Gå til innhold

Er det ikke morsomt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil gjerne dele noen få tanker med dere:

Er det ikke morsomt å skulle gifte seg??! Å vite at man skal tilbringe resten av livet sammen med den eneste ene som du elsker over alt på jord og ha en hel dag hvor man forteller verden at det er denne personen du har valgt, og feire dette sammen med familie og venner??!

Jeg leser så mange innlegg hvor alt skal være så sabla fornuftig og sparsommelig ; det er jo så " in " å si at man ønsker en markering i all enkelhet, eller lite & intimt som mange også velger å kalle det.

Jeg observerer også at det er mange som lener seg til at mor og svigermor skal ta seg av så mye, for de har jo gjort dette før osv...

For min egen del er jeg ikke interessert i at hverken min svigermor eller min egen mor skal involvere seg i det hele tatt - de hadde sine egne bryllup for X antall år siden og feiret forhåpentligvis begivenheten slik de selv ønsket det, men tidene forandrer seg og vi skal holde markeringen slik vi ønsker det. Har forelsdre lyst til å bidra økonomisk, skal de selvfølgelig få lov til det, men da må de også akseptere at dette er vår dag og vi bestemmer selv hvordan denne skal se ut; tradisjoner eller ikke.

Jeg observerer også at det finnes bryllupsbyrå som driver kun med bryllup ( BryllupsCompagniet ? ) - noe så morsomt!

Tenkt at det er mulig å faktisk få proffesjonell hjelp til å lage og gjennomføre denne store dagen, så man slipper å gå på trynet i alle mulige situasjoner. Helt topp!

Jeg forstår selvfølgelig at det er mange som sliter økonomisk, og det er en av grunnene til at man skal gjøre alt mulig selv, og mor & svigermor og billig,kjipt og billig-vi har ikke noe spesiellt god råd selv heller - MEN et bryllup SKAL være anderledes enn en fest eller jubileum, spør du meg.

Det skal være en fest hvor alle kan bevitne KJÆRLIGHETEN mellom to mennesker og personlig skal vi ha et stort bryllup med vår personlige vri på en god del ting; det kommer nok til å koste penger,det regner jeg virkelig med, men dette er noe vi skal gjøre EN GANG, og vi skal gjøre det SKIKKELIG og MINNERIKT.

Jeg ønsker alle lykke,lykke til og vil gjerne fortelle at jeg er så lykkelig!

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det ER morsomt.. og morsommere skal det bli.. :D

Selv om det er litt kos å pusle med bryllupsforberedelser skal jeg innrømme at det skal bli godt å bli ferdig også.. Er litt kontrollfreak, og skulle helst hatt alt klart to måneder før bryllupet.

Nå er det snart bare to uker igjen.. Hjølp!

Gjest Anonymous
Skrevet

synd at du ikke liker ideen om å ha det enkelt..

og at du har så bestemte oppfatninger om hvordan det SKAL være..

vi vil ha det enkelt (og billig...) og vi synes ikke det er det minste trist.. men derimot intimt, uprangende, hyggelig og ikke minst "typisk oss"

synes ikke at ordet "morsomt" er passende for mine tanker..

men derimot ordene; klassisk, stilrent, enkelt, personlig

jeg synes det er fint at du gleder deg over ditt bryllup, men håper at du i fremtiden kommer til å være litt forsiktigere med kommentarer som kan tolkes i retning av at enkle små bylluper er mindreverdige..

og størrelsen på byllupet og størrelsen på kjærligheten er det vel ingen sammenheng mellom, vel? :roll:

Skrevet

Bryllup er en helt fantastisk ting, uansett om man velger å gjøre det enkelt eller ei. Vi hadde et helt tradisjonelt bryllup med 50 gjester, men personlig tror jeg kanskje jeg hadde valgt å gifte meg utenlands om jeg skulle hatt denne dagen igjen. Det som virkelig er synd en slik dag er at man ikke får mer tid sammen med mannen sin. ”Alle” skal ha en del av en og den ideen vi hadde om at vi skulle prøve å holde oss i nærheten av hverandre absolutt heler tiden, den gikk rett i vasken…

Skrevet

jeg er såååå enig med deg!!!! :D

Bryllupet vårt var knallbra, og jg ønsket som deg at "Hele verden skal høre det!!!" :D

Sikkert noen som ønsker det stille og rolig, og det er ikke noe mindreverdig ved det, som Gjest uttrykte.

Men føler man for å tromme skikkelig, så gjør det!!!!!! Det er jo sååååååå gøy!!!!!!!!!!

Fotografen vår kåret meg til "Årets blideste brud", for det var så gøy å ha bryllup at vi smilte og lo HELE dagen!"!!!!!!!

Kos dere, bruder og -gommer!!!!!!!!!!!

Uansett hvordan dere velger å gjøre det!

Gjest Henriette
Skrevet

Til "Gjest":

Oppfattet ikke det som at hun fortalte oss hvordan " det skal gjøres"; synest heller det var artig skrevet av en som tydelig er en åpen og positiv person.

Merkelig at det er de som kjører "enkelt og intimt " opplegg som alltid skal reagere negativt på folk som ønsker å bruke litt penger å lage noe stort av dagen......... !

Nei folk gjør som de har lyst til selv, og lommebok til selvfølgelig; vi kommer nok til å sutte på tommelen i et par måneder selv etter vårt bryllup, men tenk for et fantastisk minne vi har å leve på for de pengene!

Ære være de som kjører reprise på svigermors og mors egne bryllup - men lenge leve individualistene!

For øvrig er det sant som det sies: Man får hva man betaler for - sånn er det bare............

Gjest Anonymous
Skrevet
Oppfattet ikke det som at hun fortalte oss hvordan " det skal gjøres"; synest heller det var artig skrevet av en som tydelig er en åpen og positiv person.

Da oppfattet vi det litt ulikt.. greitt nok det..

Merkelig at det er de som kjører "enkelt og intimt " opplegg som alltid skal reagere negativt på folk som ønsker å bruke litt penger å lage noe stort av dagen......... !............

nei.. jeg reagerte ikke negativt på at hun ville gjøre det stort, men på at hun (etter min oppfatining) la det fram som mindre bra å gjøre det enklerer;

"billig,kjipt og billig-vi har ikke noe spesiellt god råd selv heller - MEN et bryllup SKAL være anderledes enn en fest eller jubileum"

For øvrig er det sant som det sies: Man får hva man betaler for - sånn er det bare............

nei.. så enkelt er det ikke.. dersom man LIKER det billigste løsningen best, så er den best.. for dem som velger..

Skrevet

Gjest:

Jada,jada - det er greit det, sur og grinete er du jo ikke......

eller bitter..............

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest:

Kè?? :forvirra:

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest:

hva er dette for slags kommentar???

"Grete" (dvs "gjest" du også, da.. ); venligst forklar!

Skrevet

Tror neppe et bryllup blir mindre spesielt og mindre "med eget preg" om man velger å gjøre det billig. Vi er av dem som skal holde det billig, og sikkert "kjipt" i noens øyne, men hallo, vi får til fest for 110 personer som blir mer spesiell enn "en vanlig fest eller jubileum" for omtrent 30 000 kroner....Synes det er helt OK jeg.

Men det er jo flott at alle feirer den store dagen på ulike måter. Vi er heldigvis forskjellige alle sammen :D

Så, uansett hvordan dere velger å gjøre det - lykke til med den store dagen! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

tusen takk for hyggelig kommentar monja :)

og til Grete; jeg kan love deg at jeg er verken sur eller bitter ;)

vi kunne fint ha tatt oss råd til et stort bryllup, men har VALGT et liiite

jeg er følgelig verken bitter eller misunnelig på at andre gjør det jeg aldri ville valgt uansett

ti ville hester kunne ikke fått meg inn i et giga-byllup eller en bløtkakekjole...

men til dere som VELGER andre typer bryllup; det ser jeg absolutt ingenting galt med.. jeg er bare glad for at dere får det bryllupet dere ønsker dere..

inget type bryllup er mer "riktig" enn andre.. og alle har "lov" til å gjøre det de selv ønsker..

lykke til alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...