Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med temping, og skjønner det ikke helt. Jeg måler hver morgen, med engang jeg har våknet. Jeg måler i munnen, og får forholdsvis lave temperaturer.

I bruksanvisningen til termometeret står det at man skal ligge med munnen lukket i noen minutter før man måler. Men om jeg skal ligge med munnen lukket får jeg ikke målt med en gang jeg våkner. Hva skal jeg da gjøre? Måle umiddelbart eller vente? Temperaturene jeg får uten å ligge litt først er 36 - 36,2.

Setter stor pris på det om noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt, men jeg ville ha ligget med munnen lukket en stund, og så målt.

Eller du kan bytte målested neste måned. Jeg temper bak.

Skrevet
Jeg har nettopp begynt med temping, og skjønner det ikke helt. Jeg måler hver morgen, med engang jeg har våknet. Jeg måler i munnen, og får forholdsvis lave temperaturer.

I bruksanvisningen til termometeret står det at man skal ligge med munnen lukket i noen minutter før man måler. Men om jeg skal ligge med munnen lukket får jeg ikke målt med en gang jeg våkner. Hva skal jeg da gjøre? Måle umiddelbart eller vente? Temperaturene jeg får uten å ligge litt først er 36 - 36,2.

Setter stor pris på det om noen kan hjelpe meg.

Jeg målte i mange måneder, men har aldri hørt at man skal ligge med munnen lukket først :klø: Jeg har skjønt det sånn at det viktigste er at du gjør det likt hver gang. Jeg målte med én gang jeg våknet, i munnen, og fikk omtrent samme temperaturer som deg, tror de er ganske normale.

Sjekk forøvrig ut www.pernille.info, der er det utrolig mye hjelp å få!

Skrevet

Jeg ville ha målt umiddelbart.

du skal jo uansett måle under tunga LANGT bak, og der blir det jo ikke SÅ mye kaldere selv om du sover med munnen litt åpen.

Og dersom dette er normalt for deg å gjøre, så vil jo tempene bli riktig alikevell...

Har du et basaltermometer (med to desimaler)?

Skrevet

TS her.

Jeg bruker basaltermometer, ja. Kjøpte på nett, var jo umulig å få tak i på apoteket. Bruker ovusoft til registrering.

Da prøver jeg å fortsette å måle med en gang jeg våkner, jeg. Gjør det på nøyaktig samme tidspunkt hver dag, og på samme måte, så da må det vil bli ca riktig.

Tusen takk for hjelpen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...