Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Hvor lang tid i forveien må man levere inn div papirer her og der? Og når bør man begynne å tenke på å få de i hus? Hvilke papirer må man forresten ha? :klø: Har ikke helt funnet ut av det der enda jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 du må vertfall ha forlovererklæring og de papirene for prøving av ekteskapet! Disse er gyldige 4 mnd etter at du har fått de tilbake så du må vertfall ikke sende dem inn for tidlig!! Eventuelt navneendrings skjema i tillegg!
heike007 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Hvor lang tid i forveien må man levere inn div papirer her og der? Og når bør man begynne å tenke på å få de i hus? Hvilke papirer må man forresten ha? :klø: Har ikke helt funnet ut av det der enda jeg. Du kan gå inn på http://kirken.no/?event=doLink&famID=300 Der finner du link til skjemaer du kan laste ned. Greit å ha dem i hus Prøvelsesattesten er bare gyldig i 4 måneder, så sånn fra ca 4 måneder før bryllupet kan man vel begynne å tenke på å sende dem inn.
heike007 Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Takk Men hva med dåpsattest? Kan ikke huske at vi brukte dåpsattestene i forbindelse med dette (?). Kan heller ikke finne noen steder hvor det står at man trenger dåpsattesten når man sender prøvingspapirene.
Gjest Cienna Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Står om det på skjemaet om Navneendring....i noen tilfeller kreves dåpsattest....men tror ikke det er vanlig...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Du trenger ikke dåpsattest. Dere står vel i folkeregisteret regner jeg med Forlovererklæringer, prøvingsattest og navneendringsskjemaer kan dere sende inn på likt. Det er de papirene dere må ha i orden. Vurderer dere særeie må dere ordne det
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Jeg er ikke så veldig god på dette her, men lurer på hva prøvingsattester egentlig er for noe. Er det dette de kaller ekteskapserklæring? :klø: Føler meg litt dum nå.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Prøvingsattest er den attesten som de bruker for å sjekke om vilkårene for ekteskap mellom to personer er tilstede. Man fyller ut bl.a. at man gifter seg frivillig, ikke har smittsomme sykdommer (evt har opplyst partner om dette), at man ikke er i nærmeste familie med hverandre osv.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Takk for svar alle sammen. Nå har dere hjelpt meg mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå