Bollefisen Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Har dere erfaring med bakovervendte bilstoler? Må snart bytte ut den første bilstolen men vet ikke hva vi skal velge. Testvinnerne er ofte forovervendte, men det ønsker vi ikke. Hvilke typer er bakovervendte (ikke kombi)?
LilleKylling Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Vi har denne : http://www.britax.se/hiway07.htm Veldig fornøyd, men måtte sette en "dings" under setet fordi vi har ganske skrått setet i bilen og da ble stolen ikke lagt nok bakover. Litt tungvint forklart, men det resulterte ihvertfall i at hodet på Lillemann falt framover når han sovnet. Det gjør det ikke med dingsen montert.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Her er noen seter som finnes på markedet(finnes flere men siden du skrev ikke kombi så utelot jeg den: * Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele. * Bimbo Fix Fair 0-18 kg, isofix * Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix. * Britax FreeWay 0 - 25 kg * Britax Hi-Way 0 - 25 kg * Britax Secura 0 - 25 kg * HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg * MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg Det viktigste er å ta med seg bilen til forhandler og prøve litt forskjellige seter. Setene passer ikke like godt i alle biler. Jeg ville heller ikke sett på testene som foreligger, men funnet det bakovervendte setet som passer dere. Så lenge dere går for et sete fra en anerkjent produsent så kan du føle deg trygg. Selv har vi Akta Graco DuoLogic til vår toåring og er storfornøyd med det. Hos besteforeldrene sine har han Britax Two Way Elite. Det er et kombisete, men skal kun brukes bakovervendt. Håper han kan bruke det så lenge som mulig(6-7 år), det går opp til 25 kg. Lykke til med handelen!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Litt skrivefeil der ja.. Skulle stå $(finnes flere men siden du skrev ikke kombi så utelot jeg kombi setene):
Trekkoppfuglen Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Vi har HTS Besafe Izi combi til gutten vår på 14mndr og ca 11kg. Er super fornøyd med det!!! Setet kan stå forovervendt også hvis det av ulike årsaker viser seg at det blir det beste. Selv har vi det bakovervendt. Anbefaler deg å prøve setet i bilen før du kjøper. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Har dere erfaring med bakovervendte bilstoler? Må snart bytte ut den første bilstolen men vet ikke hva vi skal velge. Testvinnerne er ofte forovervendte, men det ønsker vi ikke. Hvilke typer er bakovervendte (ikke kombi)? Hæh? Hvorfor vil du ha bakovervendt? Ungen blir sikkert sjempebilsyk og så må han sikkert ha beina oppunder haka allerede før han er ett år! Slemme foreldre altså, som bare tenker på barnas sikkerhet :-(
Minni-Mus Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Hæh? Hvorfor vil du ha bakovervendt? Ungen blir sikkert sjempebilsyk og så må han sikkert ha beina oppunder haka allerede før han er ett år! Slemme foreldre altså, som bare tenker på barnas sikkerhet :-( Ja, vi er kjempeslemme... Vi har HTS besafe izi XL. Kjempefornøyd med det setet. Synes det tok litt stor palss da i forhold til det første setet vi hadde.... men alle setene over "baby-stadiet" er jo store da.... Lurt å få prøvd setet i bilen før man kjøper for å se hvo godt ,an synes det passer.
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Vi har denne : http://www.britax.se/hiway07.htm Veldig fornøyd, men måtte sette en "dings" under setet fordi vi har ganske skrått setet i bilen og da ble stolen ikke lagt nok bakover. Litt tungvint forklart, men det resulterte ihvertfall i at hodet på Lillemann falt framover når han sovnet. Det gjør det ikke med dingsen montert. Vi har også dette, og er kjempefornøyd. Men jeg vil også anbefale å prøve i butikk. De seriøse aktørene på slikt utstyr hjelper deg med slik prøving, og du vil da kunne se hvor stor plass de forskjellige tar i akkurat din bil. Vi ble fortalt at Britax Hiway var ett av de setene som tok minst plass i baksetet. Og det tror jeg på, for vi får det inn i vår Mazda 323.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Vi har denne : http://www.britax.se/hiway07.htm Veldig fornøyd, men måtte sette en "dings" under setet fordi vi har ganske skrått setet i bilen og da ble stolen ikke lagt nok bakover. Litt tungvint forklart, men det resulterte ihvertfall i at hodet på Lillemann falt framover når han sovnet. Det gjør det ikke med dingsen montert. Jeg regner med det er en dings som hører til setet? Måtte bare kommentere det sånn i tilfelle noen andre skulle falle for fristelsen og bygge oppunder setet sitt. Det må man ikke gjøre.
Bollefisen Skrevet 6. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2007 Takk for tips! Skal ta turen til en forhandler å prøve ut.
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Jeg regner med det er en dings som hører til setet? Måtte bare kommentere det sånn i tilfelle noen andre skulle falle for fristelsen og bygge oppunder setet sitt. Det må man ikke gjøre. Finnes en sånn merke dings, i isoporaktig materiale som man kan bygge opp med, ja. For å få en riktigere hellning på dette setet til de minste. Ikke lurt å bygge opp med hva som helst! Det er sikkerhet det er snakk om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå