Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor mye er vanlig å kjøpe ring for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, jeg så DEN nyydelige gullringen med hjerte i her om dagen! Men den kostet 7500 kr!! Det er vel kanskje litt i overkant av hva man "bør" bruke på en ring?? Den var jo fantastisk vakker, men 7500?! Satser man liksom sparepenger og det man har for denne ringen skal jeg ha resten av livet? Eller er denne ringen bare for de rike?=)

Trodde det var mer vanlig å kjøpe ringer til sånn ca 2500 pr stk jeg kanskje??

Skrevet

Vi betalte 6500 for begge ringene, men da var de laget bare for oss. Men jeg hadde ikke brukt 7500 på en ring bare til meg, for det syns jeg er for mye. Men det må nesten du og din tilkommende bestemme, for det er tross alt deres lommebok.

Men ejg tror nok det er flere enn de rike som betaler 7500 for en ring, for ganske mange får jo hele bryllupet betalt og da er det nok litt lettere å bruke 7500 på en ring enn for de som må dekke hele bryllupet selv.

Skrevet

Ja, er enig i at 7500 kr er litt mye for en ring, men var mer ute etter hvordan man tenker når man kjøper ringer kanskje.. Om det er vanlig å "slå til" fordi dere tenker at "vi bør ha drømmeringene, for vi skal jo ha den på fingeren resten av livet" eller om dette bare en en helt vanvittig sum uansett for folk som tjener middels?

Skrevet

Ringer fra automatene på Svinesund er da nok. Koster kr. 10,-

Skrevet

Ringene våre kosta rundt 3000 til sammen tror jeg. Var av de billigste.

Skrevet

Jeg syntes ikke det var dyrt i det hele tatt, jeg! Vet mange som har ring til 20-30 000, og trodde virkelig at rundt 5000 per ring var snittet...

Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt ok med ring i den prisklassen, så lenge man har råd til det selvfølgelig. Det finnes jo ikke noe fasitsvar på hvor mye man skal legge i ringer, dette er noe som må tilpasses lommeboken.

:)

Flere jeg kjenner har ringer i prisklassen 20 000,- til 50 000,-. Det er litt mye etter mitt hode uavhengig av hvor mye penger vi har, men det er jo snakk om prioriteringer.

Endret av Betsy
Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg syntes ikke det var dyrt i det hele tatt, jeg! Vet mange som har ring til 20-30 000, og trodde virkelig at rundt 5000 per ring var snittet...

Er snittet 10 000 for et par ringer? Jeg som følte at vi slo på stortromma da vi kjøpte våre ringer for 5000 tilsammen. Andre jeg vet om brukte mindre enn oss.

Men det er nok åpenbart at det varierer veldig, og hver enkelt må se hvor mye de er villige til å bruke. Noen tenker at det er bedre å bruke mye penger på noe som skal vare for resten av livet enn en fest som varer én dag. Andre vil heller bruke mye penger på opplevelsen rundt bryllupet enn noe materielt.

Skrevet

Jeg har overhodet ingen anelse hva som er "vanlig", men min ring kostet 7500 og mannens kostet 5000.

Skrevet

Da har du litt annen omgangskrets enn meg i alle fall ;)

Skrevet

Vi er vel av de gale typen mennesker som har brukt mye penger på gifteringene. Bladde opp 12000 for herreutgaven og 15000 for dameutgaven (men det er platina ringer da...) Dersom vi skulle betalt for bryllupet selv hadde vi ikke gjort det, men den eneste utgiften vi tar selv iforbindelse med bryllupet er ringene. Jeg kan lett forsvare 15000 for en ring jeg skal bære hver eneste dag resten av livet mitt fremfor å betale 15000 for en kjole man skal bruke 1 dag.Eller 100 000 for en dags fest..... Det gjelds å sette ting i perspektiv.

Vi føler oss ikke spesielt rike, men begge tjener nok til at man kunne dra det på en månedslønn og likevel overleve til neste lønn kom.

Skrevet

For nå som jeg har begynt å titte litt på hva folk har på fingeren, synes jeg jeg bare ser enkle gifteringer(altså uten diamant(er) eller andre særegenheter). .. og slike helt enkle gullringer koster vel kanskej mellom 2500 og 5000 pr stk??

Jeg synes den ringen til 7500 kr var veldig fin, men tenker også litt på om jeg skulle miste noe sånt :sjenert: Er jo en del å gå rundt med?=)

Skrevet

Liker du den, så tar du den.Tenk ikke på OM du kan miste den. Jeg har nå ennå ikke mistet en eneste ring. Tror hvis jeg først hadde sett RINGEN, så hadde jeg ikke klart å slutte å tenke på den.

GO FOR IT!!!!

Skrevet

Jeg kunne ALDRI tenkt meg en så dyr ring, hadde vært altfor redd for å miste den. Vi kombinerer forlovelses- og gifteringer. De er nokså tynne, helt vanlige gullringer. Husker ikke hva vi ga for dem, men det var ihvertfall under 3000 for begge. For meg er det det som er gifteringer, og så heller ikke etter noe annet. Men hver sin smak. :) (Jeg har heller ikke smykker e.l. som koster så mye som tusenlappen - "less is more" er min smak! :jepp: )

Skrevet

Vi har enkle, brede ringer i hvitt gull, og de kostet vel 8000 for paret.

Annonse
Skrevet

Dersom jeg hadde mistet ringen min, hadde det vært utrolig kjipt fordi det faktisk er ringen min - ikke fordi den var dyr.

Jeg har forøvrig heller aldri opplevd å miste en ring.

Skrevet

Min er verdt 45 000kr, ville ikke hatt noen annen ring for det var han som valgte den ut.

Skrevet

Min ring kostet 11.000,-, en enstensring i hvitt gull. Vi har normal økonomi og betaler bryllupet selv.

Skrevet

Våre ringer kom på litt over 10 000. Min var dyrere enn hans pga diamant.

Skrevet

Våre kom også på litt over 10 000 nærmere 11 tror jeg. Da var også min litt dyrere enn hans pga diamantene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...