Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er billigst på strøm, og bør man velge spotpris? :roll:

Er det en oversikt på nett som viser oppdaterte priser hos de forskjellige leverandørene?

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvem er billigst på strøm, og bør man velge spotpris? :roll:

Er det en oversikt på nett som viser oppdaterte priser hos de forskjellige leverandørene?

TAKK!

Gudbrandsdalen har vi, den kommer absolutt ut som en av de beste.

Spot er somregel mest lønnsomt

Skrevet

På Konkurransetilsynets sider finner du oppdaterte lister over strømprisene. Hvilken som er best er avhengig av hvilken kommune du bor i, så selv om Gudbrandsdalen er bra for gjesten over her trenger den ikke være det hos deg (den er f.eks. ikke blandt de 10 beste i min kommune).

Skrevet

Du kan også gå på dinside.no og sjekke strømkalkulatoren de har der.

Skrevet
På Konkurransetilsynets sider finner du oppdaterte lister over strømprisene. Hvilken som er best er avhengig av hvilken kommune du bor i, så selv om Gudbrandsdalen er bra for gjesten over her trenger den ikke være det hos deg (den er f.eks. ikke blandt de 10 beste i min kommune).

Det kan nok stemme ja. Jeg er gjest over. Vi bor i Asker og her kommer Gudbransdalen (spotpris) som nr 2. Hva som rangeres som nr 1,2,3 osv, kan også variere hver dag. På sikt er Gudbrandsdalen spot helt klart rimligst, iallefall her vi bor og med vårt forbruk (ca 30 000 kwh i året). Før hadde vi Ustekveika, de var bra på fastpris som vi hadde før.

Skrevet

OK, men bør jeg gå for sporpris eller variabel tro?

Bor i Oslo, rekkehus med normalt strømforbruk.

Gjest *Blåbær*
Skrevet

Jeg jobber for et energifirma, og vi er svært restriktive på å anbefale kunder om hvilken strømavtale den enkelte bør velge. Dette fordi den enkelte bør se ut fra sin egen økonomi hvilke svingninger i pris som er levelige.

På generelt grunnlag kan man si følgende:

-Målt over tid, for eksempel ett år, vil det normalt sett ikke være store forskjeller mellom Spotpris (inkludert påslag) og variabel pris.

-Variabel pris følger svingningene i markedet, men i mindre grad enn en spotprisavtale vil gjøre. Markedsprisene beveger seg i perioder raskt opp og ned, noe som vil få utslag på din strømregning.

Summa summarum; ta en titt på din personlige økonomi og bestem deg for om du tåler eventuell brå prisstigning (og selvsagt prisnedgang), eller om du ønsker mykere prissvigninger.

Håper dette var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...