Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg tenkte jeg skulle lage julekalender til barna selv i år. Men jeg sliter litt med å finne nok gaver. Hva pakker du inn? Jeg skal laget til både gutt og jente i alderen 9 10 år, blir veldig glad for tips
Harlekin Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg tenkte jeg skulle lage julekalender til barna selv i år. Men jeg sliter litt med å finne nok gaver. Hva pakker du inn? Jeg skal laget til både gutt og jente i alderen 9 10 år, blir veldig glad for tips Jeg har ikke barn, så jeg har kanskje ikke noe vettug å komme med... men jeg synes det er veldig fint og koselig av deg å lage julekalenderen selv! Hundre ganger mer spennende enn en kjøpekalender, synes jeg. Min mor sydde en "juletre-kalender" som ble brukt hvert år i sikkert tjue år... senest i fjor! Hårspenner, små smykker, småleker, kanskje en sjokolade, en fin penn, kule sokker (jeg likte i hvert fall det)
Rubina D Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Min mor har brodert julekalendere til guttene mine. Og nå er det 5 året den skal opp. Min mor har også kjøpt halvparten av innholdet som skal i de små pakkene. Det er fargeblyanter, viskelær, jojoer og noen lekebiler. Mine bidrag er: frukt, overraskelseslapper ( i dag skal vi bake pepperkaker, i dag skal vi lage julegaver etc), og godis på lørdager. Og så var det min egen kalender da. Som min mor broderte for 25 år siden. Den henges opp den også, med 24 innpakkede karameller. Jeg blir nok aldri for gammel til kalenderen min tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Da gutten min var på den alderen, kjøpte jeg en legopakke i rett prisklasse. Delte den opp i 24 pk. Han bygget litt hver dag. Kjempegøy. Til jenta hårpynt, tegnesaker, strømper, undertøy, litt sminke.
Gjest Rannva i.i. Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 I vår adventskalender har hver dag en aktivitet. Hugge juletre, pynte juletre, handle gaver, pakke inn gaver, bake pepperkaker, gå tur i mørket med lommelykt, overnattingsbesøk hos mormor, lage kakao osv osv. I tillegg får hun (3 år) kjøpekalender med liten sjokoladebit hver dag. Minsten på 1 år forstår jo ingenting av det enda, men blir med på de flesre aktivitetene. Neste år får han og sjokoladekalender.
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Min lille kommer til å få kalender av sin farmor, og hun vil gjerne at han skal få en liten pakke hver dag. Vi har kommet fram til at vi kjøper en stor duplo-eske, med masse dyr, og så deler vi disse på de 24 pakkene. Det blir under 15,- pr dag. Synes det er bedre enn å kjøpe masse tull som han aldri får bruk for. Til neste år skal han få togbane i bursdagsgave (Brio-type). Da kommer han til å få deler til togbanen i julekalenderen sin. (Vi har kjøpt en kjempestor eske, og skal ta deler fra den.)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Jeg lager aktivitetskalender. Eks skal vi bake pepperkaker pakker jeg inn , forkle eller kjevle hvis hun ikke har det fra før, og øager en liten koselig lapp hvor det står hva vi skal gjøre idag. kan ogsa feks bare pakke inn litt av ingrediendene(pepper) og lage en gåte. Julegavehandling, da kan det ligge litt penger der. Andre eks: konsertbiletter, , aketur, trolldeig, silkepapirklipping... Dette er kjemepopulært!!! Har ikke aktiviteter riktig hver dag, da pakker jeg inn bare en liten ting... Jenta mi er 10 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå