Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmer om større leilighet.

Tenker å kontakte banken og se hvor mye jeg og min kjære har mulighet for å ta opp i lån.

Faste inntekter på henholdsvis 340 000 og 370 000 i året (eller tjener noe mer, i form av bonuser, men det er denne summen vi kan vise til)

eier en liten leilighet på 40kvm nå pr i dag. førstehjmslån. Når vi igjen selger kan vi (grovt) regne med å vinne minst 120 000 på salget.

Tenker å forsøke å få barn, og da hadde det vært ok kjøpe en større leilighet.

Har øvrige lån på :

billån : 99 000

studie: 140 000

Hvor mye tror dere vi har mulighet for å låne uten kausjonist?

Kanskje der er noen i en lignende situasjon som oss som kan komme med en viss pekepinn? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for den linken!

til stor hjelp! :)

Men la meg igjen snu litt på spørsmålet :

Til deg som har et boliglån på 2,5mill. og med utgangspunkt i dagens rente, hvor mye må dere betale på lån (avdrag pluss renter) pr. mnd?

hilsen nysgjerrig på jakt etter større bolig med plass til tre :)

Skrevet

Tommelfingerregel: 3xinntekt. Altså 3x(340.000+370.000) = 2.130.000 i totalt lån. Minus bil- og studielån gir at dere kan låne ca 1.9 mill. Så 2.5 mill. får dere neppe, spesielt siden bankene nå heldigvis har blitt mer konservative i hvor mye de låner ut, pga økt rente.

Skrevet
Tusen takk for den linken!

til stor hjelp! :)

Men la meg igjen snu litt på spørsmålet :

Til deg som har et boliglån på 2,5mill. og med utgangspunkt i dagens rente, hvor mye må dere betale på lån (avdrag pluss renter) pr. mnd?

hilsen nysgjerrig på jakt etter større bolig med plass til tre :)

Vi har akkurat tatt opp et huslån på nøyaktig 2,5 mil, og vi betaler rett i underkant av 16.000 pr mnd.

Skrevet

Det skal jommen ikke være enkelt å være ung og nyetablert midt i oslo... :sjenert:

Vi har jo to gode jobber, men har problem med å få råd til en ok stor leilighet... Det er vel egentlig prisene jeg er frustrert over-

Jeg er sansynligvis gravid nå, så større leilighet må vi ha uansett.

Men da må man vel belage seg på å evt flytte utenbys eller kjøpe et oppussingsobjekt og totalrenovere. (samboer snekker)

Takknemlig for deres hjelp her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...