ranveig. Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Hvilket merke er best når det kommer til dagkrem? er litt tørr i huden, og ønsker ha en fuktighetskrem med litt fuktighet i!
Rexina Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Nå vet ikke jeg hvor ung du er, men jeg har Vichy Oligo 25 kremen og liker den veldig godt. Gir fuktighet, men er såpass lett den ikke gir kviser. Den lukter også veldig godt og er en god base for sminke:)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Cliniderm (AC=) Dry&Sensitive er ikke så dum, og er i tillegg uparfymert.
Luzi Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Har hørt at Vichy sine kremer er proppet med parabener? Mulig det bare gjelder den normaderm serien jeg hadde, men jeg ville sjekket opp i dette først..
ranveig. Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 oki, har hørt mye rart om vichy, så er litt skeptisk nå skjønner dere!
mamut75 Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Har brukt Vichy Nutrilogi II lenge , harnettopp begynt å prøve ACO . Har veldig tørr hud , men syntes vel ACO er best mot tørrhet , mens Vichy føles bedre når man smører den på .
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Har hørt at Vichy sine kremer er proppet med parabener? Mulig det bare gjelder den normaderm serien jeg hadde, men jeg ville sjekket opp i dette først.. Det oppdaget jeg i går om Vichy-shampoen min. Den gikk rett i søpla. Jeg trodde Vichy var et seriøst og ordentlig merke, men der tok jeg feil.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Jeg liker ikke Vichy, men en apotekserie som er verdt å prøve er La Roche Posay. Jeg liker Toleriane fuktighetskrem veldig godt. Den er uten konserveringsmidler og parfyme og finnes for normal til fet hud eller for tørr hud.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Kanskje på tide å lese litt om konserveringsmidler i produkter? Det finnes parabener, og det finnes parabener, for å si det sånn, og ikke alle har samme egenskaper. Det gjelder å ta en del av informasjonen man hører med minst et trillebårlass med salt, og ikke bare svelge alle påstander rått.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Det gjelder å ta en del av informasjonen man hører med minst et trillebårlass med salt, og ikke bare svelge alle påstander rått. Det er sant. Personlig velger jeg å stole mest på de som har færrest økonomiske interesser i saken, og denne gangen er det Grønn Hverdag og ikke en nettbutikk som lever av å selge sminke og lignende produkter. Jeg føler det er best å være skeptisk til kjemiske stoffer man er usikker på. Mulig det er å være overforsiktig, men det koster meg i hvertfall ingenting å unngå de.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Det var kanskje dumt av meg å velge en artikkel fra Paula Begoun å linke til, men det finnes også uavhengig informasjon der ute, som viser at det er forskjell på ulike typer parabener når det gjelder hva som er farlig og ikke. Poenget er at alle kosmetikkprodukter trenger et visst innhold av konserveringsmidler, og hvis parabenene utgår som gruppe, er det nesten bare alkohol og visse eteriske oljer som gjenstår, og utvalget blir derfor svært begrenset; til få rene naturkosmetikkserier. Ikke engang Dermalogica og co, som mange her inne anser som "trygge" er egentlig trygge hvis de blir satt ordentlig under lupa. Alternativet er selvsagt å lage kosmetikken selv i bittesmå doser med begrenset holdbarhet, som så oppbevares i kjøleskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå