Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mørkebrunt, ganske tørt, bølgete hår. Det blir alltid tørt nederst, samme hvor mye jeg kurer det, så jeg ender alltid opp med å klippe tuppene og får aldri ordentlig langt hår som jeg vil ha. (Ps. det skal sies at hvis jeg glatter det ut blir det superfint og shiny). Etter forrige gang jeg farget det har alt endelig vokst ut til min naturlige hårfarge. Må sies at det er litt mindre tørt nå enn da det var farget, men fortsatt føles det tørt nederst. Er veldig skeptisk til å farge det igjen, selvom jeg har veldig lyst på rødt hår. Er så redd for at det skal bli knusktørt igjen. Noen gode forslag?

Hva gjør dere med ettervekst? Er kjedelig å alltid måtte farge etterveksten, samtidig er det lite pent med 2 forskjellige farger på hodet. Ender det med at dere etterfarger noen ganger, så farger alt tilbake til naturlige hårfargen? Det må jo isåfall også slite sinnsykt på håret. Er det ikke noen hårfarger som går ut etter en stund? Har jo mørkebrunt hår, og for å få det rødt må det vel blekes litt først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har mørkebrunt, ganske tørt, bølgete hår. Det blir alltid tørt nederst, samme hvor mye jeg kurer det, så jeg ender alltid opp med å klippe tuppene og får aldri ordentlig langt hår som jeg vil ha. (Ps. det skal sies at hvis jeg glatter det ut blir det superfint og shiny). Etter forrige gang jeg farget det har alt endelig vokst ut til min naturlige hårfarge. Må sies at det er litt mindre tørt nå enn da det var farget, men fortsatt føles det tørt nederst. Er veldig skeptisk til å farge det igjen, selvom jeg har veldig lyst på rødt hår. Er så redd for at det skal bli knusktørt igjen. Noen gode forslag?

Hva gjør dere med ettervekst? Er kjedelig å alltid måtte farge etterveksten, samtidig er det lite pent med 2 forskjellige farger på hodet. Ender det med at dere etterfarger noen ganger, så farger alt tilbake til naturlige hårfargen? Det må jo isåfall også slite sinnsykt på håret. Er det ikke noen hårfarger som går ut etter en stund? Har jo mørkebrunt hår, og for å få det rødt må det vel blekes litt først?

Om jeg bruker farge tar jeg bare etterveksten, farge hele hvergang sliter veldig på håret. Men dette er ikke alltid like lett få til på egenhånd. Så jeg holder meg nesten til min egen nyanse og bruker som regel en toning eller en glansvask , glansvask er det mest skånsomme, men dette må være i din egen nyanse og går fort utigjen men er å anbefale for å "freshe opp" håret litt.

Glansvask skal gå ut, velger du en toning kan du riskere og måtte farge etterveksten.

Skrevet

Det finnes mange fine farger som er midlertidige:) Angrer litt på at jeg ikke gjorde det.. Jeg farget det brun/sort for 3 år siden, og jeg er oprinnelig lys blond. Farger etterveksten hver fjerde uke, så som du sikkert er jeg temmelig lei. (håret mitt vokser forferdelig fort, så kan ikke vente mer enn så lenge)

Så godt tips: Hold deg til midlertidige farger. Selvom de kan bli blasse etterhvert er det verd det. Til slutt kommer den originale fargen tilbake, uten at du trenger å avfarge håret:)

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Labella_*
Skrevet

Hvor får man kjøpt Sølvshampoooo og hvor mye koster det??? noen som vet???

:)

Skrevet

hos frisør... ca 200-300kr... alt etter hvilket merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...