Cathie Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 (endret) I kveld skal jeg hente en liten pus som egentlig skulle blitt avlivet. Vi skal ha den til den får et permanent sted å bo... (Kanskje blir det her, men vi får se) Men er det noen som har noen tips til hvordan pusen skal bli trygg her, når den kommer inn i huset, skal jeg la den være mest mulig i fred, eller hva? Skal jeg vise den kassen og maten, eller finner den det selv? Har ikke hatt katt før, så jeg har ikke så mye erfaring! Håper noen kan komme med litt tips! Endret 5. november 2007 av Cathie
Tabris Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg ville latt den være litt i fred mens den undersøkte og ble trygg, men vise at du var der ved å av og til lokke på den, og å kose og snakke mildt til den hver gang den nærmet seg deg. Du kan sette pus ved kattematen så finner den fort ut hvor den står selv etterpå. Samme med kattesanden, jeg har pleid å sette kattungen oppi sanden med jevne mellomrom den første dagen eller to. Som regel klatrer de bare rett ut av den igjen, fordi de ikke må på do, men alle kattunger jeg har hatt har gått i kattedoen av seg selv senere. Lykke til! Og det er flott at du er fosterhjem for småpuser på den måten! :-D
Gjest smotti Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 I kveld skal jeg hente en liten pus som egentlig skulle blitt avlivet. Vi skal ha den til den får et permanent sted å bo... (Kanskje blir det her, men vi får se) Men er det noen som har noen tips til hvordan pusen skal bli trygg her, når den kommer inn i huset, skal jeg la den være mest mulig i fred, eller hva? Skal jeg vise den kassen og maten, eller finner den det selv? Har ikke hatt katt før, så jeg har ikke så mye erfaring! Håper noen kan komme med litt tips! Hei. Er mye meninger om dette, men det jeg synes har fungert best alle ganger er å sette den inn på ett rom for seg selv noen timer, sett den oppi doen først så den har kjent sanden. Så lar du den være i fred litt og får bli vant med nye lyder og lukter, etter en liten stund kan du slippe den ut i stua og lar den tusle rundt på egenhånd. Ikke følg etter han eller mas på han/hun..hehe Bare la katten vase rundt litt for seg selv:)
Tabris Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Hvis kattungen skulle vært for seg selv noen timer - noe jeg ikke anbefaler, siden det er unaturlig for kattunger å være alene så lenge - så ville jeg i hvertfall sluppet den ut om den begynte å mjaue eller skrape på døren.
Gjest smotti Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Trodde de fleste tok det som selvfølge da... man selvfølgelig når den vil ut slipper en den jo yt.. men alle mine katter har rota litt rundt på rommet på egenhånd først..
Cathie Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Nå vet jeg ingenting om hvor stor denne pusen er, så at jeg skrev liten, men jeg vet faktisk ikke! Siden det er via FOD så tror jeg ikke den er så veldig liten da vi har en sønn på 1år. Det er en jentepus som skal kastreres nå om 20min, så hun er kanskje litt medtatt etter operasjonen når jeg henter henne. Er det noe jeg kan gjøre for henne så hun klarer å slappe mest mulig av. Vil så gjerne at hun skal få en god start her!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Det viktigste er at den får gå rundt å kikke på egenhånd, og at det ikke er så mye "mas" rundt den i starten. Høye lyder og bråk er noe de fleste katter hater, så det er kanskje ikke så lurt å spille høy musikk etc. Ellers går det sikkert veldig fint, men pass på at barnet ditt ikke skremmer katten slik at den ikke blir redd for barn.
Cathie Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Det viktigste er at den får gå rundt å kikke på egenhånd, og at det ikke er så mye "mas" rundt den i starten. Høye lyder og bråk er noe de fleste katter hater, så det er kanskje ikke så lurt å spille høy musikk etc. Ellers går det sikkert veldig fint, men pass på at barnet ditt ikke skremmer katten slik at den ikke blir redd for barn. Tror det skal gå bra med sønnen min. Når katten kommer i kveld så er han lagt og sover, så hun får gått rund i fred. Og han er veldig rolig og vant til dyr, så tror det går helt fint.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Jeg ville bare latt den tusle rundt og undersøke på de stedene den får lov å være.. Mine puser bare slapp jeg løs, første stunden var de livredde, men de kom fort til rette når de først turte å tusle litt rundt..
Gjest cathie ii Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 De ringte nå og sa hun hadde vært så urolig etter narkosen, så de ville beholde henne til i morgen. Stakar pusen!
Black Eyed Susan Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Uffda. jeg syns ikke det hørtes så greit ut at dere skal overta henne rett etter inngrepet. Jeg hadde to jentepuser som jeg fikk sterilisert for noen år tilbake og de var veldig omtåket og redde når de våknet opp av narkosen.
Gjest Cathie ii Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Uffda. jeg syns ikke det hørtes så greit ut at dere skal overta henne rett etter inngrepet. Jeg hadde to jentepuser som jeg fikk sterilisert for noen år tilbake og de var veldig omtåket og redde når de våknet opp av narkosen. Hun har det nok bedre inne hos oss en ute på gaten. Hun hadde ikke noe sted å bo, og ble funnet ute sammen med en liten kattunge som de desverre måtte avlive pga hun hadde ødelagte ben.
Malina Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Så flott at du skal ta vare på kattungen Skal selv få katt snart, gleder meg kjempemye
Black Eyed Susan Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Hun har det nok bedre inne hos oss en ute på gaten. Hun hadde ikke noe sted å bo, og ble funnet ute sammen med en liten kattunge som de desverre måtte avlive pga hun hadde ødelagte ben. Ja ære være deg for at du er en engel Stakkars pusen!
Cathie Skrevet 6. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. november 2007 Da drar jeg for å hente henne *spent*
*Svima* Skrevet 6. november 2007 #16 Skrevet 6. november 2007 Har du fått hentet pusen? Hvordan går det med henne?
Cathie Skrevet 7. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. november 2007 I går gikk hun først en runde rundt her og utforsket litt. Men lå hele dagen stille enten på pleddet i sofaen, eller på en stol under spisestuebordet. Hun har enda ikke spist noe eller vært på do som jeg vet. Prøvde å løfte henne bort til matskålen i sta, men da rygget hun vekk fra den (så veldig redd ut) med rompa i været mens hun mjauet litt. Hun spiste en bit fra hånden til mannen i dag tidlig, men ikke mer enn det. Prøvde å gi henne en godbit som jeg fikk i butikken i går, men den ville hun heller ikke ha. Hun har noen blodflekker på magen på den bodyen hun har på seg, men de sa hun hadde hatt en blødning, så jeg regner med det er pga det. Er det noe jeg kan gjøre? Tror dere det kommer til å bedre seg ettersom hun blir mer trygg her, eller er dette noe jeg bør bekymre meg for? Er hun bare tufs etter omveltningen og operasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå