Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker P - piller for mensen smerter og kviser. Er nå i det siste blitt redd ettersom 2 tilfeller av blodpropp. Jeg bruker Diane som disse hadde brukt også. Jeg røyker ikke, men vet jo heller ikke om de gjør det heller. Jeg har lyst til å bytte P-pille . Da har jeg lyst på mini pille eller p- pille som er virker mot kviser. Noen anbefalinger? Vil bytte siden jeg er blitt redd etter de to tilfellene. Diane på meg virker ikke på min hud, den eneste grunnen til at jeg har fortsatt med den er pga. mensen smertene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 tilfeller er jo ikke så mye. Alle p-piller øker risikoen for blodpropp, spesielt hvis man røyker og/eller er over 35 år gammel. Og det finnes ingen p-piller som motvirker kviser direkte, bortsett fra Diane, som jo egentlig er et hudpreparat der p-pille-effekten er en av bivirkningene.

Du får snakke med legen din og høre hva h*n anbefaler.

Skrevet

Diane er det eneste som skal ha en effekt på huden, men om du allikevel ønsker å bytte prevensjon, kan du høre med legen om separat behandling av kvisene.

Gjest Frysepulver
Skrevet

P-piller er ikke SÅ farlig. Jeg er hjertepasient med blodproppsfare og et mulig lite infarkt bak meg og mine leger gar meg gå på Yasmin.

Skrevet

Som det sies her: blodproppfaren er der uansett hvilke p-piller el hormonpreparater du går på. Kondom blir da alternativet.... På den annen side motvirker p-piller visse typer kreft. Alle slags medikamenter har bivirkninger...dessverre. FYI så hjalp yasmin meg med å bli kvitt dårlig hud. Hadde dyp akne og får nå så godt som aldri kviser...

Skrevet

Faren for blodpropp øker når du bytter merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...