gard Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Ref artikkel på DinSide: http://www.dinside.no/php/art.php?id=495082
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Tyver er overalt Men det burde vært gjort noe med bagasjehåndtering på flyplasser, både bagasjen man sender, og den man har på båndet i sikkerhetssjekken. Det er uakseptabelt når hvilken som helst person som er frekk nok kan ta bagasjen. I sikkerhetskontrollen legger man ofte på verdisakene, så blir man stoppet selv eller personen foran blir stoppet. Mens sakene forsvinner ut av ens kontroll. Ikke særlig hyggelig nå som man må ta ut laptoper o.l så alle ser det.
Gjest kenneth Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Tyver er overalt Men det burde vært gjort noe med bagasjehåndtering på flyplasser, både bagasjen man sender, og den man har på båndet i sikkerhetssjekken. Det er uakseptabelt når hvilken som helst person som er frekk nok kan ta bagasjen. I sikkerhetskontrollen legger man ofte på verdisakene, så blir man stoppet selv eller personen foran blir stoppet. Mens sakene forsvinner ut av ens kontroll. Ikke særlig hyggelig nå som man må ta ut laptoper o.l så alle ser det.Hvor ofte kommer bagasjen fram til båndet før passasjeren (hvis vedkommende går rett dit)? Ganske sjelden vil jeg tro. Å gå til tax-free-sjappa og tro at bagasjen ligger trygt på båndet er litt naivt. Sjansen for at noen tar bagasjen vil jeg tro er relativt liten (men tydeligvis økende), men jeg synes ikke vi kan klandre andre enn oss selv hvis noen tar den. Jeg legger aldri verdisaker oppi de kassene. Det vil jeg ikke være særlig komfortabel med (jfr. det du skriver), vel vitende om at frekke folk har gode kår på en slik plass. Jeg putter alt oppi sekken først. Har man ikke håndbagasje, kan man vel putte alt i jakkelomma e.l. Skulle det allikevel bli slik at bagasjen forsvinner og du ikke kan lastes, må du nesten ta det på "shit happens"-kontoen. Folk flest har vel reiseforsikring og.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Hvor ofte kommer bagasjen fram til båndet før passasjeren (hvis vedkommende går rett dit)? Ganske sjelden vil jeg tro. Å gå til tax-free-sjappa og tro at bagasjen ligger trygt på båndet er litt naivt. Sjansen for at noen tar bagasjen vil jeg tro er relativt liten (men tydeligvis økende), men jeg synes ikke vi kan klandre andre enn oss selv hvis noen tar den. Jeg legger aldri verdisaker oppi de kassene. Det vil jeg ikke være særlig komfortabel med (jfr. det du skriver), vel vitende om at frekke folk har gode kår på en slik plass. Jeg putter alt oppi sekken først. Har man ikke håndbagasje, kan man vel putte alt i jakkelomma e.l. Jeg går aldri til tax-free-sjappa, men det er ikke alltid man får øye på bagasjen sin på båndet med en gang. Det kan jo være voldsom trengsel der, spesielt hvis det er mange nordmenn Når det gjelder sikkerhetssjekken så går det an å "gjemme" de fleste verdisaker i sekk eller jakkelomme, men noen ting må frem slik som laptoper. Kontrollørene burde sørget for å aldri kjøre sakene gjennom før passasjeren slipper gjennom. Og hvis passasjeren blir stoppet bør de klare å ta vare på verdisakene i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå