Gå til innhold

Skillsmisser og depresjon - ansvar?

Anbefalte innlegg

Gjest David John jr.
Skrevet

Jeg leser at:

Hvert år opplever 25 000 barn at foreldrene går fra hverandre.

40 prosent av alle jenter på 18 år med skilte foreldre sliter med symptomer på angst og depresjon.

Samtidig vet vi at 2 av 3 skillsmisser initieres av kvinner og at det er ganske vanlig at bruddet kommer brått på mannen.

La oss si at halvparten av disse barna er jenter, altså 12.500 jenter. Ut fra opplysningene over skal da 40 % måtte slite med depresjoner, altså 5000 og det blir da 2500 flere enn om ekteskapene hadde holdt.

Jeg lurer på hva dagens kvinner vil si til disse 2500 jentene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi om det ofte er kvinnen som går betyr dette ikke at det bare er kvinnen som er årsak til bruddet. Hva med mannen som ofte gjør at hun går da, skal ikke han også få noe av skylden?

Du sier at mannen ofte er overrasket, lurer på hvor du har det fra. Men om mannen er overrakset over at problemene er så store at hun vil skilles så er han tydeligvis så lite observant for problemene i et forhold at det ikke er rart at hun går i utgangspunktet. Kvinner går da ikke på dagen, og går ikke uten at det er noe galt og om de er kjempeforelsket, så mannen må vel ta sin del av saken her, særlig om han ikke har sett disse tegnene i det hele tatt. Og jeg tror man skal lete lenge etter ei dame som ikke ytrer at hun er missfornøyd ganske klart og tydelig.

Hva med fedrene som ikke klarer å støtte dørtene sine nok da etter skilsmissen? Det kan like mye være dette som er årsaken til at de er deprimerte, at de mister en far, da mange fedre trekker seg vekk fra døtrene etter samlivsbrudd.

Du tegner et alt for simplistisk bilde her når du forsøker å sverte kvinnen, egentlg peker det bare på hvor lite nyansert du er. (sakt pent, mente noe annet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...