Arielle Skrevet 4. november 2007 #1 Del Skrevet 4. november 2007 Noen som vet sånn ca hvor mye fritidsgarn krymper ved toving? Sånn veldig lite eller veldig mye? Sånn ca prosent hvis du skulle anslå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. november 2007 #2 Del Skrevet 5. november 2007 Noen som vet sånn ca hvor mye fritidsgarn krymper ved toving? Sånn veldig lite eller veldig mye? Sånn ca prosent hvis du skulle anslå? Jeg synes ikke det tovet så veldig mye, men har egentlig ikke peiling... Første gang jeg har strikket noe i mitt liv, og altså også første gang jeg har tovet noe *ler* Veskehanken (150 masker, 10 runder) var 95 cm før toving og er 88 cm nå. Jeg tovet en gang på 40 grader i maskinen. Glemte å ta mål av selve veska før toving... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaksløk Skrevet 27. januar 2008 #3 Del Skrevet 27. januar 2008 Vet ikke om du lurer ennå, men jeg har tova mye med fritidsgarn, og kommer veldig an på hvor løst/fast du strikker for det er så pass "tynt". Regner med når jeg strikker tøfler at de krymper en 40% nesten, men da strikker jeg nokså løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 30. januar 2008 #4 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er nesten alt etter hva man strikker og hvor løst/fast man strikker. Mamma strikket tøfler til meg som var for store til kjære før toving - han er str. 44 og når de var tova så var de for små til meg (str. 36). Men når jeg strikka akkurat de samme så forandra de seg nesten ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krusedull Skrevet 30. januar 2008 #5 Del Skrevet 30. januar 2008 Prøv først på 40 grader og evt en gang til hvis det ikke er nok. Jeg legger alltid ei gammel dongeribukse i vaskemaskina sammen med det jeg skal tove, da blir visstnok resultatet bedre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 25. februar 2009 #6 Del Skrevet 25. februar 2009 Er så fint å finne igjen disse gamle trådene Strikketøyet mitt ble noe større enn planlagt Får håpe dette er et av de krymper litt mye da Kommer tilbake med rapport, cm før og etter, sånn for fremtidige lesere som også googler seg fram hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. februar 2009 #7 Del Skrevet 26. februar 2009 En annen ting som påvirker dette er hvor tøff behandling vaskemaskinen gir. I våre gamle industrivaskemaskiner i borettslaget tovet det helt perfekt, selv med masse annet i maskinen. I mammas flett nye maskin, uten andre ting i, tovet det så mye at sluttresultatet måtte kastes. Begge maskinene stod på vanlig 40-gradersvask. Jeg prøver meg alltid fram på slike ting nå. Prøvelapper er dine venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 27. februar 2009 #8 Del Skrevet 27. februar 2009 Hihi...eg prøvde å strikke lue av fritidsgarn og tove den. Fyrst vart den stor nok til 3-4 vaksne menneskehoder...tenkte at...jaja...prøve å tove den liten... Etter ein vask på 40 grader, to vasker på 60 grader, ein gang på 90 grader, og ein tur i tørketrommelen var den enda for stor Enda opp som hatt i stedet for lue...men har fått masse kommentarer (ein del småfestlige "håhå, du fryser vel ikkje du", og ein del "den er drit tøff!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 3. mars 2009 #9 Del Skrevet 3. mars 2009 SandnesGarn Før: 40 x 62 cm Etter: 33 x 41 cm Trysilgarn - Iglo Før: 36 x 66 cm Etter: 33 x 47,5 Dette var etter TO omganger på 60 grader i vaskemaskin med vanlig vaskepulver. Vasket sammen med håndklær første gang og med dongeri andre gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #10 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen som vet sånn ca hvor mye fritidsgarn krymper ved toving? Sånn veldig lite eller veldig mye? Sånn ca prosent hvis du skulle anslå? Har prøvd med ulikt garn,men heller dårlig resultet. redningen ble blånissegarnet. perfekt toving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå