Gjest Gjest_nattevakta_* Skrevet 4. november 2007 #1 Del Skrevet 4. november 2007 tenkte å kjøpe playstation 3 til min kjære, men så dukker det opp en rekke spørsmål. hvor stor forskjell er det på 40 gb vs 60, og har dett noe spes betydning for spille opplevelsen. ville du blitt likke glad for en med 40gb enn en 60gb? den med 40 gb er ivertfall snillere med lommeboka mi trenger inspill----- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. november 2007 #2 Del Skrevet 4. november 2007 Ville IKKE kjøpt 40 Gb, mest fordi: * ikke bruke Ps2 spill * 2 usb innganger Kjøper du 60 Gb: * koster en tusenlapp mer som er spart inn av det nevnt i neste punkt * ekstra håndkontroll, minnkortleser intregrert + 2 spill i value pack * 4 usb innganger Selve minnet om det er 40 eller 60 har ikke så mye å si, men ellers litt småting, men mest sannsynlig angrer en seg vel uansett; da det går rykter om en 80Gb som kommer... :kaffe: Vi endte opp etter en del fram og tilbake å kjøpe en 60 Gb, og har bestemt oss for at uansett kan vi jo evt kjøpe en ny om et år eller fem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. november 2007 #3 Del Skrevet 25. november 2007 Hva skal man med mer enn 2 USB innganger da? :klø: Og, er ikke litt av poenget med PS3 at man skal spille PS3-spill på den, og ikke PS2-spill? Enten kan man selge den gamle PS2-spilleren (får vel ikke så mye penger for den, men) eller så kan man ha begge. Nå får man PS3 med 40GB til under 3000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 25. november 2007 #4 Del Skrevet 25. november 2007 Vi kjkøpte i alle fall en med 60GB til jul, i og med at vi fikk med ekstra håndkontroll og 2 spill, blir ikke prisforskjellen rare greien. Dessuten har ungene masse PS2 spill som de da kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. november 2007 #5 Del Skrevet 25. november 2007 Hva skal man med mer enn 2 USB innganger da? :klø: Og, er ikke litt av poenget med PS3 at man skal spille PS3-spill på den, og ikke PS2-spill? Enten kan man selge den gamle PS2-spilleren (får vel ikke så mye penger for den, men) eller så kan man ha begge. Nå får man PS3 med 40GB til under 3000. Det kommer et spill hvor en kan spille giter, bassgitar, trommer og synge: da trenger en mer enn to usb innganger. Og hva fremtidens spill vil bringe er det få som vet. Men for all del: en trenger da ikke ta høyde for alt; en kan jo bare kjøpe ny og ny og ny... Vi kan nå spille også Ps2 spillene; dumt med alt vi allerede har og ikke kunne brukt dersom vi kjøpte 40 Gb maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hva skal man med mer enn 2 USB innganger da? :klø: Og, er ikke litt av poenget med PS3 at man skal spille PS3-spill på den, og ikke PS2-spill? Si man er flere som spiller og f-eks flere enn to kontrollere går tomme for strøm, det er kjedelig. Og som nevnt kommer rockband hvor man har fire forskjellige ting som må brukes. Og når det gjelder ps2 spill på ps3 så har det jo litt med det at det er fortsatt veldig få spill til ps3 og flesteparten av de er for voksne. Så om man har barn så kan man kjøpe ps2 spill til de. Og når det gjelder selve harddisk plassen så har det lite og si. Den harddisken som er i maskinen kan man kjøpe omtrent hvor som helst. Den bytter man ut kjempelett.. Endret 25. november 2007 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. november 2007 #7 Del Skrevet 25. november 2007 Så den der Guitar Hero kan bare brukes på PS2/PS3 som tar PS2-spill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. november 2007 #8 Del Skrevet 25. november 2007 Ja det stemmer, det var hovedgrunnen til at vi kjøpte 60 Gb maskinen (som vi betalte 4999,- for). Vi har mange Ps2 spill, og det ville vært kjedelig om alle de skulle ligge brakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varsia Skrevet 27. november 2007 #9 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis du får tak i 60GB er jo den best, men den er veldig vanskelig å få tak i nå, begynner å bli utsolgt overalt. De fleste som bruker 40GB sier at det er null problem med kun 2 USB-innganger, men det kommer jo helt an på. Er man flink til å lade mens man ikke spiller blir det jo sjeldent et problem, og det skal da godt gjøres at man er flere enn to spillere på en gang som må lade samtidig?? Og er ikke utstyret til rockband trådløst? Jeg kan ikke helt se for meg at de produserer spill som kun kan brukes på 40gb versjonen? Men, man får altså mest for pengene ved kjøp av 60GB. Skulle jeg hatt ps3 ville jeg likevel bare kjøpt 40gb, for jeg hadde ikke giddet å anstrenge meg for å oppdrive en 60gb nå, og jeg har null ps2 spill fra før, og trenger dermed ikke bakoverkompabilitet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 27. november 2007 #10 Del Skrevet 27. november 2007 Senest i dag så jeg at de hadde flere Ps3 i Bergen iallefall. Men mulig det begynner å bli vanskelig? Kan ikke skjønne hvorfor Playstation ikke bare lager flere 60Gb dersom etterspørselen er der. Eller er det rett og slett triks for å få etterspørsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 27. november 2007 #11 Del Skrevet 27. november 2007 Så den der Guitar Hero kan bare brukes på PS2/PS3 som tar PS2-spill? Du får Guitar Hero til PS3 også. Der jeg jobber selger vi i alle fall pakker med gitar og spillet "Guitar Hero III: Legends of Rock". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. november 2007 #12 Del Skrevet 27. november 2007 Senest i dag så jeg at de hadde flere Ps3 i Bergen iallefall. Men mulig det begynner å bli vanskelig? Kan ikke skjønne hvorfor Playstation ikke bare lager flere 60Gb dersom etterspørselen er der. Eller er det rett og slett triks for å få etterspørsel? Nei, det er rett og slett fordi det ikke går så bra og da blir europa nedprioritert.. Var derfor de i starten valgte kun 60 gb, ettersom de ville tjene penger her, men når det gikk for dårlig så valgte de å kun lansere 40 gb ettersom de ikke har råd til å satse på europa enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 27. november 2007 #13 Del Skrevet 27. november 2007 Du får Guitar Hero til PS3 også. Der jeg jobber selger vi i alle fall pakker med gitar og spillet "Guitar Hero III: Legends of Rock".Jo, men hvis man har guitar hero til PS2 og kjøper den PS3en som ikke tar PS2-spill, tenkte jeg på, da må man kjøpe ny. PS3 60GB er vel på vei ut? Så det kan bli vanskelig å få tak i den etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 28. november 2007 #14 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har hørt rykter om at det skal komme en 80gb. Jeg synes hvertfall det høres rart ut at det ikke kommer en ny som tar ps2 spill og med fire utganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. november 2007 #15 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har hørt rykter om at det skal komme en 80gb. Jeg synes hvertfall det høres rart ut at det ikke kommer en ny som tar ps2 spill og med fire utganger... Det er sony, hva forventer du? De misliker jo europa til de grader.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #16 Del Skrevet 28. november 2007 Misliker? Hva mener du? Skulle jo tro at penger er penger uavhengig hvor de kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. november 2007 #17 Del Skrevet 29. november 2007 Misliker? Hva mener du? Skulle jo tro at penger er penger uavhengig hvor de kommer fra. Europa er alltid de som mister rettigheten først.. Hvis sony skal fjerne noe så blir det fjerna i europa.. Og siden de mest trolig fortsatt taper penger på å selge maskinen så billig så har det noe å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå