Gå til innhold

Flytte med barn...


MERMAIDE

Anbefalte innlegg

Jeg leste et sted at vi flytter mer enn noen gang før pga. jobb og forandringer i familie forhold.

Hvordan kan vi gjøre barna mest mulig trygg når disse sitvasjonene i livet oppstår som man ikke har helt kontroll over, men som fører til at man må flytte kanskje flere ganger? (jobb sitv. samlivsbrudd, utdanning ol.)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det nødvendigvis er så ille å flytte jeg. Selvfølgelig er det godt og ha en viss stabilitet og trygghet. Men å flytte en gang eller to tror jeg ikke er så galt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff

Vi flyttet alt for masse da jeg var barn.Jeg hadde problemer senere med å slå røtter.Og det er ikke bra.(men vi flyttet ALTFOR mange ganger).

Selv har jeg bestemt meg for å ikke flytte mye med mine barn.Man reiser jo i fra noe trygt og vennene sine.Alt blir nytt,og man føler seg litt utenfor kanskje på ny skole og på nytt sted.Unger er jo flink til å tilpasse seg,men å flytte mange ganger i løpet av barndommen er ikke noe bra for dem.

Vi bor i leilighet nå og jeg har bestemt meg for at den ene gangen vi skal flytte er inn i et hus. :D

Vi flyttet fra England til Norge med våre to jenter.Men vi flyttet til et sted der eldste allerede hadde blitt kjent med andre unger og mormoren bor jo på samme sted.Og hun var bare 3 1/2 år,så det var ikke noe skole å tenke på.Yngste var bare en baby.Det er verre når de må bytte skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ideelle er jo å holde seg i ro på en plass.

Men det er jo ikke alltid at verden er så ideell for mange av oss da... :(

Kanskje det var sånn med dine foreldre når du var barn? Var det kanskje jobb som trakk? (man må jo også kunne forsørge barna sine da)

Jeg flyttet også noen ganger som barn, men jeg syntes det var mest spennende enn skremmende 8)

Det er vel forskjell på hvordan hvert enkelt barn reagerer også...

Jeg tror at hvis man prøver å snakke positivt om den nye sitvasjonen og får barna til å glede seg så blir det kanskje litt spennende også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ideelle er jo å holde seg i ro på en plass.

Men det er jo ikke alltid at verden er så ideell for mange av oss da... :(

Kanskje det var sånn med dine foreldre når du var barn? Var det kanskje jobb som trakk? (man må jo også kunne forsørge barna sine da)

Jeg flyttet også noen ganger som barn, men jeg syntes det var mest spennende enn skremmende 8)

Det er vel forskjell på hvordan hvert enkelt barn reagerer også...

Jeg tror at hvis man prøver å snakke positivt om den nye sitvasjonen og får barna til å glede seg så blir det kanskje litt spennende også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet alt for masse da jeg var barn.Jeg hadde problemer senere med å slå røtter.

Jeg flyttet ikke i barndommen, men har allikevel problemer med å slå meg til ro. Har flyttet et par ganger med barn, og det har gått bra. Men kanskje ikke ideelt med for mange flyttinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Vi flyttet en del da jeg var liten, hver gang pappa fikk ny jobb. Vi flyttet litt frem og tilbake mellom Norge, Danmark og England, og jeg husker det var mest spennende men også litt skummelt. Jeg er glad for at mine foreldre flyttet såpass mye rundt, trygghet har man jo så lenge det er en god og stabil familiesituasjon og jeg har fått opplevd mye. Jeg er også mye mer tilpasningsdyktig og fleksibel enn mange av mine venner som har bodd samme sted hele livet. Jeg tror barn har godt av å skifte miljø av og til de også, men FOR mye flytting er nok ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...