Gjest Mayamor Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183042 Barn som ser for mye TV får problemer med vekt, søvn og læring. Derfor bør ikke barn under tre år se TV i det hele tatt. Hva mener du? Forbys, alt med måte (den gyldne middelvei) eller ærlig talt; er alt farlig nå?
Susan Sto Helit Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Synes dette var et ganske ektremt forslag. Mulig dette blir formulert slik for å skape debatt. Jeg er streng når det gjelder TV for min lille sønn, men han får se noen minutter her og der, dersom han har glede av det. Det gjør nemlig at han nesten sitter i ro når vi skal kle på han, eller gjøre andre ting som krever noe tilnærmet stillesittende unge. Ikke at han egentlig er så interessert ennå. Han er ikke vant til at TVen er på så mye. Er ikke spesielt redd for at min kjempeaktive unge skal bli overvektig av den grunn. Tror det viktigste her er at foreldrene ikke bruker TV som barnevakt hele tiden, bare for at det er behagelig for dem selv.
Jens Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg synes det er alt for strengt. Gutten min på 2,5 år ser litt på tv om morgenen, og så ser han litt på tv etter barnehagen. Han er helt utslitt når han kommer hjem fra barnehagen så jeg tror han har godt av å bare koble ut litt foran tvèn. Etter en halv time reiser han seg opp og går inn på lekerommet sitt for å leke. Men, mat eller snop får han uansett ikke foran tv, da vi har mat og drikke forbud i stuen. Må også få sagt at han kun ser på DVDèr så på denne måten vet jeg at han ikke ser på noe som ikke er egnet for ham.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Akkurat. Når storebror på 5 ser barne-TV en halvtime, må lillebror på 2 holdes tilbake på kjøkkenet eller på rommet sitt så han ikke blir utsatt for noen grelle minutter med Sesam stasjon
Gjest imli Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Jeg, som vanligvis synes det blir for drøyt med alt som skal være farlig, synes faktisk ikke dette høres så dumt ut. Ikke akurat forbud (hvordan skal man skjekke det liksom) men det skader i alle fall ikke å gjøre oppmerksom på at tv ikke er veldig heldig for unger å se mye på. Jeg er ikke redd for at ungene skal bli overvektige, men jeg tror mye tv-titting gjør ungene passive, fantasiløse og lite kreative. Mange unger i dag klarer ikke finne på noe å leke selv fordi de er vant til å bli underholdt hele tiden. Det tror jeg er en farlig utvikling. Så, for all del, alt med måte, det er ikke farlig med litt tv, men det skader som sagt ikke å oppfordre folk til å la ungene drive med litt andre aktiviteter. Foreldrene trenger jo ikke leke med dem, ungene kan vel finne på leker sjøl?
Harlekin Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183042 Hva mener du? Forbys, alt med måte (den gyldne middelvei) eller ærlig talt; er alt farlig nå? Alt med måte er noe som passer ganske bra på de fleste ting i livet, også her, tror jeg. Sålenge ungene også får oppleve andre stimuli, som å f.eks. bli lest til, tror jeg ikke at noen tar skade av litt TV Endret 5. november 2007 av Harlekin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå