Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Hei! :)

Håper noen kan hjelpe meg her :forvirra:

Jeg tok noen eggløsningstester for ca lii over en uke siden (en sånn strimmel) og da viste den 2 streker. Første dagen jeg testa viste den litt svak strek, så en sterkere strek andre dagen, og tredje dagen ingen strek. Tok testen pga "typiske" eggløsningsmerter.

Så er det sånn at jeg fortsatte å teste fordi jeg måtte bare se hvordan disse testene fungerer. Og nå tok jeg nettopp en test og der kom det jommen opp to streker igjen. Har stadig "knip" i magen. Hvor lenge varer den der eggløsninga? Hva skjer?

Er det noen her som vet hvordan dette fungerer? Kan en EL test være positiv ved graviditet? :pls:

Hilsen en som er ivrig etter å bli gravid :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HCG (gravid hormonet ) slår også ut på EL tester , men EL tester fra billigtester kan være ganske vanskelig å tyde og har hørt at de ikke passer for alle .

Jeg måtte iallefall gi opp de testene fordi jeg fikk positivt utslag hele forrige syklusen , eggløsning eller ikke eggløsning .

EL test fra CB er positiv 2 dager i strekk , og EL skal visstnok finne sted 1-2 døgn (eller deromkring , står på pakka ) etter positiv test .

Jeg byttet til CB , og de virket veldig bra for meg .

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet
HCG (gravid hormonet ) slår også ut på EL tester , men EL tester fra billigtester kan være ganske vanskelig å tyde og har hørt at de ikke passer for alle .

Jeg måtte iallefall gi opp de testene fordi jeg fikk positivt utslag hele forrige syklusen , eggløsning eller ikke eggløsning .

EL test fra CB er positiv 2 dager i strekk , og EL skal visstnok finne sted 1-2 døgn (eller deromkring , står på pakka ) etter positiv test .

Jeg byttet til CB , og de virket veldig bra for meg .

Tusen takk for svar Væren75 :hallo:

Tror jeg skal bytte til CB jeg og, vet ikke om jeg stoler helt på de strimlene ;)

Skrevet

Jeg har bare brukt strimler, og har såvidt jeg husker bare hatt problemer med å tyde dem én gang.

Det er viktig å huske at EL-tester ikke funker som graviditetstester (hvor en strek er en strek)! På EL-testen vil du ha en kontrollstrek og en teststrek. Når teststreken er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken, har du et utslag. Dette betyr at du sannsynligvis (ingen, ikke CB, heller, kan forutse EL med 100 % sikkerhet) vil ha eggløsning om 24-48 timer.

Les bruksanvisningen!

Og lykke til ;)

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Hei igjen!

Kan jeg rett og slett ha bommet litt på eggløsningen?Eller misforstått... Hadde utslag dag 10 og dag 11 etter første mens-dag, deretter ingenting og så utslag igjen på dag 17 og 18. Nå er jeg på dag 24 og ingen utslag lenger. Kan det være at grunnen til utslag dag 17,18 var pga av da var eggløsning "på vei bort". Noen som skjønner hva jeg mener? :sjenert:

Følte jeg hadde en hel drøss med symptomer for en uke siden, men nå ingen verdens ting... :gråte:

Hilsen superforvirra eggløsnings-hunter :fnise:

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet
Følte jeg hadde en hel drøss med symptomer for en uke siden, men nå ingen verdens ting... :gråte:

Graviditetssymptomer altså (bare for ikke å gjøre forvirringa komplett) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...