Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden offentlig amming der folk også snakker om skifting av bæsje bleier på cafeer, lurer jeg da på hva dere mener om å skifte bleie i flysetet? De siste gangene jeg har vært ute å reist har jeg vært uheldig å måtte fly med ett flyselskap som heter Dubrovnic air. De har ikke stelle bord på toalettet. Ergo har jeg måtte skifte bleie i flysetet. Er ikke noe særlig gøy med der har jeg virkelig ikke noe valg. Er dette ok?

Gjest Gjest_Siren_*
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er greit å skifte bæsjebleier i flysetet, dette selv om det ikke er stellebord på toalettet (noe det så absolutt burde ha vært. Rart det ikke er påbud om dette? Men jeg syns man burde skifte bleier på toalettet uansett om man så må legge ungen på fanget når man skifter bleia.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å skifte bæsjbleie i setet uansett.

Skrevet

men når gutten er 15 kilo og 1 meter lang blir det jo umulig å skifte inne på en liten do!

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ville iallefall i det lengste unngått å skifte i setet. Og dersom ungen er en meter og veier 15 kilo er det en grunn til å tro at den bæsjebleien er langt mer ekkel enn en fra et spebarn - og har enda mindre å gjøre i et flysete!

Kan ikke barnet stå? Det er mulig å skifte stående for en gangs slyld, hvis man er så uheldig å måtte skifte på fly.

Men i setet? Nei. Og på en "stor" baby? Kjempenei.

Skrevet

Må man så må man. Bæsjen må vekk (ellers stinker det i alle fall). Ett tips kan være å la guttungen stå på dolokket, og skifte på han mens han står (døra må jo være åpen da, men kanskje enklere enn i flysetet).... men så er det jo ikke alltid dolokk på fly heller... ja ja - tilbake til flysetet da...

Skrevet

Nei, jeg vil gjerne ha meg frabedt at noaboen/den forran/bak osv skifter bleie i flysetet (det samme med tog og buss også, selvfølgelig)

Da håper jeg vedkommende heller tar med barnet på toalettet og skifter i fanget der - selv om det er trangt!

Skrevet
men når gutten er 15 kilo og 1 meter lang blir det jo umulig å skifte inne på en liten do!

Kan ikke skjønne at det er noe bedre plass i setet? Ikke at jeg har prøvd noen av delene altså, men...

Når niesen var så stor kunne hun stå mens man skiftet bleie, så da ser jeg for meg at ungen kan stå oppå et lukket dolokk mens man skifter.

Skrevet

Jeg synes det er uakseptabelt å skifte på flysetet! Utrolig ekkelt for de som sitter rundt! Jeg opplevde det sist jeg var ute og fløy :nei: I tillegg til at en begynte å skifte på ungen på stolen ved siden av meg mens vi satt i terminalen og ventet - max to meter fra stellerommet!

Er ungen så stor, kan han ikke bruke noe up-and-go-greier eller ett eller annet som han bare kan trakke oppi, bare for den flyturen? Det skal det da være plass til på flydoer.

Skrevet

Alt går, selv om det ikke gir en like bra "arbeidsstilling" for den voksne.

Skrevet

Jeg har gudskjelov vært så heldig at jeg har sluppet å skifte bæsjebleie i flysetet, kun vanlig bleie jeg har trukket av ham, og tatt på ny. Men, har ofte tenkt på hva jeg skulle gjort om han hadde bæsjet. De doene er så trange at det er helt umennskelig, og jeg har hatt tre seter for meg selv, da forståeligvis ikke mange frivillig vil fly med dette dr... flyselskapet..

Skrevet

Høres ut som ungen din er ganske stor og har lært å stå selv. Oppskriften er da å la barnet stå på dolokket mens du står på gulvet. Da kan du enkelt skifte bleie.

Skrevet

Må man så må man!

Å skifte en bleie er vel verdens mest naturlige ting. Jeg er sikker på at Jens hadde underlag i setet slik at det ikke ble noe søl.

Jeg ville gjort det samme Jens, dersom det ikke var plass til å stelle på do! ;)

Skrevet

Kan du legge ungen på gulvet og skifte der?

Nå har ikke jeg så høy terskel på hvor man skifter bleie. Jeg har to unger og har opplevd det meste. Jeg skjønner godt at noen ganger er ikke ting ideelt, men det må gjøres.

Sånn generelt så har jeg prøvd å være diskre, men ikke alltid det går.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Må man så må man!

Å skifte en bleie er vel verdens mest naturlige ting. Jeg er sikker på at Jens hadde underlag i setet slik at det ikke ble noe søl.

Det er forskjell på "må man, så må man" og "gjøre det fordi det er lettere enn å gjøre noe annet.

Jeg har ganske høy terskel for lukt og lyd som kommer fra babyer, siden jeg har tre barn selv. Noe annet er det at jeg har full forståelse for at en hvilkensomhelst flyreisende skal få slippe å sitte ved siden av en som skifter bleie på en stor baby. Det er intet mindre enn ekkelt, synes jeg.

Det er ikke umulig å gjøre dette på toalettet, selv om døra må stå oppe - og det er langt bedre enn å gjøre det sammen med matservering og annet på setet i flyet.

Skrevet

Vi fløy nylig med tulla på 8 mnd og da fikk vi streng beskjed av kabinpersonalet at vi fikk ikke lov til å skifte bleie i flysetet! Vi måtte gå på toalettet uansett hva slags bleie som skulle skiftes...

Må innrømme at bæsjebleie på et lite flytoalett med en urolig unge på 8 mnd var en utfordring!! Det var ikke noe stellebord der og vi fikk heller ikke ha døren åpen, av hensyn til de andre pasasjerene.

Mulig det er andre regler hos andre flyselskap, dette var Norwegian.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er fra før svært dårlig luft på fly og selv om det er aircon. og "parfymen" fra bæsjebleien forsvinner fort er det likevel helt uakseptabelet å gjøre dette inne i kabinen. Hadde du gjort dette ved siden av meg hadde du fått tilsnakk, hvis ikke det hjalp hadde jeg ringt etter flypersonalet.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Siden han er så stor så kan du si ifra at dersom han kjenner han må bæsje på flyet så MÅ han si ifra, fordi det er så vanskelig å få skifta. Kanskje han overrasker deg!!!!!

Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Det er jo rett og slett uhygenisk å skifte bleier der hvor mange mennesker skal sitte å spise mat blant annet. Nei, slike ting bør foregå på toalettet. Er barnet lite kan man sitte på toalettet selv og ha barnet på fanget når man skifter bleien. Dersom barnet er stort nok til å stå selv, er det ikke noe problem å få til dette på et trangt flytoalett selv om det kanskje ikke skjer i en behagelig stilling. Men umulig å skifte bleie på flytoalettet er det ikke.

Skrevet

15 kg og 1 meter lang? Da er det ihvertfall ingen tvil. Så store unger skifter man uansett ikke på i setet, skulle bare mangle.

Har flydd med liten baby og større barn, og bleieskift andre steder enn på do har aldri vært aktuelt. Man må ta såpass hensyn til medpassasjerene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...