Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg driver å bleker tennene med skinne og blekemiddel fra tannlegen, men begynner å lure på om jeg gjør det riktig. Jeg bleker kun overkjeve og fikk med tre tuber med blekegele. Tannlegen min sa at jeg skulle ta litt blekemiddel på hver tann før jeg satt på skinna. Jeg har nå gjort dette i seks netter og har bare såvidt begynt på den andre tuben. Det betyr at jeg har igjen nesten to tuber og kun fire dager dager igjen av blekingen. Betyr det at jeg bruker for lite blekemiddel??? Syntes heller ikke at tennene har blitt så veldig mye hvitere. Håper noen her kan svare???
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Nå vet ikke jeg om du har samme blekemiddel som jeg fikk, men jeg hadde nedi skinna jeg. Ikke på tennene.. Og dette var blekemiddel som skulle sitte på en time i gangen over et visst tidsrom. Vil tro at du fikk med noe mer enn det du normalt ville brukt så du ikke skal gå tom, men ikke så mye mer..... Prøv å ha på mer, men uansett ring tannlegen din i morgen og spør...
Gjest nimbus Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Enig med gjest, jeg hadde også blekemiddelet i skinna, men jeg også hadde igjen mye etter jeg var ferdigbleket. Tok 5 dager, fungerte veldig bra, og resultatet har holdt seg nå i snart et år (jeg bleket også kun overkjeven, så det er lett å se at det holder) Jeg hadde i skinnen over natten...
Gjest Opa Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 jeg har bleket flere ganger med skinne fra tannlege, og alltid hatt blekegelèen i skinna, samme om jeg har brukt den over natta eller èn time om gangen med sterkere blekegelè.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Hvordan er det med røyk og kaffe når man bleker tennene? Har så lyst til å prøve, men vet ikke om jeg klarer å slutte med røyken.. Har det noen som helst effekt hvist man fortsetter med røykingen?
Bokormen Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Det vil nok ha noe effekt, ja, men mye dårligere. Alt som gir farge (kaffe, te, røyk, rødvin osv) bør man unngå i perioden man bleker. Og man skal ha blekemiddelet i skinnen ja, litt for hver tann, dvs litt i hver "grop" som tilhører en tann. Tror nok du bruker litt lite blekemiddel, ja, men da er det bare å bleke over en litt lengre periode. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Det vil nok ha noe effekt, ja, men mye dårligere. Alt som gir farge (kaffe, te, røyk, rødvin osv) bør man unngå i perioden man bleker. Og man skal ha blekemiddelet i skinnen ja, litt for hver tann, dvs litt i hver "grop" som tilhører en tann. Tror nok du bruker litt lite blekemiddel, ja, men da er det bare å bleke over en litt lengre periode. Lykke til Det er slett ikke sikkert, og hun skal ikek bruke mer gele enn det hun har avtalt med tannlegen. Det er heller ikke alle som har effekt av bleking, uansett hvor mye middel man bruker :-)
Bokormen Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 (endret) Det er slett ikke sikkert, og hun skal ikek bruke mer gele enn det hun har avtalt med tannlegen. Det er heller ikke alle som har effekt av bleking, uansett hvor mye middel man bruker :-) Såvidt jeg ser står det ingenting om at hun tar akkurat den mengden tannlegen anbefalte. At tannlegen anbefalte "å ta litt til hver tann" er en svært unøyaktig mengde, og ut ifra at hun bruker for lite, da en tube blekemiddel skal holde omtrent til 3-4 dager, og hun etter dag 6 bare er såvidt begynt på tube 2. Hun bør være halvveis/over halvveis i denne. At ikke alle tenner har effekt av bleking, er som å si at ikke alt hår har effekt av bleking. Bare tull. (Ja, det er det samme stoffet som brukes til bleking av hår som til tenner, hydrogenperoksid (eller carbamidperoxid i noen tilfeller)). Alle tenner har effekt av bleking, men i forskjellig grad. Noen misfarginger (feks etter amalgamfyllinger (som gir tennene et blågrått skjær)) har bleking svært dårlig effekt på. Men tenner som har/har hatt få amalgamfyllinger, og som ikke har sterkt misfargede flekker vil (utenom spesielle tilfeller) ha effekt av bleking. Jeg regner uansett med at tannlegen hennes har vett nok til å ikke anbefale bleking til tenner som ikke har noen effekt av dette. Regner også med at ts er forsiktig med å røyke, drikke kaffe/te/rødvin, samt spise mat med mye fargestoffer i denne perioden, da tennene i blekeperioden er har en mer porøs emalje, som lettere vil ta opp farge. Endret 6. november 2007 av Bokormen
Gulphild Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Wow, bokormen har peiling. JEg har skinner fra tanntekniker, de sendes jo dit etter man har tatt avstøp hos tannlegen vel? Jeg bruker min opp på 3 dager vil jeg tro, men tror det er lurest å ta blekegreiene nedi skinnene, en stripe over hele raden. :rosasmil:
Bokormen Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Wow, bokormen har peiling. JEg har skinner fra tanntekniker, de sendes jo dit etter man har tatt avstøp hos tannlegen vel? Jeg bruker min opp på 3 dager vil jeg tro, men tror det er lurest å ta blekegreiene nedi skinnene, en stripe over hele raden. :rosasmil: (Ikke si det til noen, men jeg er tannlege... Det kommer vel egentlig tydelig frem i andre tråder her inne, så...) Uansett, jo det er tannteknikeren som lager skinnen din, vanligvis Tannlegen tar avtrykk og sender inn, eller noen tannleger lager skinnene selv også.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Bokormen: Så fint det finnes tannleger her. Kan man absolutt ikke innta røyk eller kaffe under blekeperioden? Vil det si at tennene ikke blekes da? Ell kan man innta det i moderate mengder??
Bokormen Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Bokormen: Så fint det finnes tannleger her. Kan man absolutt ikke innta røyk eller kaffe under blekeperioden? Vil det si at tennene ikke blekes da? Ell kan man innta det i moderate mengder?? Fins vel folk fra de fleste yrkesgrupper her, tror jeg Og først og fremst: Ingen tannleger er vel 100 % enige om alt, så du kan få forskjellige råd forskjellige steder. Men det er helt klart at du må regne med et dårligere resultat om du inntar røyk, kaffe, te, rødvin osv i blekeperioden. Om du ønsker best mulig resultat, ville jeg droppet dette i denne perioden.
Gjest Opa Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 Jeg må bare tilføye at forrige gang jeg bleket hadde det ingen spesiell effekt. Jeg vil ha HVITE tenner, men mine blir rett og slett ikke det. (mulig jeg fikk gammel gelè forrige gang også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå