Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 For en uke siden ringte min nå eks og fortalte at det var slutt. Hun tok dette på tlf siden vi bor 1,5 t unna hverandre og ville ikke at jeg skulle gå og være usikker i enda en uke før vi kunne sees. Det startet i sommer med at hun fortalte meg at hun var usikker, og trengte å tenke over ting, men at hun ville vi fortsatt skulle være sammen i denne perioden. Hun fortalte meg da for en uke siden at hun ikke hadde de rette følelsene for meg lenger. Dette hadde skjedd fordi hun i et års tid hadde jobbet med forholdet vårt, noe jeg ikke hadde sett så godt som jeg burde, noe jeg er utrolig lei meg for. Jeg har aldri vært flink til å prate om følelser, sex og vår fremtid sammen, men trodde dette var noe jeg hadde blitt bedre til, noe hun ikke syntes. Hun har også hatt problemer med at jeg ikke har vært helt klar for å flytte sammen i denne tiden, at jeg ikke har tatt så godt vare på helsen som hun syntes jeg burde og ikke minst at jeg når jeg har drukket har drukket altfor mye. I løpet av de siste mnd har jeg gått i meg selv, og funnet ut at dette har vært noe jeg burde jobbe med, og har begynt med det så godt jeg kan. Jeg har åpnet meg veldig for henne, begynt å trene og drukket mindre, og også funnet ut at det jeg egentlig vil er å roe ned livet og gjerne kan tenke å flytte dit hun bor, som også er like ved der jeg kommer fra. Jeg bor nå i storby, men har vært så mye der hun og jeg kommer fra i det siste at jeg ser at jeg trives veldig godt der. Vi avtalte at hun skulle komme til meg i helgen slik at vi fikk tatt dette ansikt til ansikt, så i går var hun hos meg og vi fikk pratet ut. Hun har ikke sett meg på tre uker, og så med en gang at jeg hadde tatt tak i meg selv, begynt å trene og hun syntes jeg så veldig godt ut, og det var jo hyggelig. Møtet gikk ganske bra og vi fikk begge fortalt om følelsene våre. Jeg tror hun skjønte at de endringene jeg har gjort og har vært villig til å gjøre ikke bare har vært for at jeg vil vi fortsatt skal være sammen, men mye for egen del. Jeg fortalte henne at jeg er utrolig glad i henne, og spurte om hun kunne ønske at de rette følelsene skulle komme tilbake, men det ville hun ikke. Hun vil vi fortsatt skal være gode venner og finne på ting sammen når vi møtes. Jeg sa at jeg jo har lyst til det jeg også, men jeg tror jeg trenger en tid nå hvor vi ikke har kontakt. Hun skjønte det og sa jeg fikk si fra når jeg var klar. Jeg sa hun bare måtte ta kontakt hvis hun vil, så får jeg heller se om jeg er klar for det da. Jeg skal hjem til familien min om tre uker, og lurte på om jeg skulle stikke innom henne da og hente de sakene hun ikke fikk tatt med til meg når hun kom hit. Jeg er redd jeg ikke har kommet over henne på den tiden, ettersom det jeg ønsker mest er at vi kan prøve på nytt. Jeg lurer på om det likevel kan være greit å gjøre det, for at hun skal se at jeg fortsetter med de endringene jeg har gjort, men noe av grunnen til at jeg ikke vil ha kontakt er også for at hun kanskje skal skjønne hva hun har mistet og at følelsene skal komme tilbake. Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre?
Paladin Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 En kvinne som går til det skrittet å bryte et forhold har ofte tenkt lenge på dette før hun tok beslutningen. Derfor skal det veldig MYE til for at hun angrer seg og ønsker å finne tilbake. Så jeg tror du gjør lurt i å innse at du ikke får henne tilbake. Du skal gjøre de endringene i livet ditt fordi det er best for DEG, ikke fordi du tror det kan bringe henne tilbake. Da bare skuffer du seg selv. Jeg tror også det ikke er så lurt å kontakte henne så mye i de nærmeste månedene. Sjansen for at dere finner tilbake er veldig små og så lenge hun er i livet ditt på en eller annen måte så forhindrer det seg å komme over henne og gå videre i livet. Tenk heller på at de forandringene du gjør i livet ditt nå vil komme din NESTE kjæreste til gode, hun du ikke har truffet ennå. Mitt forslag er at du lar eksen være eks og heller ønsker henne lykke til videre i livet.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Glem det kom deg videre. Kvinner gjør som regel ikke slutt uten grunn. Og som personen over meg sa dette har hun nok tenkt lenge over. Så det er bedre for deg å la henne være og slutte og håpe
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk følelsen av at hun allerede har en annen jeg....?
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Hei Gjest Jeg er temmelig sikker på at hun ikke har en annen. Hun har hatt en veldig stresset periode i det siste, med jobb-bytte bl.a. og har heller hatt fokus på å henge med familie og ta opp igjen vennskap med gamle venninner. Siden vi ikke bor på samme sted kan jeg ikke være sikker, men jeg stoler såpass på henne at jeg ikke mistenker det. Hun er en veldig fin kvinne og har alltid vært ærlig mot meg, og det har også vært gjensidig.
champ5 Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 la hun få det på avstand, la henne få sjansen til å savne deg... jeg er midt i samme prossess, og det hjalp lite å prøve å kontakte henne til det bedre. ta heller å hør hvordan hun har det om 2-3uker ?
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Hei champ5 Kjedelig å høre at det er flere som er i samme situasjon. Håper det ordner seg for dere. Hold meg gjerne oppdatert på hvordan det går. Jeg hadde tenkt å vente et par-tre uker ja. Har fortalt henne at jeg har fjernet henne fra MSN slik at jeg kan få ting litt på avstand og prøve å komme meg gjennom det. Dette gjorde jeg også i perioden mellom telefonsamtalen hvor hun gjorde det slutt og til vi møttes ansikt til ansikt, og hun fortalte meg at hun hadde vært bekymret for meg i denne tiden, noe jeg ble lei meg for, ettersom det faktisk ikke var meningen. Hun var også veldig redd for at jeg var sint på henne, selv om hun visste jeg aldri ville være det, men hun har erfaring med en tidligere eks som det klikket fullstendig for desverre. Hun ble glad når hun skjønte jeg ikke var det, og syntes jeg tok det hele veldig voksent. Vi hadde en rolig samtale hvor jeg fikk fortalt henne at jeg skjønte hun hadde jobbet hardt for oss i en lang periode, og var lei meg fordi jeg ikke hadde sett det i løpet av den perioden. Fortalte også at jeg skjønte valget hennes hvis hun ikke har de rette følelsene lenger, selv om jeg gjerne ville at vi kunne jobbe med det. Som sagt skal jeg i hjemtraktene om halvannen uke, så jeg tenkte jeg skulle legge henne til på MSN før det, så får hun selv bestemme om hun vil ta kontakt. Lurte også på å ta kontakt med en av bestevenninnene hennes, som også er en venn av meg, for å høre hva hun tror, men vil ikke gjøre det riktig enda. I løpet av denne tiden prøver jeg i alle fall å komme tilbake til å være den mannen hun forelsket seg i, men med en god del mer erfaring. Jeg ser at jeg i løpet av de siste mnd med usikkerhet har gått fra å være en livsglad kar, med tro på seg selv til å gå til å være en trist kar med minsket selvtillit. Dette har gått mye bedre den siste tiden, og hun la også merke til det når hun var her. Paladin; Jeg vet hun har tenkt mye over dette, men jeg har et håp, men ingen forventninger om at det skal ordne seg. Og som jeg også har prøvd å forklare henne er dette endringer jeg gjør for egen del også, etter å ha fått meg en oppvekker i denne perioden.
champ5 Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 (endret) Av egen erfaring bør du ikke kontakte venninnene hennes. Hun vil nok høre med dem når hun ikke hører fra deg og det vil virke negativt for henne. Legg henne til på MSN, men ikke kontakt henne der. Hun skal vite at du er der en plass i verden. Hold hodet kaldt. Ta deg noen løpeturer, tren vekter.. det hjelper meg utrolig mye per dagsdato. Selvtillitten er på vei opp igjen. Trening er medisin! Bruk vennene dine. Gå ut, ta det easy istarten siden du fortsatt sørger. Slett henne fra telefonen din, så du ikke ringer henne før du har tenkt deg 20 ganger om. Jeg skal holde ut, få avstand, begge kan greie dette. Så får vi høre med jentene om 1,5-2uker. For min del, er hun fortsatt like vrang kommer jeg til å leve mitt liv frem til jul før jeg tørr prøve igjen. Personlig skal jeg gå veldig easy frem, dyrke vennskaplig tone og vise selvtillitt og utstrålig. De skal falle for oss ikke se ned på oss og ta oss tilbake lykke til! Endret 6. november 2007 av champ5
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Tenkte uansett jeg ikke skulle ta kontakt med venninnen før hun selv evt. har tatt kontakt. Må nok vente litt til med å legge henne til på MSN igjen, ettersom det er tungt for meg å se henne der. Hun vet at jeg er her, men jeg håper jo også at det kan få henne til å savne meg litt. En av de tingene jeg har begynt å gjøre, som hun også har pratet på lenge at jeg skal gjøre, er å begynne på treningsstudio. Hadde trodd det skulle være veldig kjedelig, men det er en fantastisk måte å koble helt ut på. Har holdt på i halvannen mnd nå, og hun la veldig godt merke til dette når hun var hos meg. Syntes jeg var veldig flink som hadde kommet i gang. Har gått ned to buksestr på denne tiden. Og i løpet av denne tiden har jeg merket at selvtilliten har gått oppover igjen. Hun brukte også en del av tiden før hun slo opp på å si at hun syntes jeg er veldig flink i jobben jeg har, og at hun satte veldig stor pris på tålmodigheten jeg har vist i denne tiden. Har også hjulpet litt å ha veldig gode kompiser rundt seg. Møtte et par kompiser på lørdag etter hun hadde dratt. De var på singelfest, så da endte jeg opp der også, men det ble katastrofe for meg. Kjente jeg bare ble nedstemt, og måtte gå. Brøt fullstendig sammen på veien hjem. Noe av grunnen til at jeg ikke skal til hjemstedet på en stund er at jeg er invitert på fester de to neste lørdagene. Blir nok veldig rolige fester for min del, men vet uansett at det er mange gode venner der. Heldigvis er det også mye jobb nå, så det hjelper å få fokus over dit. Lykke til videre champ5!
champ5 Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 jeg brøt også sammen etter første festen.. men det gikk bedre forje helg. det gjør det nok for deg å de neste "festene" du drar på. viktig å være sosial de dagene der så du ikke sitter hjemme å tenker på henne. kjempebra du trener!
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Trodde det skulle gå bra på denne festen også, ettersom jeg var ute de to helgene før. Men da gikk jeg fortsatt i usikkerheten om hvordan det kom til å gå med oss. Møtte venner jeg ikke hadde møtt på lenge og ble flørtet med av et par damer. Hjalp jo godt på selvtilliten det også. Men det var nok ikke noe sjakktrekk å dra på singelfest samme dag vi hadde tatt praten. Prøver også å komme meg ut litt ellers i uken, selv om det blir noen kvelder hjemme.
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Er det ellers noen kvinner der ute som kan gi meg noen tips? Dette er kvinnen i mitt liv, og jeg vil så gjerne få henne tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 Kunne godt ha spurt deg om det samme tilbake:P Savner eksen masse men han har fått seg ny dame i perioden da jeg prøvde å gi han litt tid til å tenke på ting....
Lana_86 Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 Da jeg gjorde det slutt med han jeg var sammen med var jeg veldig bestemt på at det ikke kom til å bli meg og han igjen. Han gråt og ringte meg hele tiden og maste om en ny sjanse. Jeg var kald og avviste han. Etter en liten stund ga han seg og det likte jeg veldig dårlig. Jeg merket at følesene mine overhodet ikke var borte og jeg ble sammen med han igjen. Men forholdet var ikke til å redde og det ble slutt 2 ganger til før jeg innså at det aldri ville funke selvom jeg var glad i han. Så det jeg mener er at det er mulig hun tar deg tilbake hvis du gir henne litt frihet, men får du henne tilbake bør du virkelig jobbe for forholdet og ikke la det falle tilbake på det gamle.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Hvis du skal snakke med venninden til eksen må du være klar over at ALT du sier kommer til å komme videre til eksen din. Vær derfor veldig forsiktig med hva du sier og hvordan du går fram. Jenter snakker om alt. Og garantert ting som dette. Personlig tror jeg det beste er å la være å blande venninden inn i dette, kan hende at eksen din ikke liker at du tar ting som angåer dere opp med felles kjente. Ellers tror jeg du gjør rett i å la henne lure litt. ikke gjør deg så tilgjengelig. Hun vet at du ikke ønsket bruddet, hun vet at du ville fortsatt sammen og ikke hver for dere. Det er altså hun som sitter med "makten", og det er opp til henne om dere skal finne sammen igjen. Jeg ville derfor sørget for å være hyggelig, vennlig, imøtekommende og grei når jeg møtte henne, men ikke latt det gå noe lenger enn det. Det er noe med det som ikke er tilgjengelig lenger, det en ikke kan få, som er attraktivt. Vis henne gjerne at du er glad i henne og oppfør deg bra, men vis henne samtiidig at du ikke trenger henn for å leve et godt liv og ha det bra. hun må vite at du kommer til å klare deg fint, gå videre med livet ditt og finne en annen som ser verdien av å ha deg i l ivet sitt. Du kommer ikke til å komme noen vei dersom du legger deg flat for henne.
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Takk for tilbakemeldinger Jeg kommer nok til å vente litt med å legge henne til igjen på MSN i alle fall. Tenkte å la det gå over helgen, hvis ikke lenger. Jeg vet litt hvordan det føles. I en god periode før det ble slutt var hun veldig opptatt med jobb-bytte bl.a. og var ikke så mye på MSN, og vi hadde ikke altfor mye kontakt, men noe var det i alle fall. Merket jo at desto lenger det tok uten vi hadde kontakt, desto mer savnet jeg henne og fikk enda sterkere følelser for henne. Problemet med dette er at vi har allerede vært gjennom en periode med lite kontakt. Men da var det jo også slik at hun visste jeg var der for henne når hun ville ha kontakt. Hun skylder meg også en del penger, noe jeg har sagt ikke er så farlig, men hun vil alltid gjøre opp for seg, så kan hende hun tar kontakt ang. dette også. Jeg kommer i alle fall ikke til å ta kontakt med venninnen før vi har hatt kontakt igjen også. Når vi ble sammen var det også hun som tok kontakt etter flere år uten kontakt, og da var det jeg som var litt utilgjengelig. Ikke med hensikt, men siden vi ikke bor samme sted var det ikke så lett å møtes. Virket som det gjorde henne enda mer forelsket.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #17 Skrevet 7. november 2007 Det som er utenfor rekkevidde er fryktelig ofte mer interessant enn det en vet en kan få. For veldig mange kan mye oppmerksomhet gjøre deg mindre interessant. men for all del, ikke behandl henne som luft når dere møtes heller. Vis bare at du klarer deg bra uten henne. For det gør du jo, uansett hvilken vei dette går.
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 7. november 2007 #19 Skrevet 7. november 2007 Hei champ5 Joda, det går greit. Har hatt mye å gjøre her i dag, så det hjelper på. Jeg har fortsatt ikke tatt kontakt. Merker det går litt bedre dag for dag, selv om jeg savner henne masse. Tror dette vil hjelpe meg til å være mer meg selv når vi prates igjen og hun ser at jeg kommer meg videre og kan klare meg uten henne. Har også hjulpet mye med tilbakemeldinger her. Jeg kjenner jo at de sterke følelsene for henne er der fortsatt, men det går lettere å holde de i sjakk, så da kan det bli lettere å kunne nærme seg som den vennen jeg var før vi ble sammen og som hun falt for. Vi var veldig gode venner i 14 år før vi ble sammen, selv om vi ikke så hverandre hele tiden. Det som også var rart var at jeg i begynnelsen av den tiden vi ble kjent var sammen med noen av venninnene hennes, og hun var sammen med et par kompiser av meg, og når vi først ble sammen fant vi ut at vi egentlig var forelsket i hverandre fra begynnelsen av, men ikke gitt uttrykk for det. Derfor synes jeg også det er rart hvis følelsene hennes for meg har forsvunnet helt nå. Har lyst noen ganger til å legge henne til på MSN igjen, men sier til meg selv at det snart er helg, og siden hun ikke har datamaskin hjemme ser hun uansett ikke at jeg er der i helgen. Har også gått til skrittet å slette henne fra mobiltlf, slik at jeg ikke skal ringe henne i et svakt øyeblikk. Hvordan går det med deg?
champ5 Skrevet 8. november 2007 #20 Skrevet 8. november 2007 Godt å høre at du har klart å holde deg uten henne. Her går det bra, jeg holder mine følelser i sjakk, men det går litt opp og ned med humøret. Gleder meg til helg, skal ut i tr.heim med gutta det blir fint. Bra å få brukt litt kvalitetstid med venner. Har også slettet nr. samt har slettet alt jeg har av bilder og lagt det på en cd hos foreldrene. For mange gode minner, trist og leit. Håper det går bra for oss når vi hører med jentene igjen. Det må da finnes rom for anger og tilgivelse. Bare å holde ut en stund til nå så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå