Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2007 #141 Skrevet 10. november 2007 Du verden jeg er flin ass hihi... Skal du bruke disse navnene? vel jeg har ingen ønsker om og ha unger. Så nei kanskje om jeg får meg hund så kaller jeg den kanskje Rodion eller Jorja om jeg noen gang skaffer meg et dyr så kommer jeg kanskje til og bruke de navnene
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 10. november 2007 #142 Skrevet 10. november 2007 hva synes dere om Tallak? er et gammelt familienavn som har gått i mange generasjoner, men som stoppet ved min farfar.. ikke mange i norge som heter det, men synes det er litt fint egentlig og tenker litt på å kalle barnet mitt det i fremtiden hvis jeg skulle få en gutt! er jo litt gøy å bruke noe som har så stor tilknytning til slekten min! min far hadde ihvertfall blitt veldig fornøyd tenker på berlinerpoplene. "bestefar Tallak"
jannamor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #143 Skrevet 10. november 2007 vel jeg har ingen ønsker om og ha unger. Så nei kanskje om jeg får meg hund så kaller jeg den kanskje Rodion eller Jorja om jeg noen gang skaffer meg et dyr så kommer jeg kanskje til og bruke de navnene Det er faktisk veldig fine dyrenavn, når du sa det sånn. da tenkte jeg på det... berlinerpolene ja. Detn har jeg verken lest, sett på Tv eller teater, så den assosiasjonen har ikke jeg...
Gjest Gjest Julie Skrevet 10. november 2007 #144 Skrevet 10. november 2007 Hvor ble det av alle de gode, gamle kjernenavnene som Harry, Niklas, Kurt, Morgan, Linda, Anja, Rutt, Gjert, Jorunn, Bjarna, Bjørn og Halvfdan? Hvor ble Pål, Per og Askeladden av?
mariposa Skrevet 10. november 2007 #145 Skrevet 10. november 2007 Hvor ble det av alle de gode, gamle kjernenavnene som Harry, Niklas, Kurt, Morgan, Linda, Anja, Rutt, Gjert, Jorunn, Bjarna, Bjørn og Halvfdan? Hvor ble Pål, Per og Askeladden av? Lost in space
Lilywhite Skrevet 10. november 2007 #146 Skrevet 10. november 2007 Snakk om rare navn. Leste en artikkel på dagbladet.no i dag om at Morten Abel giftet seg i dag og at han og konen har en jente på tre år.. i følge dagbladet.no het jenten Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sannes Knutsen...stakkars unge hvis det stemmer altså!! Synes det virker som mange kjendiser har en eller annen absurd trang til å gi ungene sine de merkeligste navn...og så så langt da!!
jannamor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #147 Skrevet 11. november 2007 hihi du er nok litt sent ute, dette står for et par sider siden. og ja det er drøøøøyt. Det drøye er vel så mange navn. Lurer meg på om de virkelig bruker alle... dessuten så hun ut som den sureste bruden jeg har sett. Det er jo og het OT men..
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #148 Skrevet 11. november 2007 Morten Abel kan umulig ha vært ved sine fulle fem da han gav datteren sin navnet: Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sannes Knutsen Jepp. Moren hans heter visstnok Elin Dorthea og moren til kona heter Dorothy. I VG har han tidligere uttalt at Joppeline har jeg ingen forklaring på, Navaho er i respekt for verdens tristeste historie og resten er etternavn. - Snowflake, da? - Det er jo et fantastisk navn! Lite hyggelig å tenke på at i følge Wikipedia betyr ordet navajo/navaho som kommer fra hopi-språket, «tyv», men hver sin smak.
Lilywhite Skrevet 11. november 2007 #149 Skrevet 11. november 2007 hihi du er nok litt sent ute, dette står for et par sider siden. og ja det er drøøøøyt. Det drøye er vel så mange navn. Lurer meg på om de virkelig bruker alle... dessuten så hun ut som den sureste bruden jeg har sett. Det er jo og het OT men.. Åh, så ikke at dette var diskutert tidligere... ja, tviler på at hun presenterer seg med...*telle* 8 navnene!! Jeg har 4 navn (dobbeltnavn, mellomnavn, etternavn) og synes det holder leeenge!! Hehe...
tingeling Skrevet 11. november 2007 #150 Skrevet 11. november 2007 Vilde er verdens fineste navn :rødme: Jeg synes også Vilde er et veldig fint navn, men halvs slekta hos oss er svenske, og det fungerer IKKE på svensk (vilde ± ociviliserad människa, urinvånare, barbar; galenpanna, vilding, vildhjärna, vettvilling, brushuvud, bråkmakare, bärsärk; fristående politiker, partilös) uansett hvilket navn man velger er det lurt å sjekke om det betyr noe spesielt på nærliggende språk... tingeling
jannamor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #151 Skrevet 11. november 2007 seriøst?? hihi betyr det alt det? Vel skal man gjøre det må man jo gå i grundige undersøkelser da. både google, og leksikon, sjekke historiebøker og intrikater deler av nærliggende kjente språk, dvs både svensk, finsk, russisk, dansk, engelsk og islandsk ojoj må sette meg ned og studere hvilke navn som kan bli godkjent av verden på et internasjonalt og historisk grunnlag, med en gang så er jeg kanskje ferdig om en 4-5 år-----
Black Eyed Susan Skrevet 11. november 2007 #152 Skrevet 11. november 2007 Jeg synes også Vilde er et veldig fint navn, men halvs slekta hos oss er svenske, og det fungerer IKKE på svensk (vilde ± ociviliserad människa, urinvånare, barbar; galenpanna, vilding, vildhjärna, vettvilling, brushuvud, bråkmakare, bärsärk; fristående politiker, partilös) uansett hvilket navn man velger er det lurt å sjekke om det betyr noe spesielt på nærliggende språk... tingeling Oi da, det visste jeg ikke Burde vel kanskje det siden jeg også har noen aner fra den kanten. Likevel litt sent fordi verdens vakreste lille tulle bærer det... Jeg nynner stadig på: "Jag er inte sjuk, jag er bara SVENSK" ....
jannamor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #153 Skrevet 11. november 2007 Synes ikke det gjør noe. Mange menn som heter dick i amerika uten og ta nevneverdig skade hihi man kan da virkelig ikke sjekke halve jorda for å bestemme seg for et navn som er forelenlig med gud og hvermann vel? vilde er fint. heldige jenta di smirre, som heter det
flickan Skrevet 11. november 2007 #154 Skrevet 11. november 2007 Synes ikke det gjør noe. Mange menn som heter dick i amerika uten og ta nevneverdig skade hihi man kan da virkelig ikke sjekke halve jorda for å bestemme seg for et navn som er forelenlig med gud og hvermann vel? vilde er fint. heldige jenta di smirre, som heter det Signerer. Vilde er kjempefint og ikke spesielt rart.
jannamor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #155 Skrevet 11. november 2007 Signerer. Vilde er kjempefint og ikke spesielt rart. leste du hva vilde betyr bare bea? Det kvalifiserer desverre til rart. Men som vi er enig om nydelig fordet hihi
jannamor Skrevet 14. november 2007 Forfatter #157 Skrevet 14. november 2007 (endret) vet ikke helt jeg... tenker på linnea. og det er veldig fint. ellers så tenker jeg på ella og det er veldig fint. er vel den linn biten som jeg blir litt usikker på. men helt sikkert fint på rette ungen ville vel heller hat Linella Endret 14. november 2007 av jannamor
Gjest Eir Skrevet 14. november 2007 #158 Skrevet 14. november 2007 Jeg synes også Vilde er et veldig fint navn, men halvs slekta hos oss er svenske, og det fungerer IKKE på svensk (vilde ± ociviliserad människa, urinvånare, barbar; galenpanna, vilding, vildhjärna, vettvilling, brushuvud, bråkmakare, bärsärk; fristående politiker, partilös) uansett hvilket navn man velger er det lurt å sjekke om det betyr noe spesielt på nærliggende språk... Jeg synes egentlig den betydningen gjorde navnet litt tøffere, så jeg ville ikke unngått navnet pga det.
Gjest imli Skrevet 14. november 2007 #159 Skrevet 14. november 2007 Man kan ikke akkurat ta hensyn til hva navn betyr på alle andre språk synes jeg. Vi bor tross alt i Norge.
*Tausa* Skrevet 14. november 2007 #160 Skrevet 14. november 2007 Hva med Linnella? Jeg synes det høres ut som en blanding av Linnea og salmonella, og ville IKKE brukt det navnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå