Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Vi skal invitere både slektinger og venner. Har veldig lyst til at dette skal bli en artig fest for alle men er ikke helt overbevist om at dette er realistisk? I de bryllupene jeg har vært som gjest så har de i beste fall vært koselige. Hva mener dere? Kan et bryllup bli en artig fest som er verdt pengene eller er det mer en plikt sammenkomst? Mener ikke at fyll er artig, men en god stemning der man ikke bare snakker om været med folk man nesten ikke kjenner...
*Pepperkake* Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 (endret) Dere kan jo starte med å bruke en morsom toastmaster? Hva med en komikerspire? Det finnes absolutt morsomme bryllup. Men de morsomme bryllupene jeg har vært i har vært morsomme pga gjestene og ikke minst bandet. Lei inn et band som spiller moderne musikk, og inviter mange som kjenner hverandre så langt det går. Da blir det for morsomt av seg selv. I tillegg kan dere forsøke dette: *Legg inn noen morsomme leker som alle kan være med på samtidig (utrolig kjedelig å se på at 10 av de 100 gjestene leker). *Få noen dere kjenner til å lage en morsom presentasjon av dere med historier/filmer/fot Endret 3. november 2007 av *Pepperkake*
Betsy Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Tror ikke dette er så enkelt. Mye av stemningen kommer an på kjemien blandt gjestene, synes jeg. Mye løses kanskje ved å ikke ha et så veldig formelt/stivt bryllup + samt ha litt "gladmusikk" (det kan jo være så mangt) som folk blir i godt humør av...? Selv skal vi ha en forholdsvis liten feiring med nærmeste familie (inkludert noen tanter og onkler), samt et nært vennepar som kjenner begges familier godt. Tror det hjelper litt (i allefall i våre familier) at gjestene kjenner hverandre fra før, så blir det kanskje ikke så mye tørrprat. Dessuten er det et par familiemedlemmer som faktisk er ganske så morsomme og "gæærne", og jeg satser på at disse får opp stemningen litt.
tingeling Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Vi hadde en super fest! men så var det en fest med kun venner og søsken, uten middag osv. Hadde viselse med foreldre og søsken, og påfølgende 3-retters lunsj. På kvelden hadde vi vennefest, hvor det ble servert masse musserende, bryllupskake og fingermat. Og så hadde vi en helt fantastisk DJ Det ble aldri rølpete, men masse dansing og glade mennesker. tingeling
Gjest ts Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Takk for gode tips. Den gjestelisten vi sitter med nå inneholder søsken med partnere, foreldre, besteforeldre, tanter/onkler/faddere og en del gode venner. Blir nok litt overvekt av de over 50 pga av stor familie, er redd for at dette skal dempe litt på stemningen og gjøre av vi må underholde den eldre garden hele kvelden. Hadde tenkt å inkludere søskenbarn også men pga av økonomi/plass kunne vi ikke inkludert partnere og tror ikke at voksne søskenbarn uten partnere ville løftet stemningen. Vurderer også sterkt kun en vennefest på kvelden, men synes ikke helt at vi kan gjøre det pga ganske tette familiebånd og at vennene må reise flere timer for kun en fest. Vet ikke helt om det blir live eller DJ enda, de lokale heltene spiller stort sett litt for lokal musikk til at våre venner vil synes det er gøy.... Vil gjerne høre mer om hva dere synes gjør et bryllup artig.
tingeling Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Ok. Da vil jeg anbefale å ikke gjøre det for stivt, og unngå en eviglang middag. (har vært i bryllup med 6-timers middag, det er ikke artig). Hva med hagebryllup med grillmat (feks helstekt gris/lam som grilles av profesjonell kokk) og runde bord i stedet for hestesko? Det blir mer uformelt og folk "tør opp" fortere. Jeg har giftet meg to ganger. Den første gangen hadde vi band, som viste seg å være skikkelig trege. Det var kjempe synd og jeg følte på mange måter at det ødela festen. Andre gang (for et par uker siden) hadde vi en superflink DJ som så an gjestene og tilpasset musikken. Noen danset hele kvelden andre kom innom dansegulvet med jevne mellomrom. Tror det er tryggere å satse på DJ siden de kan spille alt mulig, enn band som har sin egen stil. Vi serverte også MASSE musserende til kaken. Musserende kostet nøyaktig det samme som annen vin, og vi hadde åpen bar ift vin, musserende og øl (drinker kunne gjestene kjøpe selv). Det var kjempe populært, og vi fikk mye positive tilbakemeldinger på det. Sitter også med følelsen av at det hadde en veldig positiv innvirkning på stemningen, siden konfektkake m musserende oppleves som litt ekstra luksus, og de fleste blir på godt humør av "champagne". tingeling
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg har vært i to bryllup. I det ene var det et innleid band, som var kjempeflinke og som spilte dansbar musikk. Det var mange som danset, og det var høy stemning. I det andre bryllupet var det koselig, men kanskje litt kjedelig... Det var et par timer helt uten musikk etter middagen, hvor folk satt og pratet. Så satte noen på en cd-spiller etter kaffen, men det var veldig få som danset. Musikken var for lav og det var alt for mange ballader. Det gjorde noe med stemningen. Men nå skal det sies at det passet brudeparet og sikkert en del av gjestene veldig godt, og de var helt sikkert fornøyde. Men jeg vil ikke ha et så rolig bryllup. Derfor håper vi å få levende musikk, selv om vi egentlig ikke hadde tenkt det.
Songbride Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Vi skal invitere både slektinger og venner. Har veldig lyst til at dette skal bli en artig fest for alle men er ikke helt overbevist om at dette er realistisk? I de bryllupene jeg har vært som gjest så har de i beste fall vært koselige. Hva mener dere? Kan et bryllup bli en artig fest som er verdt pengene eller er det mer en plikt sammenkomst? Mener ikke at fyll er artig, men en god stemning der man ikke bare snakker om været med folk man nesten ikke kjenner... Forslag til band: www.youtube.com, søk på "susanneakero" Folk som har hatt de i bryllupet er i hvert fall fornøyde! Lykke til med bryllupet, vi har skaffet oss to toastmastere, som minner om Robert Stoltenberg & programlederen fra Nissene på låven, så vi håper vårt bryllup blir morsomt:) Det syns jeg også er viktig..!
Marge Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Jeg har vært i mange artige bryllup jeg! Jeg tror cluet i de bryllupene har vært at mange venner av brudeparet har vært invitert, det har vært bra musikk og ikke for formell stemning. Men nå det er sagt - hver enkelt inviterte er jo ansvarlig for at både hun/han selv og andre skal trives, så alt er jo ikke opp til arrangementet heller. Men man kan helt klart få til artige bryllup!
Gjest ts Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Jeg tror cluet i de bryllupene har vært at mange venner av brudeparet har vært invitert, det har vært bra musikk og ikke for formell stemning. Dette er jeg enig i. Men pga stor familie og begrenset budsjett så blir det ikke overvekt av venner i bryllupet vårt. Derfor er jeg redd for at det kan bli litt kjedelig. Satser på en koselig ramme og bra musikk, får håpe det gir god stemning.
Gjest susa Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Dette er jeg enig i. Men pga stor familie og begrenset budsjett så blir det ikke overvekt av venner i bryllupet vårt. Derfor er jeg redd for at det kan bli litt kjedelig. Satser på en koselig ramme og bra musikk, får håpe det gir god stemning. Vi blir 60 stk i bryllupet vårt, og vi har heller ikke stor budsjett. ca 50000. Men vi skal servere spekemat, da blir kuverpris på mat 100-150 kr. Vi håper det blir mer fest en en høytidlig 3 rettets middag og serverer masse musseredne
prinsessa Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Jeg har vært i kjedelig bryllup og morsomme bryllup. De som var morsomme hadde veldig bra lokaler, det ene var telt i hagen med grillmat og masse små bord det andre var på et lokale som lå på en liten øy slik at vi satt mye ut ved vannet. Men i de disse bryllupene var det knall vær og det er ikke sikkert det hadde vært like koselig i øs pøs regn. Har også vært bra med drikke på disse festene er litt kipt og vente 2 timer på middagen med et glass vin. Har også noe og si med gjestene, be mange unge mennesker så blir det litt mer liv. Kutt også ned på sangene, jeg syns ikke det er nødvendig med takk for maten sang, velkomstsang osv.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Jeg har vært i mange bryllup de siste årene. Det kuleste var kanskje ett som ble holdt ett sted det også var en fin hage. Det var leid inn kokker som grillet. Og de hadde satt opp saftblandere som sto og gikk med margaritas. Rundt om i hagen var det satt opp pyntede stålbøtter med corona lagt i is. Og da det ble mørkt ble det tent masse lykter. Været var ikke helt knall, så selve middagen foregikk innendørs. Det som også var kult var at de ikke hadde bordkort. Man kunne sette seg der man ville, og gjerne ta med seg tallerkenen og mingle litt. Vielsen ble forresten holdt samme sted, så alt foregikk der. Det ble knall stemning. Og likevel høytidelg tross det uformelle!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Jeg har vært i mange bryllup de siste årene. Det kuleste var kanskje ett som ble holdt ett sted det også var en fin hage. Det var leid inn kokker som grillet. Og de hadde satt opp saftblandere som sto og gikk med margaritas. Rundt om i hagen var det satt opp pyntede stålbøtter med corona lagt i is. Og da det ble mørkt ble det tent masse lykter. Været var ikke helt knall, så selve middagen foregikk innendørs. Det som også var kult var at de ikke hadde bordkort. Man kunne sette seg der man ville, og gjerne ta med seg tallerkenen og mingle litt. Vielsen ble forresten holdt samme sted, så alt foregikk der. Det ble knall stemning. Og likevel høytidelg tross det uformelle! Lyst til å tipse om stedet??
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Jeg er også veldig opptatt av vårt bryllup skal bli husket som gøy! Har tenkt på følgende ting: - Langt flere unge enn gamle i bryllupet - Passe på at middagen ikke tar så lang tid. Være superstreng med talene + håper på noen friske/underholdene bidrag fra venner. - Kanskje be alle menn flytte seg to plasser mot høyre etter hovedretten for å "røske litt opp" i forsamlingen. - Muligens gjøre en vri på brudevalsen så det blir skikkelig underholdene - Fri bar og bra dansemusikk - Når lokalet stenger er det lagt opp til vorspiel hos mannens forlover med pølser og øl + mere dansing!
Gjest LF Skrevet 15. november 2007 #16 Skrevet 15. november 2007 Alle håper selvsagt at bryllupet skal bli arti og trivelig for alle. Vi har stor slekt, men har prioritert venner framfor alle slektninger som vi ikke egentlig har noe særlig kontakt med. Dermed ender vi opp med en ganske ung forsamling - vel egentlig spredt over hele skalaen. Vi blir 109 til middag + noen ekstra til kaffen, men skulle jeg ha bedt alle jeg skulle ønsket, hadde vi kommet opp mot 200 stk!!!!! VI har fri bar og levende musikk på kvelden. Musikken har vi lagt ekstra vekt på!!! Vil ha noen som vi vet skaper stemning! I tillegg har vennegjengen vår for vane å gjøre noe "sprell" i løpet av kvelden, noe jeg håper de gjør til oss også. (blir nesten skuffet hvis ikke...)
Gjest Gjest_sandra82_* Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 Vi har en gjesteliste på 80 stykk og skal ha ett rimelig tradisjonelt bryllup!Det blir nok mer overvekt av yngre enn eldre faktisk, nesten 50/50.. Men det jeg synes er viktig er å ikke plassere par ved siden av hverandre, men kanskje ovenfor, eller tvers over.. og plassere folk rundt omkring sånn at de har noe å prate om liksom... Vi skal ikke ha band, men sette opp ett anlegg og ha musikkliste på pc'en! blir ikke no leker her altså, har så fargerik familie at det trengs vel heller en partybrems..
*Pepperkake* Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 Vi har en gjesteliste på 80 stykk og skal ha ett rimelig tradisjonelt bryllup!Det blir nok mer overvekt av yngre enn eldre faktisk, nesten 50/50.. Men det jeg synes er viktig er å ikke plassere par ved siden av hverandre, men kanskje ovenfor, eller tvers over.. og plassere folk rundt omkring sånn at de har noe å prate om liksom... Vi skal ikke ha band, men sette opp ett anlegg og ha musikkliste på pc'en! blir ikke no leker her altså, har så fargerik familie at det trengs vel heller en partybrems.. De morsomste bryllupene jeg har vært i har jeg sittet ved siden av min samboer Det er faktisk utrolig mange som setter pris på å sitte ved siden av hverandre under taler og middagskosen. Det jeg derimot opplevde som svært positivt var å sitte på små bord. Det er eneste gangen jeg har fortsatt å prate med de som satt rundt meg resten av kvelden, så om man ønsker at folk skal spre seg litt hele kvelden kan nok det være et godt alternativ.
Gjest ts Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Tusen takk for mange gode tips folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå