Gå til innhold

Må man skatte av forsikringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Sikkert et kjempedumt spørsmål, men...

Min kjære får inn en god sum med penger om noen uker, etter en bilulykke, og så lurte vi bare på om han må skatte av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sikkert et kjempedumt spørsmål, men...

Min kjære får inn en god sum med penger om noen uker, etter en bilulykke, og så lurte vi bare på om han må skatte av dem?

Om erstatningen er skattepliktig vil blant annet være avhengig av om det kun er erstatning for skade på gjenstander som brukes privat eller om det (også) er erstatning for personskade som inneholder erstatning for tapt arbeidsfortjeneste.

Se http://www.skatteetaten.no/Templates/Handb...ter=52851#52851

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Om erstatningen er skattepliktig vil blant annet være avhengig av om det kun er erstatning for skade på gjenstander som brukes privat eller om det (også) er erstatning for personskade som inneholder erstatning for tapt arbeidsfortjeneste.

Se http://www.skatteetaten.no/Templates/Handb...ter=52851#52851

Skjønte ingenting av det jeg :sjenert:

Det er jo for skade på forloveden min det er snakk om... Tapt arbeidsfortjeneste og sånne ting...

Skrevet
Skjønte ingenting av det jeg :sjenert:

Det er jo for skade på forloveden min det er snakk om... Tapt arbeidsfortjeneste og sånne ting...

Den delen av pengene som er kompensasjon for det han har tapt i arbeidsinntekt må han skatte for, ja. Men! Det er her forsikringselskapene er flinke til å sno seg, for dette skal OGSÅ beregnes inn under forsikringssummen. Den fella gikk jeg i :P

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Den delen av pengene som er kompensasjon for det han har tapt i arbeidsinntekt må han skatte for, ja. Men! Det er her forsikringselskapene er flinke til å sno seg, for dette skal OGSÅ beregnes inn under forsikringssummen. Den fella gikk jeg i :P

Hm... Tusen takk for svar, men... Hvilken felle? Mulig jeg er blondere enn vanlig i dag altså :sjenert: Tror vi har fått det vi kan ut av forsikringsselskapet altså, har latt det gå gjennom advokat, sånn for å være sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...