Gå til innhold

Ukepenger og adventsgaver til "bonusbarn"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hufsa_*
Skrevet

Jeg har en stedatter som er hos oss ca. tidager i mnd. Jeg lurer på hvordan vi skal gjøre det med ukepenger og slikt når hun er hos oss og om det er vanlig å lage pakkekalender til jul i begge hjemmene...

Hufsa ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestemor
Skrevet

Barnet mitt kom hjem en dag og sa at den og den i klassen var så heldig som hadde skilte foreldre, for de fikk dobbelt opp av alt... :fnise:

Kan dere ikke avtale med den andre parten, slik dere lager en kalender med pakker kun for de dagen hun er hos dere?

Ukelønn er det vel vanlig at bostedsforelder ordner med?

Gjest Apple- i.i
Skrevet

Her får bonusbarnet ukepenger når han er hos oss og kommer til å få adventskalender for de dagene han er hos oss i desember. Vi har ham 50 %.

Mitt barn har vi 2/3 av tiden, vi kjører samme opplegget her.

Skrevet

Vi praktiserer ikke ukepenger enda, barna våre er 5, 6 og 9. Kalenderpakker får de for de dagene de er hos oss om morningen for det er da vi åpner pakker. Hvert barn får pakker for de dagene de er i vårt hjem. Regner med de andre foreldrene ordner for de andre dagene.

Skrevet

Stebarna mine hadde aldri hatt pakkekalender, men jeg begynnte å lage til dem da jeg flytta inn. Lagde da for de dagene de var hos oss. Og det er det jeg har gort de siste årene. Synes det blir feil at noen barn skal få kalenderpakke og noen ikke. Alle barna får pakke her som er her.

Gjest Mayamor
Skrevet

Tidligere år har jeg laget pakkekallender til de barna som var her de dagene de var her, i tillegg til en 10,- kroners sjokoladekallender. Men grunnet forskjellige ting kommer jeg i år til å kjøpe smarties kallender til alle 5, samt pakkekallender kun til minstemann på 4 år. De fire eldste får ikke pakkekallender i år. :)

Gjest Mayamor
Skrevet

Forresten; ukepenger gir vi til dem som er her mer enn en helg. Men dugnadskort er noe vi praktiserer; rake løv, rydde, montere bokser, etc gir 10,- pr 15 minutter. På den måten kan barna spare til noe de ønsker seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...