Gjest Bertha_Blom Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Kjøpte ny vaskemaskin i april. Vi har flere ganger gjort rent lo-filteret, og maskinen har fungert ok hver gang. Nå i dag måtte vi gjøre det samme igjen., Rutinen er følgende: Først lar vi vannet renne ut fra en slange ved siden av lofilteret, så når det ikke er mer vann igjen, åpner vi filteret og gjør dette rent. Etter å ha gjennomført dette, fikk vi en kode i displayen. Etter leting i bruksanvisningen, fant vi ut i et lite avsnitt nederste på side 17 som beskriver koden som en feil som kommer hvis rutinen over ikke følges dvs den viser at det har kommet vann i bunnen av maskinen. Dette dekkes følglig ikke av garantien, er det krevet. Noen som vet hvordan vi står her? - Vi har fulgt rutinen 100%, hvem har bevisbyrden hvis garantien ikke gjelder. - Hvis vi i så måte ikke hadde fulgt rutinen 100%,, burde ikke dette vært merket på maskinen slik at problemet ikke ville oppstått. (På samme måte som biler som regel er merket med hvilket drivstoff den skal bruke). - Og burde ikke denne advarselen stå en annen plass enn nederest på side 17? Forslag? Har vi noen rettigheter her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå