Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 jeg og tre andre vennnner skal møtes og lage julekaker hos meg og hverken jeg eller min samboer er så begeistret for våres foreldres julekaker..kom gjerne med gode oppskrifter HER:)
Humleblomst Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg henviser nedover i lista jeg, til det innlegget som heter "Småkaker - har du oppskrift?" som er startet av Aricept. Der har jeg lagt inn oppskrift på glasscookies i går. Det er julekaker som er litt annerledes enn de vanligste julekakene, men veldig gode og morsomme. Ganske søte og ukrydret i smaken, hvis du liker det
Arkana Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 (endret) Her har jeg lagt ut oppskrifter på noen favoritter (Havreflarn, Brune pinner, Hvite kakemenn og Skotsk shortbread). Her finner du bl.a. noen kjempegode sjokolade/nøttekjeks som alltid får ben å gå på hos oss. Endret 6. november 2007 av Arkana
prinsessa Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg syns ikke de vanlige julekakene er noe særlig så her hjemme baker jeg av de tradisjonelle pepperkaker og kakemenn. Ellers så lager jeg marsipan og konfekt. Også lager jeg mange forskjellige cookies både med marsinpan, nøtter, sjokolade osv. Du finner mange oppskrifter inne på www.detsoteliv.no
Saeria Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Arkanas kongelige nøttekaker er helt fantastisk nydelige og jeg skal bake meg grønn på disse i år og gi en del i gave. Jeg tok meg disse på jobben i fjor og det var ikke en smule igjen etter endt skift.
Arkana Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Arkanas kongelige nøttekaker er helt fantastisk nydelige og jeg skal bake meg grønn på disse i år og gi en del i gave. Jeg tok meg disse på jobben i fjor og det var ikke en smule igjen etter endt skift. Ja, de er favoritten hos oss. Vi baker firedobbel porsjon hvert år, og vi er altså bare fire stykker. Oppskriften er forøvrig den i link nr 2 i innlegget over her, som jeg har kalt sjokolade/nøttekjeks.
Saeria Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Jeg kommer til å lage to firdoble siden jeg skal gi bort. I fjor røk det til en firdobbel porsjon og vi også var bare 4 stykker om den.
Lilywhite Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Enig i at de nøtte/sjokolade-kjeksene er fantastisk gode, lager noen lignende selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå