Gjest Gjest_nina_* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Som overskriften sier, kjenner du eller omgås du med noen jenter/kvinner som har bart? Hva synes du om dette? Jeg spör fordi jeg har skikkelig problemer med dette. Har virkelig hårfobi og bart er det mest ukvinnelige jeg vet. Jenta kan va hur pen og fresh som helst, men det blir den ev barten jeg fokuserer på. Er klar over at jeg muligens kan ha en unaturlig syn på dette og derfor lurer jag på hva dere syns? Jeg har en kvinne i min närhet som ser veldig bra ut, bruker sminke, rett farger,pen i håret, alltid velstelt fra topp til tå, dvs lukter godt, fin manikyr og pedikyr, og bär töffe stilige klär. Men så har hun bart, skikkelig bart!!! Jag har, på en fin måte selvsagt, prövd å ta opp at man kan vaxe osv, har tom gjort det på henne men hun bare lar det vokse ut. Virker ikke som hun bryr seg om det, som at hun vil ha den kvar. Dette er en jeg er veldig gla i og vill jo ikke "mase" om nå er det dags for å voxe osv...Men jeg tenker på hva andre tenker? Vil jo ikke at andre skal tenke "der er hun med barten". Dette er et luksusproblem, ja jeg vet, og egentlig ikke et problem i det hele tatt. Men, jeg hater som sagt kvinnelig bart og tror at alle tenker som meg. Vill jo bare at hun ska bli sett på som den flotte kvinnen hun er!
Gulphild Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Skjønner deg veldig godt, hun driter seg ut. Du kunne jo sagt at du har en overraskelse til henne, og tar henne med til en hudpleier som voxer barten. Når hun ser hvor fin hun blir uten barten blir a nok glad! =)
Gjest StockDama Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Som sagt i en annen tråd. DISKRIMINERING! =p neida, men vil hun ha bart er det lite du kan gjøre egentlig.
Gjest Eir Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Kanskje hun bare driter i det? Og det må hun da få lov til.
Gjest nimbus Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Den kanskje vakreste av venninnene mine har bart, men hun er jo fornuftig nok til å fjerne den... Synes ikke det har noe med diskriminering å gjøre, jenter bør ikke ha hår i armhuler, på bena eller i ansiktet (vel, jo, øyevipper og øyenbryn er jo greit å ha...). På samme måte som menn ikke bør ha hår på ryggen, f.eks. Ja til hårfjerning!
Gjest Frysepulver Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Ikke noe sjakktrekk å nevne det tror jeg... Kjenner to damer (utenlandske) som hhv. vokser og bleker ønsket hårvekst på sidene av ansiktet og kjenner også en dame med bart. Tror ikke hun bryr seg, for den er ikke fjernet... Synes ikke det er min greie å skulle nevne det for henne. Plager det folk nok gjør de noe med det, ellers lar man de være
Gjest bartfrid Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Jeg vet ikke hvordan det er med deres bekjente, men jeg fjerner min bart. Likevel ville dere sannsynligvis antatt at jeg ikke gjorde det, siden jeg ofte får komentarer på at jeg burde fjerne den. Det er nemlig sånn at barten ikke alltid kan være nyfjernet døgnet rundt. Jeg har rett og slett ikke muligheten til å bruke tid foran speilet i ett kjør hele dagen. Lurer på hva arbeidsgiver ville sagt om jeg krevde å få tre ekstra pauser hver eneste dag for å fjerne barten, eller hva folk ved siden av meg på bussen hadde sagt dersom jeg dro opp barbersakene der fordi reisen til kafè og kino tar for lang tid og det ikke holder å fjerne den før jeg drar. Nei, dere får mene og si hva dere vil. Jeg har bart og det er det lite å få gjort noe med. Men vær så snill og ikke anta at jeg ikke vet det selv eller ikke bryr meg, selv om jeg ikke orker eller har tid og mulighet til å fjerne ansiktshår mer enn 2-3 ganger om dagen.
Gjest StockDama Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 kan du ikke bruke voks? da slipper du å fjerne den flere ganger daglig, da holder det med en gang i uka ellerno.
Gjest temmelig anonym nå Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Jeg har "bart" og "skjegg". Noen lyse fjon på overleppen, og noen på kjakan, og jeg må bare beklage til dere som føler dere støtt over at jeg ikke fjerner hårene, men de plager meg ikke, og jeg tenker ikke å fjerne dem. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor mine hår skal plage dere! Selv "ser" jeg dem ikke, og du må nok temmelig tett opp til meg for å se dem du også. Plager de deg så mye, får du se en annen vei!
Gjest Bartfrid Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 kan du ikke bruke voks? da slipper du å fjerne den flere ganger daglig, da holder det med en gang i uka ellerno. Jeg bruker voks. Hver eneste morgen.
amles Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Hehe.. Jeg har bart! Den er tynn og lys, og gidder ikke vokse den.. Har gjort det noen ganger men får skrubbsår av voksen, både når jeg gjør det selv og hos hudpleier... Bryr meg egentlig ikke, og mannen min synes det er veldig festelig å bite-lugge meg i barten. Har vel egentlig ikke tenkt på den som bart før nå, mer som naturlig ansiktshår.. Jeg er ellers nøye med å shave meg(hver dag) ellers på kroppen..
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Hehe.. Jeg har bart! Den er tynn og lys, og gidder ikke vokse den.. Har gjort det noen ganger men får skrubbsår av voksen, både når jeg gjør det selv og hos hudpleier... Bryr meg egentlig ikke, og mannen min synes det er veldig festelig å bite-lugge meg i barten. Har vel egentlig ikke tenkt på den som bart før nå, mer som naturlig ansiktshår.. Jeg er ellers nøye med å shave meg(hver dag) ellers på kroppen.. Shave hver dag? Hva skjer den dagen du er på en hyttetur uten dusj eller vann?
amles Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 Shave hver dag? Hva skjer den dagen du er på en hyttetur uten dusj eller vann? Selvsagt kan jeg gå en dag eller to uten å shave meg hvis jeg må.. Har ikke vært på hyttetur uten dusj eller vann, men jeg hadde vel kanskje følt meg uvel etter en uke..? Eller kanskje jeg ikke hadde brydd meg?? Men jeg shaver meg hver dag i dusjen, tar ikke mer enn 2 min, mens balsamen virker...
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 Jeg spör fordi jeg har skikkelig problemer med dette. Har virkelig hårfobi og bart er det mest ukvinnelige jeg vet. [...] Jag har, på en fin måte selvsagt, prövd å ta opp at man kan vaxe osv, har tom gjort det på henne men hun bare lar det vokse ut. Virker ikke som hun bryr seg om det, som at hun vil ha den kvar. Som du sier, DU har et problem med dette. Det virker det som at hun ikke har. Hun skal ikke måtte fjerne hår for å løse ditt problem. Skjerp deg. Synes heller ikke det er pent og blir forundret når jeg ser jenter med veldig tydelig bart, men det går inn under deres personlige frihet. Akkurat som menn som velger å ha hentesveis.
Gjest smotti Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Som du sier, DU har et problem med dette. Det virker det som at hun ikke har. Hun skal ikke måtte fjerne hår for å løse ditt problem. Skjerp deg. Synes heller ikke det er pent og blir forundret når jeg ser jenter med veldig tydelig bart, men det går inn under deres personlige frihet. Akkurat som menn som velger å ha hentesveis. Kunne ikke vært mer enig!
snooops Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Hva mener dere egentlig når dere sier bart da? Mener dere sånne lyse fjon som de fleste har eller snakker dere om tykke sorte hår som vises på lang avstand? Synes det er stor forskjell på disse. Mørke hår ville være naturlig å fjerne, men det er jo opp til hver enkelt. Og de som har en del (lyst) hår i ansiktet, har de skjegg?
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 17. november 2007 #17 Skrevet 17. november 2007 Takk for alle svar! Da jeg sier bart så mener jeg mörke lange tykke hår. Ja, jeg vet at det er JEG som har problemer med dette, og ikke hun, siden hun lar den väre. Det jeg lurte på var om jeg er veldig rar siden jeg synes dette er såpass ille, eller om andre også oppfatter det så? Hvis andre runt omkring ikke reagerer eller synes noe om barten (föler mens jeg skriver dette at det egentlig er en idiotisk ting å i det hele tatt tenke på...) da accepterer jeg at det bare er jeg som har problem med det og da er det greit. Saken er at hun er så flott, og jeg vil at det ska va det som folk ser! For henne er hår ikke noe som kan väre genant, hun ser det som naturlig, bryr sig ikke og trur ikke at andre ser det heller. Dette er en dame som er litt eldre, og hun har vel vokst opp i en tid då kroppshår i alle former ble sett på som naturlig. Hun har värt hos hudpleier og voxet og hun syntes det ble fint...men, har ikke gått dit igen.
Gjest Gjest_lillemy_* Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Det er rart med ellers velstelte damer som har mørk bart, ja. Selv har jeg lyst, sideburn fjon. Ikke så lett å se annet enn i solys kanskje. Er det rart og bør jeg fjerne det? Har ikke tenkt så mye på det før nå...kanskje jeg er et utskudd!!! Ingen har kommentert det, men det gjør jo folk sjeldent når det er noe riktig ille Det sees jo ikke på avstand, så... Hva sier juryen...er dette på linje med å ikke barbere barten?
Gjest Gjest_yasmin_* Skrevet 29. august 2009 #19 Skrevet 29. august 2009 Det er rart med ellers velstelte damer som har mørk bart, ja. Selv har jeg lyst, sideburn fjon. Ikke så lett å se annet enn i solys kanskje. Er det rart og bør jeg fjerne det? Har ikke tenkt så mye på det før nå...kanskje jeg er et utskudd!!! Ingen har kommentert det, men det gjør jo folk sjeldent når det er noe riktig ille Det sees jo ikke på avstand, så... Hva sier juryen...er dette på linje med å ikke barbere barten? hehhe, ville bare si at alle HAR ansiktshår, (dun) det er jo over hele kroppen. det lyse "håret" i anskitet er ikke bart!! når man er under sollys og sånt så ser man at det er lyse små hår over nesten hele ansiktet. men mørkt vanlig hår over leppa er vel bart. :S det er litt synd for de som har og ikke liker det. men allways look at the bright side of life i guess:) jeg har bittesmå lyse hår over leppa og ser ingen grunn til å fjerne dem. men ellers i kroppen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå