*Svima* Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Har en voksen hankatt (kastrert Ragdoll) fra før, og i dag hentet jeg en liten jentepus som er ca. 14-16 uker gammel. Kjempesøt, nå står de og måler hverandre opp og ned. Storepusen er kjempesnill og vant til andre katter så regner med at dette går greit. Men lurer på hvor gammel skal hunkatter være før de kastreres? Har bare hatt hankatter før... Og så hørte jeg noe om at det skulle bli påbudt med merking av katter. Er det riktig? Storepusen er id-merket, men ikke lillejenta. Er det noen aldersgrense for å merke henne med id-chip?
*Svima* Skrevet 3. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. november 2007 Hun ser ut til å foretrekke voksen-maten. Har Eucanuba voksenfor og Royal Canin kattungefor. Får kjøpe Eucanuba kattungefor på mandag, men er det dumt om hun bare spiser voksenforet? Må nesten ha begge deler framme, for Storepusen kommer til å bli feit hvis han må spise kattungefor. Mange spørsmål nå...
NovaFlare Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hvis hun er liten kan du lage et hull i en pappeske bare hun kan komme inn, slik at hun får ha kitten-foret i fred. funker strålende her :-) Hun kan kastreres fra hun er 5 mnd, men ikke drøy det, bestill gjerne time snart og ha det i orden, det blir fort kattunger. hehe. Royal canine kattungeforet er veldig bra, men prøv med Eukanuba kattunge du, det smaker kanskje best for pus? Hihi, de er jo så søte :rødme: Hvis hun ikke er spesielt tynn, kan hun spise voksenfor fra hun er 6 mnd gammel, så lenge det er et godt for, som du jo nå bruker Da slipper du det problemet lenger med storepusen Du kan id-merke henne når som helst Jeg anbefaler chip i nakken og en liten tatovering i øret (I.D) og halsbånd i tillegg hvis hun er utekatt
LilleMy28 Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Min jentepus var 8-9 mndr da hun ble sterilisert og merket, men de sa det kan gjøres fra ca.5-6 mndr. Prøv å separere maten, gi de mat i ulikt rom f.eks, ellers var ideen med esken god. Det eneste du må passe litt på er at begge to har sunn vekt, hos meg ble lillepus feit og måtte over på voksenfor da han var 6 mndr (etter anbefaling fra dyrelegen). Han fikk våtfor for kattunger annenhver dag på badet for å sikre riktig inntak av næring til å vokse på. En liten ting til sist: husk at Iams/Eukanuba er blant de verste i bransjen på å teste å dyr og behandler testdyrene sine grusomt vi har derfor valgt å boikotte de. De fleste fôrprodusentene må teste på dyr i en viss grad for å utvikle gode fôr, men det er noen som behandler dyrene sine med mer respekt og ikke påfører testdyrene smerte, bl.a. Hills. Men spør gjerne om de har noe som ikke er testet på dyr, det varierer noe i forhold til hvor i landet du bor. Lykke til med lillepus!
Gjest Eir Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Hvis den voksne katten er normalvektig har den ikke vondt av å spise kattungematen den heller. Anbefaler også at du holder deg til royal canine sin kattungemat, jeg prøvde den og eukanuba sin da jeg hadde kattunger sist, og de la ikke på seg det de skulle når de fikk eukanuba, så den inneholder tydeligvis for lite næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå