Gjest milkyway Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Det er snakk om den kaka som alltid ble tatt med på skoleavslutninger og som de selger overalt som smaker ordentlig NAM! Dårlig forklart? Ja, jeg vet, men den smaker så mye bedre enn den som blir laget her, og jeg har lyst å lage en som smaker like godt som de jeg har smakt overalt! Eneste jeg kan beskrive den som er at den har kaffesmak og er saftig. Noen som har peiling? Mine blir alltid tørre og kjipe Så hvis det er folk som har lagt sjokoladekake til foreldremøter - DET ER DERE JEG MENER! Help me out!
gard Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Hvorfor ikke prøve noe nye oppskifter? Har du sjekket f.eks. http://www.detsoteliv.no ?
Varsia Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Haha, måtte bare le av dette innlegget. :flire: Jeg skjønner AKKURAT hvilken kake du mener. Men dessverre, har ingen oppskrift nei...=/ Men sukkakkja, de foreldremøte-sjokoladekakene er så enkle og gode! Kanskje på tide å få seg barn så man kommer seg på foreldremøte snart? Eller har kakene blitt mer fancy i disse moderne tider?
Gjest Emera Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 (endret) Kanskje på tide å få seg barn så man kommer seg på foreldremøte snart? Eller har kakene blitt mer fancy i disse moderne tider? Hehe, neida. Det er de samme gamle. Eller, noen av dagens traaavle foreldre har med en pakke Sætre kjeks... Men milkyway, er det kaffe i deigen, tror du? Eller bare i glasuren? Er det en sånn kake med kokos på toppen? Er bunnen veldig mørk, eller litt lysere i fargen? Endret 7. november 2007 av Emera
Arkana Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg har aldri laget kaker til skoleavslutninger, men jeg har en oppskrift jeg vet flere har brukt til nettopp dette og jeg synes selv den er veldig god. Det er dessuten er veldig enkel oppskrift man ikke kan gå galt med. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker et par ss kakao eller 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses med glasur på.
Crash Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Jeg har aldri laget kaker til skoleavslutninger, men jeg har en oppskrift jeg vet flere har brukt til nettopp dette og jeg synes selv den er veldig god. Det er dessuten er veldig enkel oppskrift man ikke kan gå galt med. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker et par ss kakao eller 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses med glasur på. Hva er til kaken, og hva er til glasuren? :klø:
Arkana Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Hva er til kaken, og hva er til glasuren? :klø: Jeg glemmer alltid å lage skille mellom ingrediensene, men de fem siste ingrediensene (altså fra melis og nedover) er til glasuren.
Crash Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Jeg glemmer alltid å lage skille mellom ingrediensene, men de fem siste ingrediensene (altså fra melis og nedover) er til glasuren. Okay! Da blir det kanskje sjokkiskake til helgen!
Gjest milkyway Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Thænks men kaka ble ferdig for 2 dager siden Og den ble BEDRE enn skoleavslutningskaka! Jeg søkte bare opp sjokoladekake her på forumet og fant "kvikklunsjkake" på siste side, og en orgasmisk glasur på google. Så heiv jeg bare i litt mer kaffe enn det skulle være Tror kjæresten likte glasuren, jeg skulle ha meg et stykke til SUNN frokost i dag, og det var 4 bunn-stykker igjen, så luringen har bare kappet av toppen
Gjest milkyway Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 GIDD Å SØKE SELV EH! hoho neida jeg er ganske hjelpsom :---) Kvikklunsjkake 300 g margarin 4 egg 270 g sukker 1,5 ts vaniljesukker 4 ss kakao 300 g hvetemel 3 ts bakepulver 2 dl melk Smelt margarinen og avkjøl den noe. Bland den med resten av ingrediensene i en mixmaster. Hell røren i en liten langpanne ( 33x20 cm ) Stek kaken på nederste rille ved 170 grader i 20 - 25 min. Avkjøl kaken i formen Glasur: 125 g margarin' 250 g melis 2 ts vaniljesukker 1.5 ss kakao 3 ss kaffe Bland ingrediensene til i en panne og la den få et oppkok. Hell den varm over kaken. Avkjøl og del kaken i ruter. Pynt med kakestrø eller kokos. Der har vi den! Jeg hadde 4 ss kaffe i da, for kaffe er nammenam. Også blanda jeg masse kakestrø inn i selve kaka, pluss noen skjeer med kaffe der også! NAMNAM! Gleder meg til å bort dit senere og jafse i meg kaka, for jeg var flinkere enn jeg trodde
Gjest milkyway Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 No prob, jeg skal bake så snart vi har spist opp denne her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå