Gjest Oppgitt Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 På en fest hadde en av festdeltagerne høye hæler hvor hælsålen var borte og hun gikk på spikeren. Dette har medført en hel haug med skader i alle tregulvene i første etg. Noen som vet en måte å reparere parkett som har fått sånne skader? For at ikke tråden skal utarte ber jeg som at de som har moralske synspunkter forbigår tråden i stillhet. Tipset med å bruke vann for å få treverket til å svelle er vi klar over. Håper på tips, for dette ser skikkelig ille ut.
Gjest Piper Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Slipe det ned om det er parkett, er vel det beste tipset jeg kommer på
ToveM Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Regner med det re skikkelig parkett det er snakk om, har hørt at en kan prøve å legge en fuktig klut over skaden, så treet kan få "reist" seg litt, men det kan jo ikke ligge for lenge for da skadet det vel parketten
Gjest oppgitt Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Slipe det ned om det er parkett, er vel det beste tipset jeg kommer på Parketten er kun 7 mm tykk, og det er er tråkket gjennom parkettsjiktet så fibrene er brutt. Vil derfor ikke bli bra ved sliping.
Gjest oppgitt Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Regner med det re skikkelig parkett det er snakk om, har hørt at en kan prøve å legge en fuktig klut over skaden, så treet kan få "reist" seg litt, men det kan jo ikke ligge for lenge for da skadet det vel parketten Det "trikset" går ikke på parkett.
¤flicka¤ Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg tror det finnes det en type voks eller masse som kan brukes for å reparere hakk. Endret 4. november 2007 av ¤flicka¤
Gjest lillebøll Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror det finnes det en type voks eller masse som kan brukes for å reparere hakk. Tror jeg og.
Gjest oppgitt Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror det finnes det en type voks eller masse som kan brukes for å reparere hakk. Tror jeg og. Ja, jeg har funnet info om en type voks som skal smeltes ned i sårene, tro om det er noen her som har erfaring med den? Har googla i lang tid nå. Ser ut som noen har skutt på gulvene med hagle. :gråte:
onyx Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Jeg har prøvd, men du må finne en eksakt fargematch ellers så ser det helt jævlig ut. Og så bør man vel lakke oppå der igjen, så ikke vann trekker ned i skadene.
Gjest oppgitt Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Jeg har prøvd, men du må finne en eksakt fargematch ellers så ser det helt jævlig ut. Og så bør man vel lakke oppå der igjen, så ikke vann trekker ned i skadene. Ok, da er det heldigvis håp.
onyx Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Prøv først et sted for å se hvordan resultatet blir før du kliner det overalt. Overflaten og glansen blir jo ikke helt som resten av gulvet uansett, så du må nesten vurdere om det blir bedre av å ha i masse eller bare la det være som det er.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Prøv først et sted for å se hvordan resultatet blir før du kliner det overalt. Overflaten og glansen blir jo ikke helt som resten av gulvet uansett, så du må nesten vurdere om det blir bedre av å ha i masse eller bare la det være som det er. Det kan garantert ikke være som det er. Det er hundretalls, hvis ikke tusentalls, merker etter spikeren i skohælen. Den gode nyheten er at forsikringsselskapet tar skaden. Takk for svar til dere alle.
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Jeg hørte om noen som opplevde det samme, og de fikk dekket det av forsikringsselskapet. De la nye gulv.
Gjest Madre Mia Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Det var godt å høre at slike ting kan gå på forsikringen, men er det på innbo og løseøreforsikringen? Blir også sittende og lure på hvilket menneske med sine fulle fem som går inne med ødelagte stiletthæler på parketten til folk. Lurer på om hun gjør det hjemme også?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Det var godt å høre at slike ting kan gå på forsikringen, men er det på innbo og løseøreforsikringen? Parkett er fastmontert, og går derfor på villaforsikringen. Blir også sittende og lure på hvilket menneske med sine fulle fem som går inne med ødelagte stiletthæler på parketten til folk. Lurer på om hun gjør det hjemme også? Ja, det kan man saktens lure på. I dette tilfellet er det snakk om ei som har stor erfaring i å tenke på seg selv fremfor alle andre. Hun har forresten ikke nevnt gulvet med et ord etterpå.
Gjest kenneth nilsen Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 hadde det vært mulig å fp info om hvilket forsikrings selskap du har? har hatt samme uhell selv og nå slår forsikringselskapet seg vrang og sier der ikker dekker riper i gulv- går under slitasje. Har forresten if-storebrand.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. september 2008 #18 Skrevet 5. september 2008 hadde det vært mulig å fp info om hvilket forsikrings selskap du har? har hatt samme uhell selv og nå slår forsikringselskapet seg vrang og sier der ikker dekker riper i gulv- går under slitasje. Har forresten if-storebrand. Det var ikke mitt gulv, men gulvet til noen jeg kjenner. Tror faktisk de hadde samme selskap som deg. Jeg skjønner ikke helt den argumentasjonen de bruker ovenfor deg. Riper i gulv og skader av stilletthæler er jo to helt forskjellige ting. Gulv ødelagt av stilletthæler går vel antageligvis som plutselig oppstått skade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå