Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget
Skrevet

Nå har det seg slik at jeg er uten arbeid for tiden, og skal søke om midlertidig sosialhjelp. Da krever de at jeg tar ut alle feriepengene mine, før de kan gjøre noe som helst.

Hva gjør jeg da i juli, når jeg har ferie og ikke får lønn? Hadde det problemet i år, og jeg betaler fremdeles ned på en kreditt jeg måtte ta opp i juli/august på grunn av at jeg ikke jobbet året før.

Blir ikke det helt feil, når jeg havner i samme fella til neste år? Skjønner ikke hvorfor folk tenker: yey feriepenger! De går jo til ting som husleie og regninger uansett på grunn av at man ikke jobber i tre uker..

Hvorfor kan de forlange noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan forlange noe slikt fordi det vil være veldig dårlig bruk av skattepengene om man gir sosialstøtte til noen som har penger nok til å klare seg selv.

Vet du at du ikke har penger en måned neste år, kan du enten spare nå eller ta opp lån senere; staten har ingen plikt til å forsørge deg når du kan klare det selv.

Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet
Hvorfor kan de forlange noe slikt?

De kan forlange noe slikt fordi sosialhjelp er siste utvei når alle andre muligheter er prøvd.

Du må også bruke eventuelle sparepenger, og det er egentlig helt logisk. Neste år får du gjøre som andre som ikke har feriepenger, la være å ta ut ferie. Sånn er det bare.

:heks:

Skrevet
De kan forlange noe slikt fordi sosialhjelp er siste utvei når alle andre muligheter er prøvd.

Du må også bruke eventuelle sparepenger, og det er egentlig helt logisk. Neste år får du gjøre som andre som ikke har feriepenger, la være å ta ut ferie. Sånn er det bare.

:heks:

Nettopp. Så enkelt er det faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...