Gå til innhold

Innramming av oljemalerier

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kjøpte flere oljemalerier sist gang jeg var på ferie, men de er ikke spent opp på ramme, og jeg har ikke råd til å få det gjort ennå.

Fins det en alternativ måte å henge de opp på, sånn midlertidig?? F.eks i en vanlig ramme eller noe?

Og hvor dyrt er det å få de 'profesjonelt' innrammet?? Kanskje jeg har råd til å ta de ett og ett...

Har tidligere satt opp et selv, da kjøpte jeg ramme hos Claes Olson, og det ble veldig fint. Men ingen av de jeg har nå passer i størrelsen til de rammene de selger...

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sjekk nærmeste ASVO-bedrift.

De driver ofte med innramming, eller vet hvor du kan få gjort det billig.

Bra blir det også.

ASVO er undervurdert spør du meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være så dyrt å sette ramme på slike bilder. Vi kjøpte ramme til et maleri i 50*60-størrelse i en ordentlig rammebutikk, og for det betalte vi 600 kroner. Dette var en kjempefin ramme som de satt på i løpet av noen dager.

Mitt beste råd er å ringe rundt og undersøke litt priser. Noen steder er dyre, andre er billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig moderne malerier du har, så kan det ofte være tøft med kun en blind-ramme på .. men det krever at lerretet spennes godt opp.

For mer figurative malerier så er det nok finest med ramme. Men som andre sier, så trenger det ikke å bli så veldig dyrt. Undersøk priser på de forskjellige maleri-rammene og hos forskjellige rammeverksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...