*Svima* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Det har seg sånn at jeg liker å la den bærbare pc'en stå på døgnet rundt, for når jeg ikke bruker den så står den og laster ned musikk, tv-serier o.l. Men med en liten kattunge i huset som liker å spasere på tastaturet så skjer det veldig mye rart på skjermen. Er det mulig å låse tastaturet på noen måte sånn at pus kan ta spaserturer og sove på tastaturet uten at pc'en går amok? Har ikke hørt om det før, men det må da være noen som har funnet opp noe sånt siden det er så sårt tiltrengt for oss katteeiere?
Harlekin Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Det har seg sånn at jeg liker å la den bærbare pc'en stå på døgnet rundt, for når jeg ikke bruker den så står den og laster ned musikk, tv-serier o.l. Men med en liten kattunge i huset som liker å spasere på tastaturet så skjer det veldig mye rart på skjermen. Er det mulig å låse tastaturet på noen måte sånn at pus kan ta spaserturer og sove på tastaturet uten at pc'en går amok? Har ikke hørt om det før, men det må da være noen som har funnet opp noe sånt siden det er så sårt tiltrengt for oss katteeiere? CTRL + ALT + DEL ---> Lås datamaskin
Gjest Nedfall Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 CTRL + ALT + DEL ---> Lås datamaskin Det trikset funker bra med velkomstskjermen og raskt brukerbytte skrudd av. Siden dette ofte er skrudd på pr. default (og siden mange vel ofte foretrekker denne løsningen i heimen), kan man isteden bruke Win+L, den funker uansett !
Harlekin Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Det trikset funker bra med velkomstskjermen og raskt brukerbytte skrudd av. Siden dette ofte er skrudd på pr. default (og siden mange vel ofte foretrekker denne løsningen i heimen), kan man isteden bruke Win+L, den funker uansett ! Jepp. 2 måter
Gjest Nedfall Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Tusen takk Du hr selvsagt ett passord på brukeren, på mer enn tre tegn ? Har du intet passord kan jo katten være heldig med å klikke/logge deg på igjen. Dermed er du like langt..
*Svima* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 (endret) Har passord ja Endret 6. november 2007 av Monii
Aurela Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Det har seg sånn at jeg liker å la den bærbare pc'en stå på døgnet rundt, for når jeg ikke bruker den så står den og laster ned musikk, tv-serier o.l. Men med en liten kattunge i huset som liker å spasere på tastaturet så skjer det veldig mye rart på skjermen. Er det mulig å låse tastaturet på noen måte sånn at pus kan ta spaserturer og sove på tastaturet uten at pc'en går amok? Har ikke hørt om det før, men det må da være noen som har funnet opp noe sånt siden det er så sårt tiltrengt for oss katteeiere? En annen ting du kanskje kan gjøre, er å endere (?) innstillingen på pc'en sånn at du bare kan lukke skjermen, men at den fortsatt suser og går.. Da vil ikke en katt klare og dra med seg møkk og slikt over tastaturet heller
*Svima* Skrevet 8. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2007 Har du forsøkt å reboote katta? Nå har jeg leita på hele katta uten å finne reboot-knappen. Savner dvalemodus også. Tror jeg får klage til oppdretteren, er for dårlig at den ikke kom med noen bruksanvisning Forøvrig syns jeg Jente89 sin ide var god. Begynner å lure på om jeg har Alzheimer light, for sånn har jeg jo faktisk gjort det før
Gjest StockDama Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 enklere å bare smekke skjermen igjen som jente89 sier...så slipper man at katta ødlegger tastaturet itilleg =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå