Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Når man er midt i de 30's og har hatt kjærester og samboer - men er singel i den mest kritiske fasen av familiestartsfasen: hva da? Panikken brer inn.
Arkana Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Jeg har en singel venninne som ikke kunne tenke seg noen mann (hun er ikke lesbisk), men hun vil ha barn. Hun dro rett og slett til Danmark for inseminasjon fra sæddonor for å få barn.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Pris deg lykkelig for at du slipper å leve i et fengsel
Gjest TS Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Pris deg lykkelig for at du slipper å leve i et fengsel Jo...men familielivet har jo mange positive sider også, dessuten har man et sosialt fellesskap og slipper å gruble seg ihjel. høytidene. Aktiviteter. Det skjer mer i en familie.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg har en singel venninne som ikke kunne tenke seg noen mann (hun er ikke lesbisk), men hun vil ha barn. Hun dro rett og slett til Danmark for inseminasjon fra sæddonor for å få barn. Tja...og da får man se bilde av mannen/sæddonoren slik at man kan velge utseende? Hva sier man til barnet da, pappaen din er dansk og vi har aldri møtt ham?
Ajantara Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Jeg har barnet og ikke mannen... Hadde ikke med vilje og viten ville planlagt det slik, men sånn er det nå en gang blitt. *ønsker sej kjæreste*
Gjest Pax Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Livet blir ikke alltid som man ønsker seg.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 jeg ville kontakta Foreningen For Omplassering av dyr En hund gir da like mye lykke som ett barn, om ikke mere Med hilsen fra Jon Are
Gjest Frysepulver Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Jeg er ikke helt der ennå, men dersom jeg er barnløs i midten av 30-årene vurderer jeg sterkt en Danmarkstur. Jeg har ikke tro på det å bare gå for noe til slutt, skal man ha en partner skal det være for de rette grunnene, ikke fordi man har et ønske om et A4-liv. Det gjelder i hvertfall for meg, hva andre gjør er opp til dem.
Arkana Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 (endret) Tja...og da får man se bilde av mannen/sæddonoren slik at man kan velge utseende? Hva sier man til barnet da, pappaen din er dansk og vi har aldri møtt ham? Nei, du får vite litt om vedkommende, bl.a. utdannelse, yrke, høyde, hårfarge, øyenfarge og blodtype (i tillegg er man, i motsetning til hvis man bruker sæddonor i Norge hvor dette utrolig nok ikke blir testet, sikret at vedkommende ikke har arvelige sykdommer). Man kan også, mot litt ekstra betaling (og noe venninnen min har valgt), velge en åpen donor som har forpliktet seg til et møte med barnet etter at det har fylt 18 år. Jeg kan forøvrig ikke se hva som er galt med å si til barnet at man har ønsket seg dette barnet så sterkt at man dro til Danmark for å få hjelp. Hadde det vært bedre om hun fant en tilfeldig fyr på byen en natt? Er dette noe verre enn å være skillmissebarn eller barn hvor den ene forelderen er død, eller hva med par som bruker sæd- eller eggdonor, er det mer stuerent fordi de er to? Det viktigste er jo at man er ønsket og elsket og er man singel synes i allefall jeg dette er den enkleste og tryggeste måten å gjøre det på. Endret 4. november 2007 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Kunne vært meg som skrev d innlegget... Er i AKKURAT samme situasjon, og synes alle rundt meg (venninner) yngler, gifter seg osv.. Merker også den biologiske klokken tikke kraftig.. Er 31 selv.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Livet blir ikke alltid som man ønsker seg. Det er en sannhet med modifikasjoner som går igjen fra generasjon til generasjon. Og det er en god unnskyldning for å legitimere alt man kunne tenke seg men som man ikke har fått til.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Jeg er ikke helt der ennå, men dersom jeg er barnløs i midten av 30-årene vurderer jeg sterkt en Danmarkstur. Jeg har ikke tro på det å bare gå for noe til slutt, skal man ha en partner skal det være for de rette grunnene. Hm...ja visst. Men kan kan få barn når man er 40 også.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #14 Skrevet 4. november 2007 Nei, du får vite litt om vedkommende, bl.a. utdannelse, yrke, høyde, hårfarge, øyenfarge og blodtype (i tillegg er man, i motsetning til hvis man bruker sæddonor i Norge hvor dette utrolig nok ikke blir testet, sikret at vedkommende ikke har arvelige sykdommer). Hva om denne mannen har en gedigen nese, eller et "stygt" utseende? Da kan jo barnet bli seende ut som en kloning av en stygg dansk mann?
Arkana Skrevet 4. november 2007 #15 Skrevet 4. november 2007 Hva om denne mannen har en gedigen nese, eller et "stygt" utseende? Da kan jo barnet bli seende ut som en kloning av en stygg dansk mann? Ja, og hva med alle de som er sammen med stygge mennesker, og med vitende og vilje velger å få stygge barn. Så grusomt.
La Luna Skrevet 4. november 2007 #16 Skrevet 4. november 2007 Hvis jeg fortsatt er singel og barnløs når jeg er over 30, kommer jeg til å ta meg en tur til Danmark.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 Hvis jeg fortsatt er singel og barnløs når jeg er over 30, kommer jeg til å ta meg en tur til Danmark. Da er man jo ikke garantert at denne mannen har et tilfredsstillende nok utrseende og fysikk! Da er det bedre å sikte seg inn på markedet med en ONS der mannen ser kjekk og frisk ut. Kanskje til og med en man kjenner fra før.
Gjest StockDama Skrevet 4. november 2007 #18 Skrevet 4. november 2007 Så før man har sex med en ons så skal man spørre om han har noen arveligesykdommer hun burde vite om, dårlig hjerte, astma osv ? Truuur det ville satt igang en alarmbjelle for ons'en hvertfall.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. november 2007 #19 Skrevet 4. november 2007 Så før man har sex med en ons så skal man spørre om han har noen arveligesykdommer hun burde vite om, dårlig hjerte, astma osv ? Truuur det ville satt igang en alarmbjelle for ons'en hvertfall. Kjære hr Ons. Før vi går i gang har jeg et spørreskjema jeg gjerne vil at du skal fylle ut. La oss starte med bidragsevne ... Oh ... sexy ... Not ...
Gjest imli Skrevet 4. november 2007 #20 Skrevet 4. november 2007 Mange som har svar på hvordan du kan få barn, men det vet du sikkert fra før, så jeg prøver meg på noen råd på hvordan få en mann. Du må kanskje lete mer aktivt da? Sett inn kontaktannonse, begynn med nettdating, finn en hobby hvor du møter mange menn, bli med i en organisasjon osv. Hva med mennene du jobber sammen med? Mange sier du ikke finner noen hvis du prøver, men du finner da vitterlig ikke noen av å sitte hjemme alene heller. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå