treningsjenta Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 skal bake marsipankake til fredagen. kjøpt inn kremfløte, marsipanlokk og selve kakebunnen som er ferdig oppdelt. men noen andre råd til hva jeg kan fylle den med? den skal være helt enkel i grunnen. og ikke med coctailbær eller vaniljekrem. skal ikke bli så altfor grisete og mektig. noen råd?
Gjest nextlife Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 noen råd? Appelsinmarmelade og krokan Skogsbær(pose fra frysedisken) Sitronfromasj Sjokoladekrem og nøtter
Bokormen Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Bringebærsyltetøy og krem, gjerne med noen bananskiver.
Black Eyed Susan Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Prøv aprikossyltetøy og krem, det er kjempegodt Men, sikker på at du ikke vil lage sukkerbrødet selv da? Jeg syns ferdigkjøpte smaker pyton.
Meadow Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Jeg synes ferdigkjøpte kakebunner er helt greie, men de må dynkes godt.
treningsjenta Skrevet 6. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2007 okey la oss si at jeg velger krem, bringebær eller jordbærsyltetøy og banan, også har jeg på sånn valmue (er det ikke det det heter??) på toppen og knuser noen og har i selve kremen.. (mmmm hørtes godt ut dette nå) Men hva dynke med??? holder det med dette innholdet?aldri lagd slik kake før nemlig, derfor jeg spør så dumme spm...
Kvist Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Valmue? Mener du sånne svarte frø det gjerne er på loff? Aldri smakt det i bløtkake... Syns krem, syltetøy og banan høres bra ut jeg. Og da kan du dynke med nesten hva du vil. Vet mange bruker melk, det syns jeg blir for tamt. Pleier å bruke juice, bærsaft (ikke fun!), likør eller sherry. Hvis jeg bruker sherry eller likør blander jeg det gjerne ut med juice eller noe. Syns bløtkaker skal være litt bløte, og da kan det fort bli mye sherry Men to-tre-fire-fem spiseskjeer er veldig godt. Og så er det best hvis man er litt nøye med dynkingen, sånn at ikke alt det våte kommer i midten og man ender opp med kake som er knusktørr ytterst og klissblaut innerst, gjelder særlig hvis du bruker et fat som er litt lavere på midten. Jeg bruker en skje og "tegner sirkler" med det jeg dynker med. Dynk og fyll kaken gjerne dagen før den skal spises, pakk den i plast og sett i kjøleskapet, så tar du på krem utapå, marsipan og pynter den før den skal spises.
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 okey la oss si at jeg velger krem, bringebær eller jordbærsyltetøy og banan, også har jeg på sånn valmue (er det ikke det det heter??) Valmue? Mener du sånne svarte frø det gjerne er på loff? Aldri smakt det i bløtkake... Valnøtt, kanskje?
treningsjenta Skrevet 7. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2007 hihihihihihihiih valnøtt ja..så feil kan man ta.. hehehehehehehe *flau* jammen da blir det marsipankake! får se hva jeg velger å dynke den med! men tror dere ikke det er litt godt å knuse valnøtter og ha i kremen feks i midten???
Aurela Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 hihihihihihihiih valnøtt ja..så feil kan man ta.. hehehehehehehe *flau* jammen da blir det marsipankake! får se hva jeg velger å dynke den med! men tror dere ikke det er litt godt å knuse valnøtter og ha i kremen feks i midten??? Lyst på marsipankake!! Mamma pleier å dynke med appelisinjuice Valnøtter i midten kan jo være ganske godt det..
Black Eyed Susan Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Jep pleier å dynke kakebunnen med sitronbrus, frisker opp litt i alt det søte Nå må du ha lykke til med kakeprosjektet
Kristin Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Bruker å dynke med melk jeg. Da blir det ikke en "forstyrrende" smak i tillegg til fyllet.
Frk. Stella Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Den BESTE marsipankaken (synes jeg da ) er kakebunn dynket med melk, fyll av krem blandet med aprikossyltetøy og hakkede valnøtter, så krem og marsipan som lokk. Valnøtter er fint å pynte med, eller f eks mokkabønner....
Ugla Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 Valnøtter er godt til marsipankake. Multesyltetøy smaker også fortreffelig i marsipankake (synes jeg). Jeg bruker appelsinjuice, eller aller helst (om jeg har) annanasjuice (usukret) til å dynke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå