Gjest Mayuri Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg skal døpe min datter om to uker og har ett spørsmål angående gjester. Jeg lurer på om det er vanlig å invitere venner kun til kirken? Vi skal invitere vår familie (foreldre og søsken) hjemme til oss etterpå for litt mat, men har ikke mulighet å invitere venner. Jeg har aldri vært i en barnedåp så jeg vet ikke hvordan tradisjoner er her i Norge.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 I de få dåpene jeg har vært, har venner vært invitert til både kirke og mat.
ToveM Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 trenger en invitere venner i barnedåp i det hele tatt, hvis de ikke stiller opp som evt faddere? Vi har kun invitert nærmeste famile, ingen venner, har heller ikke vært i venners barnedåp
Gjest Frysepulver Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Man inviterer ikke venner til kun kirken, nei
jannamor Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Niks, ville nok ikke invitert venner bare til kirken, vennene vet når barnedåpen er uansett, så de kommer hvis de vil. Dere kan jo ha gjester en dag senere på kaker og kaffe hvsi det er ønskelig, men ville ikke invitert noen bare til kirken
Gjest Bellatrix Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Det variere veldig fra familie til familie. Jeg har vært i dåpsselskaper hvor det har vært bare nærmeste familie, men har også vært i dåp hvor det har vært over 60 gjester fra nær og fjern. Gjør det som passer dere best, men det er kanskje litt uvanlig å invitere venner til bare kirka.
Elodi Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 I våre barndåper har vi invitert kun nærmeste familie, og de vennene som har vært faddere . Å invitere venner bare til å komme i kirken synes jeg virker dumt! De av vennene som har lyst til å komme i kirken å se gjør det på eget initinativ
Helen Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 I vår familie bruker vi kun å invitert nærmeste familie, venner blir kun bedt hvis de er faddere. Jeg synes det virker litt rart hvis man inviterer folk kun til kirke, uansett om det er dåp, bryllup eller konfirmasjon.
Gjest imli Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Ja, man inviterer vel ikke folk til kirken, der er det jo fritt fram å komme uansett.
fraggle72 Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 I vår barnedåp inviterte vi kun familie og venner som var faddere. De vennene som ville, kom i kirken, men vi ba dem ikke dit.
Petroline Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Vi har også invitert kun familie i kirke og til middag/kaffe. Nå er det bare familie som er faddere hos oss da. Men vi har invitert vennene våre til "skalkfest" mandagen etter dåpen, for å bli kvitt kakerester. Det tror jeg blir koselig!
Antoinette Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 I de dåp jeg har vært i har jeg blitt invitert til kirke og til sammenkomsten etterpå. Jeg har også holdt dåpsselskap for veninner og da har vi invitert alle fra kirken.
Gjest =tentacle= Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 Det er ikke vanlig å invitere folk i kirken som man ikke skal inkludere i selskapet etterpå. Det håper jeg ikke det blir heller.
Antoinette Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 Det er ikke vanlig å invitere folk i kirken som man ikke skal inkludere i selskapet etterpå. Det håper jeg ikke det blir heller. Jeg er enig, jeg synes det er ille nok at man holder på slik når det er snakk om bryllup.
jannamor Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Det er jeg så enig i A, selvom det er OT. Hva er greia med ku å bli invitert i kirka i bryllup?? nei og nei. Jeg synes det er fælt nok og invitere noen bare til kaffe jeg da, nå er jeg sær og har familie langt unna så det blir spesiellt og
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Det er jeg så enig i A, selvom det er OT. Hva er greia med ku å bli invitert i kirka i bryllup?? nei og nei. Jeg synes det er fælt nok og invitere noen bare til kaffe jeg da, nå er jeg sær og har familie langt unna så det blir spesiellt og Er det virkelig folk som inviterer til kun kirke, når de gifter seg??? Det må være det dummeste jeg noen gang har hørt!!!!!!!!! Man inviterer jo ikke til en kirke, den er jo åpen for alle den. Så til trådstarter: Nei man inviterer ikke folk til kirken, dit går alle som ønsker det.
monja Skrevet 8. november 2007 #17 Skrevet 8. november 2007 Vi har kun invitert familie og de vennene som er faddere i vår familie. Om andre venner vil komme i kriken er jo den åpen for alle og de kan komme på eget initiativ.
Gjest Aloha Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 Alle som vil kan jo komme i kirken, så jeg ville ikke invitert kun dit nei.
Gjest Eline80 Skrevet 9. november 2007 #19 Skrevet 9. november 2007 Jeg skal døpe min datter om to uker og har ett spørsmål angående gjester. Jeg lurer på om det er vanlig å invitere venner kun til kirken? Vi skal invitere vår familie (foreldre og søsken) hjemme til oss etterpå for litt mat, men har ikke mulighet å invitere venner. Jeg har aldri vært i en barnedåp så jeg vet ikke hvordan tradisjoner er her i Norge. Vi hadde bare familie + de to vennene som var faddere. Vi hadde ikke plass til flere (hadde selskapet hjemme hos foreldrene mine). Det var flere venner som var i kirken og så på. Men vi inviterte dem ikke, de bare kom, noe som var veldig hyggelig
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #20 Skrevet 9. november 2007 I min slekt er det vanlig å bare invitere familie i dåpen, evt venner hvis disse er faddere. Jeg har vært i 12 barnedåper, og ingen har inkludert venner. Jeg har heller aldri blitt invitert som "venn" i en dåp, det hadde jeg antageligvis syntes var rart.. Dåper er likeom familiebegivenheter mer enn noe annet for meg. Å invitere folk til kirken blir bare snålt. Kirken er åpen for alle som vil komme, så det er jo bare å bemerke når det er, så kan folk komme om de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå