Gå til innhold

Falsk krupp, barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lm_*
Skrevet

Min lille frøken på snart 4 år havnet på sykehus med ambulanse på fredag, med falsk krupp... Hun hadde svært lite oksygen i blodet og var nesten bevisstløs da vi kom på legevakta.. Fra hun ble tett til vi var på legevakta gikk det ca 3 timer..

I morgen skal jeg, etter planen, på arbeid og hun i barnehagen.. vi har fritt igjen på onsdag...

Hun er stort sett i fin form, virker litt sliten innimellom, men hun hoster en del... Har så lyst til å være hjemme med henne litt mer, men var hjemme med storebror 2 dager forrige uke... Sitter her å moter meg opp til å ringe arbeidsgiver å si at jeg blir borte i morgen og... Noen som har noen synspunkter? Føler at hun er frisk nok, men jeg er så engstelig for at hun skal bli tett igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville generelt prioritert datteren. Du får ikke noe igjen for å "ofre deg" for arbeidsgiveren.

Falsk krupp skyldes en infeksjon i strupehodet og er som regel et tegn på en virus i kroppen, så barnet bør få tid til å komme helt til hektene i sånne perioder. Hadde hun så kraftig anfall som du beskriver var det nok en stor påkjenning i seg selv.

Skal hun i barnahagen kan du kanske hente henne tidlig, og spørre om de kan sørge for noen rolige inneaktiviteter med henne? Men ytrer hun sterkt ønske om å være hjemme, og spesielt hvis hun sover dupp på dagtid ville jeg holdt henne hjemme.

Skrevet

Hei,

har hatt en gutt med mye falsk krupp selv. Jeg anbefaler absolutt å være hjemme en dag til. Min erfaring var at hvis jeg sendte han i barnehagen for tidlig, så var han syk igjen dagen etter, og da gjerne enda verre - gi henne tid til å restituere seg. Hvis ikke kan du risikere å bli mye lenger borte... (snakker av erfaring...)

Gjest Gjest_lm_*
Skrevet

Tusen takk for svar. Tror nok vi blir hjemme, ja.. Hun vil gjerne i barnehagen, men kanskje vi tar oss en tur på besøk i innetiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...