Gå til innhold

Kaker til en begravelse

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter kaker som er greie å lage for å ha med meg til en minnestund etter en begravelse. Vi blir ikke mange. Siden det er til et nært familiemedlem så har jeg ikke all verdens overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

i min fars begravelse hadde vi bløtkake med krem, enkelt og ikke for fancy, har intrykk av at det er vanlig her på østlandet hvertfall, begravelsesbyrået sa så..

lagde den ikke selv da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en enkel eplekake?

Her oppskriften jeg bruker:

Sett ovnen på 175 grader

150 g smør og 250 g (ca. 3 dl) sukker piskes hvitt

tilsett 3.5 dl (ca. 210 g) hvetemel og 1 ts bakepulver

3 egg tilsettes ett og ett og røres godt inn

del 3-4 epler i båter. ta av skallet hvis du ønsker. tilsett epler etter smak. det blir godt hvis du har et lag både på toppen og bunnen av kaken.

strø over kanel og sukker

røren helles i en smurt form på ca. 1.5 l. stekes i 45-50 min.

Endret av Idril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man baker de samme kakaene til begravelse som ellers her i livet. Det står bare ikke "gratulerer" eller er norske flagg på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Hva med ostekaked eller gulrotkake.

Begge disse kan jo fint lages dagen i forveien, og er kaker som folk generelt liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man baker de samme kakaene til begravelse som ellers her i livet. Det står bare ikke "gratulerer" eller er norske flagg på dem.

Nå er jeg veldig glad i å bake, men akkurat nå så har jeg ikke overskudd til å bruke lang tid på kjøkkenet. Orker knapt å tenke og kreftene går til selve begravelsen siden jeg er nærmeste pårørende.

Det var derfor jeg spurte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Nå er jeg veldig glad i å bake, men akkurat nå så har jeg ikke overskudd til å bruke lang tid på kjøkkenet. Orker knapt å tenke og kreftene går til selve begravelsen siden jeg er nærmeste pårørende.

Det var derfor jeg spurte her.

Kan du ikke be noen gode venninner, eller mer perifère familiemedlemmer om å bake, du har kanskje nok med alt det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nextlife hadde et godt forslag, evt så ville jeg kjøpt en stor kake hos bakeren.

Hvis du likevel vil bake, ville jeg bakt en gulrotkake. Veldig greit å lage dagen før og den holder seg saftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...