Gjest Lady-M Skrevet 10. april 2003 #1 Skrevet 10. april 2003 Fikk vite for en stund siden at jeg har en bilyd på hjertet. Allmennlegen oppdaget det og sendte meg videre til en hjertespesialist, røntgeninstitutt og sykehus for ultralyd. De kom frem til at dette ikke var så farlig. Det er vanlig å oppdage bilyd på hjertet fra man er barn, uvanlig at dette oppstår i voksen alder, i hvert fall ikke før man er rundt 50år. Hjertespesialisten mente at det var klaffene som ligger mellom hjertet og aorta som laget denne bilyden, hørtes ut som en *shh*-lyd når blodet pumpes ut. Klaffene er ikke så elastiske som de skulle vært. Fikk ikke noe klart svar på grunnen til dette... noen som vet? Har vært gjennom en del traumatiske hendelser i livet og har lest at det kan i noen tilfeller føre til hjerteproblemer. Synes det var litt ekkelt jeg da... hjerte som en 50-åring liksom...
Gjest Diva Skrevet 10. april 2003 #2 Skrevet 10. april 2003 Hei! Vil bare si at sålenge du har vært hos allmennlege OG fått undersøkelse hos hjertespesialist og tatt nødvendige undersøkelser, så vil jeg i allefall tro at det ikke er en farlig tilstand du har. Traumatiske hendelser, kan, som du sier, være årsak til hjerteproblemer i enkelte tilfeller. Det som også er usunt for hjertet er : stress, store bekymringer og overarbeidelse osv.... Jeg synes ikke det høres ut som noe gøy å gå å lure på dette, så jeg vil foreslå at du snakker nærmere med legen eller hjertespesialisten om dette. Var du innlagt på sykehus ? Spør om å snakke med ansvarlig lege der, eller den som "har" journalen din. Si at du er bekymret og at du vil ha et ordentlig svar.- har de en diagnose, skal du få et ordentlig svar! Jeg ønsker deg lykke til, og håper at du får oppklart dette :D Diva
Gjest Étoile Skrevet 10. april 2003 #3 Skrevet 10. april 2003 Jeg har hatt bilyd på hjertet hele mitt liv, men alltid fått beskjed om at det er helt ufarlig. Sikkert ikke noe å bekymre seg for! :D
Gjest Lady-M Skrevet 10. april 2003 #4 Skrevet 10. april 2003 Takk! Ja, har hørt det er mange som har hatt bilyd hele livet, men synes det er rart det har oppstått nå. Merket at legene reagerte på det også. Og de som er født med det, har som regel et lite hull som oppstod i foster-stadiet. Ble ikke innlagt på sykehus, bare fikk en time der. Virket rett og slett ut som legene ikke visste hva det kom av. Får jo uansett ikke gjort noe med det, får heller begynne å være litt snillere med meg selv. Går jo konstant rundt og bekymrer meg da...
fruenge Skrevet 10. april 2003 #5 Skrevet 10. april 2003 dette har min kjære husbond også. Vært å sjekket seg i voksen alder, det er ikke falig. han har og en slik sh lyd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå