Gå til innhold

Hvilken hunderase er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest mariaja
Skrevet

Fant et bilde av en absolutt nydelig valp, og lurer veldig på hvilken rase det er. Har lett på internett, men klarer ikke helt å se hvilken det er. Hjelp! :)

post-17330-1194294698_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fant et bilde av en absolutt nydelig valp, og lurer veldig på hvilken rase det er. Har lett på internett, men klarer ikke helt å se hvilken det er. Hjelp! :)

Synes det ligner litt på en liten dachs jeg...:sukk: Utrolig søt - som alle valper :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Synes også det ligner litt på en dachs, men mulig det er noe annet, vanskelig å si når de er så små fordi det er flere hunderaser som har ganske "like" valper.

Søt var den iallefall! Det sto ikke noe der du fant bildet da?

Gjest mariaja
Skrevet

Nei, jeg fant bare bilde på google.. når jeg gikk innpå bildet, så stod det noe om en spesiell rase der, men den så ikke slik ut i det hele tatt. Så det er nok bare et illustrasjonsbilde. :/

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvilken hunderase var det? For nå synes jeg nesten den lignet på en Spaniel valp. Er jo ofte at det er svært få likheter mellom valper og voksne hunder!

Gjest mariaja
Skrevet

Har fortsatt ikke funnet det ut! :P

Spaniel kan det være:) For om man ser på labbene, så skal jo den bli en god del større. Og da kan det jo kanskje være en cavalier king charels da.. Siden bildet lå innpå en side for små hunder, eller toy dogs :)

Skrevet

Tror ikke det er en cavalier, snutepartiet er for langt og øynene for lite utstående.

Gjest mariaja
Skrevet

Nei, jeg blir bare mer og mer forvirret :fnise:

Skrevet

Tror også det er en dachs. Litt vanskelig å se siden valpen sitter, hadde den stått oppreist hadde det jo vært vesentlig enklere å se om det er en pølsehund eller ikke.

Ser man bort fra fargen er den ikke helt ulik denne lille valpen, som jeg fikk opp da jeg søkte på "dachs".

Søt var den i allefall!

Skrevet

Og jeg syntes det likner på en bastard :fnise:

En søt bastard riktignok .

Skrevet
Det er en langhårsdachs.

Helt klart en langhåret Dachs ja

Skrevet
Helt klart en langhåret Dachs ja

Helt enig, ser akkuratt ut som de valpene jeg har sett av langhåret dachs, i fargen rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...