Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så vanvittig tørre og såre hender i det siste, spesielt den høyre er helt rød og sår på knokene. Har brukt Vaselina Intensive Care Hand&Nail, men synes ikke det hjelper.

Er det noen som har gode tips om hvilken håndkrem jeg bør investere i? Pris spiller (nesten) ingen rolle, så lenge den FUNKER!

-valla-

Skrevet

Locobase REPAIR! Fås kjøpt på apoteket, og koster vel 150-160 kroner for en tube på 100g (men den er utrolig drøy).

Jeg har prøvd det meste som finnes av håndkremer, men har funnet ut at denne er desidert best (for meg i hvert fall). :)

Gjest gjest1
Skrevet

Som førstehjelp ville jeg prøvd å smøre hendene inn med mentholatum, om kvelden natten og ha bommulsshansker utenpå.

Det er utrolig effektivt mot såre hender.

Jeg bruker det nesten hver kveld nå i hage sesongen.

Å grave i jorda sliter veldig på hendene.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ahava Advanced Hand Repair Treatment kan kjøpes hos Parfymelle for ca. 150 kroner. Smør godt inn 2-3 ganger daglig og du vil se resultater i løpet av en ukes tid.

Anbefales på det varmeste :D

Minnie

Gjest *Perser*
Skrevet

Aloe Vera Body shape..Håndkrem

Hmm husker ikke hvor mye jeg betale for den 4-500kr!!

Men den er kjempe god og bra! Trenger heller ikke så mye av kremen før du blir fin igjen på handa :)

Skrevet

Jeg bruker Atrix håndcreme med Kamomille,

og den er kjempe deilig :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis du takler lukten, er Hemp-håndkremen fra Body Shop veldig bra. Det samme gjelder African Spa Hand&Body Butter (eller noe slikt). En annen håndkrem som er vanvittig bra, er den vanlige til Clarins (den uten SPF15).

Unngå: Lancôme Nutri-Source!!! Hjelper lite, og stinker som sånne unisex-parfymer :evil:

M

Skrevet

Gå på apoteket og kjøpt gode gamle CAMFERIN.

Den kommer i turkis tube og er helt fabelaktig! Slagordet på tuben gjør kremen enda bedre: "Camferin gjør huden fin" :ler:

Skrevet

Kanebo har en helt fantastisk håndkrem, som førstehjelp ville jeg klint meg inn med eight hour cream fra Elisabeth Arden

Skrevet

L'Occitane sin håndkrem er helt fantastisk, men vet ikke om den finnes andre steder enn i L'Occitane-butikken i Oslo (Nederst i Bogstadveien)

Skrevet

Tusen takk for mange godt tips! Blir nesten litt forvirret her hva jeg skal velge :D

Har både Parfymelle, apotek og BodyShop i umiddelbar nærhet av jobb, så jeg får se hvem som blir "begunstiget" med et besøk på vei hjem idag!

Må iallefall ha et mildt produkt uten parfyme, det meste svir som p.... og smøre på. Så menthulatum hørtes ut som et godt førstehjelpsråd.

-valla-

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg bruker Atrix håndcreme med Kamomille,

og den er kjempe deilig :wink:

For de med virkelig tørre hender pleier slike dagligvare-kremer å ha liten eller ingen effekt. Valla bør nok investere i en skikkelig krem så kan hun heller følge opp med en rimeligere type bare huden blir bedre.

Minnie

Skrevet

Camferin er en mentholatum-aktig salve. Er ikke helt sikker på om den inneholder det, men tror det.

Skrevet
L'Occitane sin håndkrem er helt fantastisk' date=' men vet ikke om den finnes andre steder enn i L'Occitane-butikken i Oslo (Nederst i Bogstadveien)[/quote']

foreløpig tror jeg bare det er l'occitane-butikken du nevner som forhandler dette merket. såvidt jeg vet.

Skrevet
Tusen takk for mange godt tips! Blir nesten litt forvirret her hva jeg skal velge :D

Locobase Repair blir i hvert fall ofte anbefalt av leger til pasienter som er plaget med særdeles tørr og sprukken hud, i tillegg til at den skal være god mot eksem og psoriasis.

Jeg har veldig tørre hender som ofte sprekker, men når jeg bruker denne kremen blir jeg bra med en gang. Jeg er mildt sagt avhengig av den! Du kan lese mer om Locobase Repair her, eller lese pakningsvedlegget.

Annonse
Skrevet

For de med virkelig tørre hender pleier slike dagligvare-kremer å ha liten eller ingen effekt. Valla bør nok investere i en skikkelig krem så kan hun heller følge opp med en rimeligere type bare huden blir bedre.

Minnie

:o Får du kjøpt den i dagligvareforretning ??

Hvilken da ???

Sambo får kjøpt de gjennom jobben sin han..

Skrevet

Atirx kjøper jeg også i dagligvarebutikker. Rema, Rimi, Coop Mega eller noe sånt. Husker ikke helt, men jeg tror det er flere som har det...? Pleier ikke å ha noe problem med å finne det, da. Og så er den på apotek.

Loolaa

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Både Rema, RIMI, Coop, Kiwi, Spar og Meny selger Atrix håndkrem med Kamille på grønn tube.

Minnie

Skrevet

Problemet med de fleste håndkremer er at de inneholder for lite fett, og derfor bare har en midlertidig lindrende effekt. Locobase Repair inneholder derimot 63% fett, og har derfor også en reparerende virkning. Sliter du med virkelig tørre, sprukne hender er det også nødvendig å forebygge videre sprekkdannelse, og da kommer de fleste "billigkremene" til kort.

Skrevet

Brukte en skikkelig fet krem på mage, lår og rumpe

når jeg var gravid første gang...

Den kjøpte jeg på apoteket og hadde rød topp,

den het noe på D.....

Den var skikkelig god..

Locobase er vel i samme gate som den...

Jeg nøyer meg helt fint med Atrix og Hand and Nail, og

smører hendene med det flere ganger om dagen..

Har du prøvd å smøre inn hendene med baby olje ?

La det trekke skikkelig inn, før du evt tørker deg med hånduk

og tar på håndcreme...

Ellers kan du lese Førstehjelp mot tørre hender

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...