Cathrine8182 Skrevet 10. april 2003 #1 Skrevet 10. april 2003 dette er en enkel kake å lage: Peanøttkake Bunn 3 eggehviter 3 dl sukker 2,5 dl peanøtter (vanlige salte peanøtter) 20 ritzkjeks eggehviter og sukker piskes. peanøtter og ritzkjeksene finknuses. bland alt sammen. ha i det i en form. stekes ved 175 grader i 30 min (varierer noe fra ovn til ovn) nederst i ovnen. bunnen blir gjerne litt klissete. Fyll 3 eggeplommer 2 ss sukker -piskes 100 gr sjokolade 60 gr margarin 2 ss kaffi -smeltes alt blandes. (den blir like god dersom man kun tar en stor plate med firkløversjokolade som man smelter) 1 pk pisket fløte på toppen pynt med raspet sjokolade.
*nora* Skrevet 10. april 2003 #2 Skrevet 10. april 2003 Jeg har samme oppskriften, men har da kremen oppå kaken, også sjokoladekremen oppå derigjen (helles over)
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #3 Skrevet 11. april 2003 JEg har samme oppskrift på kake, men da som is på toppen (laget av egedosis, smeltet lys sjokolade og pisket kremfløte). En slager! Har aldri hatt besøk av noen som IKKE vil ha oppskriften på denne
*nora* Skrevet 11. april 2003 #4 Skrevet 11. april 2003 JEg har samme oppskrift på kake, men da som is på toppen (laget av egedosis, smeltet lys sjokolade og pisket kremfløte). En slager! Har aldri hatt besøk av noen som IKKE vil ha oppskriften på denne Høres bedre ut dette enn å helle sjokoladekremen over kremen. Ellers så lager jeg også sjokokremen av eggedosis og smeltet lys sjokolade, og kaffi. Hva er forholdene mellom ingrediensene? Kanskje jeg skal prøve dette neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå