Gå til innhold

gammeldags kiste

Arwen

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får tak i det? Tenker på en litt stor antikkbeiset kiste som vi kan ha ekstra sengetøy i. Tenkte å ha den nedenfor sengen vår som er i smijern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på skikkelug gamle skister eller? De koster en slant da, men er kjempefine.

Var kjempeforelsket i en slik kiste hos Arilds Brukt og Antikk på Bryn. De har visst flyttet tin nye lokaler et annet sted, men de har helt sikkert slike kister.

Vil du slippe unna med mindre penger, så har de trekister på A-møbler (tror jeg). De er ubehandlet og kan beises og dekoreres som man vil. Slå løs med en syl og en hammer, beis og voks.. sett på noen beslag i smijern og vips.. Gammel kiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke nødvendigvis vil ha e helt ny kiste, kan det være en ide å se i brukt- og antikkbutikker. Kister kan du få fra de helt billige, til de i mangetusenkronersklassen. Ellers kan loppemarkeder være et sted å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Brukt- og antikk forretninger er nok en god ide, nok en gang vil jeg anbefale bruktbutikken på Handelsstedet Verket i Bærum. De har kontakter og tar imot store mender dødsbo ol. som gjerne inneholder slike kister.

Gamle kister som dette i god stand er ettertraktede og jeg måtte selv lete grundig før jeg endelig fant en som jeg likte. Men vær tålmodig Arwen22- så dukker den nok opp.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm tålmodig? :o jeg? finnes ikke :ler: men får vel ta meg sammen for en gangs skyld.

Skal titte innom alle bruktbutikkene jeg finner, har veldig liten tro på loppemarked. Synes jeg bare har funnet søppel der de siste gangene jeg har vært ute for å titte. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...