TwinFlame Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg og samboeren min ønsker å få oss en felles, god bank. Vi vurderer gjensidige bank. Vi ønsker å ha alt samlet, både hver vår brukskonto/sparekonto, og en felles mat/div. felles utgifter konto som vi overfører en fast sum til i måneden begge to. + at vi ønsker å ha fremtidige lån og forsikringer på samme sted. Vi vil ha alt i samme bank fordi det er enklest og man har best oversikt da, også kan man ha en fast kunderådgiver som vi kan "bli litt kjent med". Er det noen her som har erfaringer med banken? Hvordan er servicen? Hvordan er det å få lån til f.eks hus, forbruk osv? Og hvordan fungerer nettbanken, med kodekort eller nettbankskalkulator?
sauer er ålreite..... Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg og samboeren min ønsker å få oss en felles, god bank. Vi vurderer gjensidige bank. Vi ønsker å ha alt samlet, både hver vår brukskonto/sparekonto, og en felles mat/div. felles utgifter konto som vi overfører en fast sum til i måneden begge to. + at vi ønsker å ha fremtidige lån og forsikringer på samme sted. Vi vil ha alt i samme bank fordi det er enklest og man har best oversikt da, også kan man ha en fast kunderådgiver som vi kan "bli litt kjent med". Er det noen her som har erfaringer med banken? Hvordan er servicen? Hvordan er det å få lån til f.eks hus, forbruk osv? Og hvordan fungerer nettbanken, med kodekort eller nettbankskalkulator?
sauer er ålreite..... Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Har ikke erfaring med Gjensidige bank, men synes du bør sammenligne med Landkreditt Bank før dere bestemmer bankforbindelse. Høres ut som "bøndernes bank", men alle kan bli kunder der. Sjekk hjemmesida. Det er svært høy innskuddsrente og den er billig i bruk. Har også gode lånebetingelser.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Gjensidige er ganske streng på det med lån. Jeg fikk tilbud om lån fra flere andre banker, hvorav det laveste tilbudet var på 1 200 000. Jeg ville låne 1 000 000, men Gjensidige mente det var aaaalt for mye for meg... Til tross for at lånekalkulatoren deres sa at jeg ville ha 0 problemer med å håndtere et lån på 1 300 000, og da tok jeg med i betraktningen at renten kunne stige til 12%... Altså en solid sikkerhetsmargin. Da jeg ringte til dem for å høre om lån spurte de bare om to ting: om hva jeg tjente og om jeg var gift (noe jeg ikke er). Og så sa de blankt nei. Helt uten å forhøre seg om noe annet. De andre bankene tok med i betrakting forbruket mitt, om jeg hadde bil, hva slags utdanning jeg hadde, osv osv. Men det var helt uinteressant for Gjensidige. Nå har jeg lån på 1 000 000, som var det jeg trengte, og har ingen problemer med å betjene det. Jeg sitter igjen med over 6000 kr hver måned, etter at jeg har betalt alt av regninger, mat, forbruksartikler, fornøyelser, internett, osv. Så jeg vil påstå det er Gjensidiges tap. Jeg får like gode betingelser i den banken jeg har lån i nå, så for meg gjorde det forsåvidt ikke noe at de ikke ville låne meg noe.
TwinFlame Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Hvordan er det å få lån i landkreditt bank da? Og hvordan fungerer det å ta opp lån når det er en sånn "selvbetjeningsbank"? Og hvordan oppretter man flere kontoer? F.eks en felles brukskonto, og hver vår brukskonto, regningskonto og sparekonto? Tusen takk for svar!
TwinFlame Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Hvordan er det å få lån i landkreditt bank da? Og hvordan fungerer det å ta opp lån når det er en sånn "selvbetjeningsbank"? Og hvordan oppretter man flere kontoer? F.eks en felles brukskonto, og hver vår brukskonto, regningskonto og sparekonto? Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå