Gjest Ut på tur Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Vi skal på cruise med noen venner i januar, da vil vår yngste være 10 mnd. (eldste 3 år), og barna skal være med, vi har ingen annen mulighet. Noen som har erfaringer med lang flyreise og cruise med så små barn? (tenker først og fremst på minstemann) Blir glad for tips! Vi blir borte i 9 dager tilsammen.
tingeling Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Ikke erfaring med cruise, men med hotellrom. Derer risikerer å måtte sitte på lugaren hver kveld fra barna har lagt seg, hvis de ikke har en barnevakttjeneste der som dere kan bruke. (regner med at alle foreldre nå har lært seg at de ikke skal gå ifra barna på hotellrom, og det blir jo det samme med en lugar på et cruise, hvor svært mange ansatte blant annet kan komme inn med nøkkel). tingeling
Cathie Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Vet ikke hvordan det er med 3 åringen, men vi hadde med en ettåring til syden nå og han bare la vi i vogna når han skulle sove for kvelden, så han var med på restauranter o.l mens han sov.
Snuppelure Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 (endret) Har reist mye med vår sønn på 15 mnd. Hans første flyreise var da han var 10 uker gammel. Det jeg har lært meg etterhvert er å oppgradere ham fra baby til 2 år på fly. Da må du kjøpe egen billett til ham, men til gjengjeld får du ta med bilsete inn på flyet og han får eget sete, som av sikkerhetsgrunner alltid blir et vindussete. Det er absolutt verd de ekstra kronene det koster. Barnet sover godt og du får lest bok :-) Jeg har aldri vært på cruise, men på de stedene vi har vært har vi alltid pleid å legge sønnen vår i vogn og gå ut å spise. Setter vognen i en krok med babycall, og selvfølgelig slik at vi kan se den fra der vi spiser. På cruiseskip har de vel gjerne barevaktservice også så vil dere ha en romantisk kveld alene får dere sikkert tak i en barnevakt. Å reise med barn er langt enklere enn mange tror, du må bare planlegge litt ekstra. God tur, kos dere masse! Endret 6. november 2007 av Snuppelure
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå