Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Har plutselig endt op som leder av samarbeidsutvalget i barnehagen. Ettersom dette er vår førstefødte og han begynte i barnehagen i oktover har jeg egentlig ikke helt peil på hva jobben innebærer. Skjønner jo at man vil få litt infoprmasjon underveis, men vil gjerne være litt føre var. Så langt har vi hatt et veldig kort kontitueringsmøte og det var da jeg ble leder ettersom ingen andre meldte seg. Det eneste vi egentlig har prata om er å arrangere en juletrefest i januar en gang. Noen andre som har sittet i SU som kan fortelle litt om hva dere har gjort?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Her gikk det visst litt fort, dere får unnskylde skrivefeil.
ATV Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 (endret) du er med ogplanlegger juletre fester, sommer avslutninger mm Endret 4. november 2007 av ATV
Cilla Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Du må passe på at du er flink til å delegere bort oppgaver så du ikke blir sittende å gjøre alt selv. I vår barnehage har vi et styre som består av foreldre og ansatte, en dugnadskomite (sier seg vel selv hva de gjør) og en festkomite (der er jeg med, og vi arrangere julemesse før jul, sommerfest og dagstur/arrangement i løpet av året) Foreldrene er lite flinke til å gjøre ting frivillig og ingen er interessert i gjøre noe som helst uten at de får skrive det av dugnadtimene. At pengene som kommer inn går tilbake til barna bryr de seg visst ikke om.
Dalila Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg tror det er litt forskjellig fra barnehage til barnehage hvilken rolle SU har. SU er jo et samarbeidsutvalg der foreldre, ansatte og styrerepresentanter kan ta opp saker som angår dem alle. Når jeg har vært med på sånt, så har det vært slik at saker som skal opp i styret helst skal taes opp i SU i forkant for å få SU sin mening. Man har altså et SU-møte i forkant av styremøte. Styret tar de "viktige" avgjørelsene, som økonomispørsmål og lignende, mens SU kan avgjøre mer av de "daglige" spørsmål. Dessuten utnevner SU dugnadskomiteer, og planlegger juletrefester, sommerfester og andre arrangementer. Men altså, det kan variere hvilke oppgaver SU har. Det kommer litt an på styrets sammensetning og hvordan den enkelte barnehage velger å gjøre det. Du finner sikkert noe om dine oppgaver i barnehagens vedtekter Det kan også være lurt å ta kontakt med din forgjenger, som kanskje har både skriv og planer som har vært brukt i SUs tidligere arbeid. Så slipper man å finne opp kruttet på nytt hver gang man arrangerer juletrefest.... Endret 4. november 2007 av Dalila
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Det kan også være lurt å ta kontakt med din forgjenger, som kanskje har både skriv og planer som har vært brukt i SUs tidligere arbeid. Så slipper man å finne opp kruttet på nytt hver gang man arrangerer juletrefest.... Ja, det hadde sikkert vært kjempelurt. Men denne barnehagen har flytta rundt og vært ganske midlertidig frem til nå, så det virker ikke som det er så lett å få noe info fra de som har sittet i SU før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå