Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Drømmer om større leilighet. Tenker å kontakte banken og se hvor mye jeg og min kjære har mulighet for å ta opp i lån. Faste inntekter på henholdsvis 340 000 og 370 000 i året (eller tjener noe mer, i form av bonuser, men det er denne summen vi kan vise til) eier en liten leilighet på 40kvm nå pr i dag. førstehjmslån. Når vi igjen selger kan vi (grovt) regne med å vinne minst 120 000 på salget. Tenker å forsøke å få barn, og da hadde det vært ok kjøpe en større leilighet. Har øvrige lån på : billån : 99 000 studie: 140 000 Hvor mye tror dere vi har mulighet for å låne uten kausjonist? Kanskje der er noen i en lignende situasjon som oss som kan komme med en viss pekepinn?
punkyB Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=111154
Gjest TS Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Tusen takk for den linken! til stor hjelp! Men la meg igjen snu litt på spørsmålet : Til deg som har et boliglån på 2,5mill. og med utgangspunkt i dagens rente, hvor mye må dere betale på lån (avdrag pluss renter) pr. mnd? hilsen nysgjerrig på jakt etter større bolig med plass til tre
Rosalie Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Tommelfingerregel: 3xinntekt. Altså 3x(340.000+370.000) = 2.130.000 i totalt lån. Minus bil- og studielån gir at dere kan låne ca 1.9 mill. Så 2.5 mill. får dere neppe, spesielt siden bankene nå heldigvis har blitt mer konservative i hvor mye de låner ut, pga økt rente.
Bokormen Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for den linken! til stor hjelp! Men la meg igjen snu litt på spørsmålet : Til deg som har et boliglån på 2,5mill. og med utgangspunkt i dagens rente, hvor mye må dere betale på lån (avdrag pluss renter) pr. mnd? hilsen nysgjerrig på jakt etter større bolig med plass til tre Vi har akkurat tatt opp et huslån på nøyaktig 2,5 mil, og vi betaler rett i underkant av 16.000 pr mnd.
Gjest TS Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Det skal jommen ikke være enkelt å være ung og nyetablert midt i oslo... Vi har jo to gode jobber, men har problem med å få råd til en ok stor leilighet... Det er vel egentlig prisene jeg er frustrert over- Jeg er sansynligvis gravid nå, så større leilighet må vi ha uansett. Men da må man vel belage seg på å evt flytte utenbys eller kjøpe et oppussingsobjekt og totalrenovere. (samboer snekker) Takknemlig for deres hjelp her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå