Amalie_85 Skrevet 22. november 2007 #201 Skrevet 22. november 2007 Gyda? :klø: er jo litt fint bare jeg får ha det litt på tunga
jannamor Skrevet 22. november 2007 Forfatter #202 Skrevet 22. november 2007 martini (på en jente, -men jeg skjønner skepsisen hehe) Hva med å fortsette i samme gate hos hele søskenflokken? Jack Daniel, Tia Maria (evt Pia Maria hvis ikke folkeregisteret godtar Tia), og Hans Andre (forkortet til Hans A.) Ekstra flott hvis man heter Guinness eller har et tilsvarende irsk/skotsk etternavn... veit om ei som heter Tia Elvira, som er putteliten baby. Så det skal nok gå bra. Foressten så er Paliander kjempekult! digger det navnet ja Elsker Wilhelmina og spesielt Cornelius og da også Cornelia
Tussemøy Skrevet 22. november 2007 #203 Skrevet 22. november 2007 Nå ble jeg veldig nysgjerrig... Synes mange av de gamle norrøne navnene er fine jeg også, har veldig lyst til å kalle opp en evt. datter etter min mormor, som hadde et navn omtrent 10 stykker heter nå. Må bare overtale mannen når den tid kommer. Artig med skjeldne navn Også er det litt morsomt når man er den eneste i landet som har det. Men er visst noen flere i Danmark som heter det samme som meg. Hvis man har et spesielt navn, og kan historien bak det, så kan nok det t.o.m legge basis for interesser i livet.
Lilywhite Skrevet 22. november 2007 #204 Skrevet 22. november 2007 Jeg liker i utgangspunktet navn som er blitt ganske vanlige i Norge de siste årene, som Sebastian, Mattias, Markus, Isabell, Madeleine, Aurora, Amalie. Selv om disse nå for tiden er mye mer vanlige enn Ole, Per, Jan, Anne, Ingrid etc kunne det ikke falle meg inn å kalle barnet mitt noe sånt, de er altfor korte, alminnelige navn...synes også det er greit å finne et navn som er forståelig i utlandet, da både jeg og samboer har etternavn som er komplett ubegripelige i utlandet Morfaren min har imidlertid et navn som er ganske sjelden i Norge, nemlig Klement. Dersom jeg får en gutt noengang har jeg litt lyst å oppkalle gutten etter ham, siden mormor og morfar er fantastiske mennesker som betyr uendelig mye for meg (mormor er helt enestående hun også, men navnet hennes er altfor gammeldags og tungvindt) Hva synes dere om dette? Samboer er ikke særlig begeistret (men han har en generell vegring mot oppkalling...jeg ser den, er egentlig ikke så fan av det jeg heller, hvertfall ikke når det gjelder oppkalling av navn som foreldre eller besteforeldre har, men her blir det jo snakk om oldefar... pluss navnet har en historie i vår familie, som betyr litt for meg) Jeg har tenkt på at det er et litt spesielt navn (men vanlig i Frankrike såvidt jeg har skjønt), og at vi i såfall kanskje bør velge et annet navn i tillegg... men samboer er heller ikke særlig fan av dobbeltnavn, og selv klarer jeg ikke å finne noe som passer med Klement... Synspunkter? (ikke for det, har noen år å tenke på enda før vi skal begynne prøvingen )
Tussemøy Skrevet 22. november 2007 #205 Skrevet 22. november 2007 Morfaren min har imidlertid et navn som er ganske sjelden i Norge, nemlig Klement. Dersom jeg får en gutt noengang har jeg litt lyst å oppkalle gutten etter ham, siden mormor og morfar er fantastiske mennesker som betyr uendelig mye for meg (mormor er helt enestående hun også, men navnet hennes er altfor gammeldags og tungvindt) Hva synes dere om dette? Samboer er ikke særlig begeistret (men han har en generell vegring mot oppkalling...jeg ser den, er egentlig ikke så fan av det jeg heller, hvertfall ikke når det gjelder oppkalling av navn som foreldre eller besteforeldre har, men her blir det jo snakk om oldefar... pluss navnet har en historie i vår familie, som betyr litt for meg) Klemet er et bra navn det. Har hadd noen i familien som het det og kjenner et par stykker som heter det. Når det føles riktig og betyr noe for deg i tillegg, så synes jeg det høres ut som en veldig fin ting å gjøre. Men så synes jeg at å oppkalle barn etter noen i familien som betyr noe for en bare er kjempeflott.
Lilywhite Skrevet 22. november 2007 #206 Skrevet 22. november 2007 Klemet er et bra navn det. Har hadd noen i familien som het det og kjenner et par stykker som heter det. Når det føles riktig og betyr noe for deg i tillegg, så synes jeg det høres ut som en veldig fin ting å gjøre. Men så synes jeg at å oppkalle barn etter noen i familien som betyr noe for en bare er kjempeflott. Klement, ikke Klemet Synes Klement er mye finere enn Klemet, selv om bare er en bokstav forskjell... men takk for innspill
Tussemøy Skrevet 23. november 2007 #207 Skrevet 23. november 2007 (endret) Klement, ikke Klemet Synes Klement er mye finere enn Klemet, selv om bare er en bokstav forskjell... men takk for innspill OI, det var en vesentlig men liten leif gitt. Jeg SKULLE skrive KlemeNt Endring: Ville bare legge til at dette var en inngiftet onkel. Endret 23. november 2007 av Tussemøy
Lilywhite Skrevet 23. november 2007 #208 Skrevet 23. november 2007 OI, det var en vesentlig men liten leif gitt. Jeg SKULLE skrive KlemeNt Hehe...ok, da er vi enige hmm, legge meg snart kanskje?
Lilywhite Skrevet 23. november 2007 #209 Skrevet 23. november 2007 Jeg liker forresten også navnet Adeleine... (de som liker deLillos kan jo gjette hvor jeg har det fra ) Ulempen er at det nok vil bli forvekslet med Madeleine... liker Madeleine også, men synes faktisk Adeleine er hakket finere Blir ganske fransk-influert da, om vi får en gutt og en jente og kaller dem for Klement og Adeleine (eller Madeleine )
Tussemøy Skrevet 23. november 2007 #210 Skrevet 23. november 2007 Hehe...ok, da er vi enige hmm, legge meg snart kanskje? Hehe...kanskje det. Kan fort bli leifer av nattevåk...
jannamor Skrevet 23. november 2007 Forfatter #211 Skrevet 23. november 2007 (endret) Jeg liker forresten også navnet Adeleine... (de som liker deLillos kan jo gjette hvor jeg har det fra ) Ulempen er at det nok vil bli forvekslet med Madeleine... liker Madeleine også, men synes faktisk Adeleine er hakket finere Blir ganske fransk-influert da, om vi får en gutt og en jente og kaller dem for Klement og Adeleine (eller Madeleine ) Jeg synes de passer kjempegodt sammen jeg. Og begge navnene er kjempefine. Slenger meg på bølgen om at hvis navnet har en historie og betyr noe for dere, er det det viktigste. Da får navnet så stor affeksjonsverdi Man finner jo alltid navn som matcher sammen, men nå vet jeg jo ikke hvilke navn dere liker... Men et kort navn med litt snert kan jo funke? Som Isak, eller Theo eller Leo, Adam, Noah, Patrick, Max Aner ikke hvilke navn dere liker da. Jeg liker jo super lange navn ofte, så dette er jo ikke mine førstevalg, men de passer litt. Hvor har dere trykket foressten? klEment eller klemEnt, eller klEmment eller klemmEnt? Det har jo endel og si i forhold til et evt 2 navn Endret 23. november 2007 av jannamor
Lilywhite Skrevet 23. november 2007 #212 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes de passer kjempegodt sammen jeg. Og begge navnene er kjempefine. Slenger meg på bølgen om at hvis navnet har en historie og betyr noe for dere, er det det viktigste. Da får navnet så stor affeksjonsverdi Man finner jo alltid navn som matcher sammen, men nå vet jeg jo ikke hvilke navn dere liker... Men et kort navn med litt snert kan jo funke? Som Isak, eller Theo eller Leo, Adam, Noah, Patrick, Max Aner ikke hvilke navn dere liker da. Jeg liker jo super lange navn ofte, så dette er jo ikke mine førstevalg, men de passer litt. Hvor har dere trykket foressten? klEment eller klemEnt, eller klEmment eller klemmEnt? Det har jo endel og si i forhold til et evt 2 navn Takk Morfar kommer fra bygden, og der sier de vel KlEment, men jeg har alltid sagt Klemment, med trykk på EMM... Jeg er også glad i lange navn Synes korte navn ofte blir litt kjedelige...
lamocca Skrevet 25. november 2007 #213 Skrevet 25. november 2007 Jeg synes det er vakkert når man finner på et spesiellt navn,er jo bare bra at barn har spesielle navn, da vil de jo føle seg spesiell jeg elsker navnet aurora og marina. så derfor kalte jeg dattra mi for Marina Aurora. å er utrolig fornøyd med hennes spesielle navn, å det tror jeg nok hun vil være senere også!
Black Eyed Susan Skrevet 4. desember 2007 #214 Skrevet 4. desember 2007 Gyda? :klø: er jo litt fint bare jeg får ha det litt på tunga Jeg hadde en nær slektning som het Gyra. For meg blir det litt mye "kyra", dvs ku.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #215 Skrevet 30. desember 2007 Leste på Din babys navnedebatt om ei som hadde kalt sønnen sin for Carosander, han var oppkalt etter bikkja (Caro) som hadde dødd den dagen han ble født. DET var søkt, altså! Hunden Caro er syk, men lever. Carosander kunne ikke hett noe annet enn Carosander, og er verdens skjønneste gutt.... :o). Hilsen mamman og pappan. PS: det er godt dere har meninger og engasjerer dere. Ingenting er verre enn likegyldighet!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #216 Skrevet 31. desember 2007 jeg er også veldig glad i norrøne navn men samboeren min har et har et italiensk etternavn og det høres bare skikkelig rart ut. hehe.. så da ble jeg nøtt til å legge de navnene på hylla:P jeg ville bare legge til et ganske sykt navnevalg. noen jeg kjenner døpte barnet sitt "Electra"... morsomt:P
Gjest Gjest-M- Skrevet 31. desember 2007 #217 Skrevet 31. desember 2007 Ser tidligere i tråden at en her inne tenker på å kalle barnet sitt Nikaia........ Hunden min heter Nicoya.......jaja, hver sin smak....
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #218 Skrevet 31. desember 2007 Knut, Per, Leif, Linda og Monika er jo ganske harry og merkelige navn.
rangi Skrevet 31. desember 2007 #219 Skrevet 31. desember 2007 (endret) Hva syns dere om Ånund/Aanund? Endret 31. desember 2007 av rangi
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #220 Skrevet 31. desember 2007 Hva syns dere om Ånund/Aanund? Jeg synes det er fint, liker godt de fleste navnene som likner; Amund, Åsmund, Vemund osv. Ikke for sært heller, og med norske røtter såvidt jeg vet. (forresten så jeg en gutt i avisen som het Kristoffer Robin... Navnene hver for seg er helt fine altså, men jeg synes det er sært å kalle opp barnet så tydelig (selv om Christopher Robin også var sønnen til Milne) - og hva kaller man søsknene? Ole Brumm og Tigergutt? Dessuten ser jeg bare for meg Kristoffer Robin som en spinkel liten gutt og vil tro det kan være litt kjipt å hete dette når man blir voksen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå