pulverheksa Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Til å fylle tre-fire akkarer trenger du Fyll: Ca 2 dl kald ris 100 g pinjekjerner 100 g rosiner litt revet sitronskall og hakket persille litt vispet egg Bland fyllet med egg tild et såvidt henger sammen og fyll i bellingene, og lukk igjen med en coktailpinne. Ikke fyll bellingene for mye, da blir de vanskelige å dele opppent etterpå. Tomatsaus: 1 boks hakkatomat 1 løk finhakket 1/2 dl hvitvin litt hakket hvitløk salt og pepper Svisj løken i litt olje til den blir myk og blank, ha i tomat og vin og la det hele koke i ca 10 min. Legg de fylte bellingene i en form og hell tomatsausen over, stek i ca 30 min på 200 grader til akkarene er gjennomvarme. Vi serveret det uten noe tilbehør, men vil neste gang jeg lager det ha et eller annet til, har bare ikke helt tenkt ut hva det skal være.
Nilma Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Det hørtes veldig godt ut! Jeg har bare spist fylt akkar en gang, men aldri prøvd å lage det selv. Bruker du frossen akkar, eller bør den være fersk? Jeg tror ikke jeg har sett fersk akkar i butikkene her noen gang, men frossen bør være mulig å få tak i.
pulverheksa Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 Jeg kjøpte frossen, ferdig renset akkar. Har ikke engang sett fersk akkar i butikken.
Nilma Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Takk for svar! Frossen akkar bør det være mulig å få tak i.
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Takker så mye, pulverheksa - dette ser godt ut! *pønsker på mulig tilbehør*
Crash Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 (endret) Er akkar godt? Og hva i all verden er en belling? Endret 6. november 2007 av Miros
pulverheksa Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Er akkar godt? Og hva i all verden er en belling? Jeg syns akkar er godt. Belling er det norske ordet på renset akkar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå